Dagens prickar...

Han har fått torra kinder också vilket inte hjälper till precis... utslagen han fick av färgämnet(?) blir ju bara värre och värre. Skumt.... och de andra prickarna möter upp så snart är allt blandat. Området på halsen ser dock en aning mindre irriterat ut idag. Spännande detta :-/ *not* om jag tittar på hur hans prickar uppfört sig hittills borde det mycket snart bli bra igen innan nästa vända med massa prickar.

Borde smörja kinderna och "såren" på kinderna. Mildison kanske?


Kommentarer
Postat av: Pellinell

Han är i alla fall vansinnigt söt! Jag vet att de inte är eksem men min äldsta (jämnårig med Viktor) hade det och det såg likadant ut och kanske kan gå bort med samma salvor - pröva alltså Mildison och smörj emellanåt med Essex mjukgörande. Det står på tuben på Mildison att man ska smörja tunt, men strunta i det och smörj tjockare, det är inte farligt och rejält med salva får bukt med det fortare, så du slipper smörja i många dagar och den totala mängden kortison blir därmed densamma. Lycka till och kram.

2010-10-27 @ 22:12:20
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Det på kinden tycker jag ser ut som eksem. Alvin hade torrexem på kinderna på vintern förrut. Därför jag har Mildison hemma :-)



Ja, jag har smörjt nu :-)

2010-10-27 @ 22:18:13
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sofie

repair är också väldigt bra mot torr eksem, dessutom utan cortison...

2010-10-27 @ 22:28:38
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Varför envisas jag med att stava "exem"? nåja jag kanske lär mig någon gång.



JO jag har Repair hemma också som jag hade till Alvins torreksem men nu ville jag ha Mildison just FÖR kortisonet :-)

2010-10-27 @ 22:31:30
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Emma

Så vitt jag vet (här i Sthlm är det så iallafall) så har man rätt att få vård utomlands genom sitt landsting om inte kunskapen om eller vården av en sjukdom finns i Sverige. Och det verkar ju inte som att kunskapen finns här? Du har säkert kollat upp detta, men om inte, kontakta ditt landsting och se hur det är där du bor. Kanske ni kan få komma till USA och få hjälp. Håller tummarna för Elmer!

2010-10-27 @ 22:45:46
Postat av: Jenny

Jag skulle välja nåt UTAN vatten i nu när det börjar bli kallt!! Min som har köldeksem och det värsta du kan ha är nåt med vatten i när han är ute mkt. Mildison o nåt fett kan du ju ha på kvällen eller om du vet att ni ska vara inne hela dagen annars skulle jag (de ggr han är ute) smörja med t ex weledas vind kräm. Finns på hälsokost butiker för 78 kr! Perfekt. Annars är risken att det du smörjt på gör att han även får köldskador, men det är bara mitt tips.

Min son ser ut sådär fast mkt större områden. Hela kinder o hakan. Lycka till

2010-10-27 @ 22:50:42
Postat av: Martina

Men oj...bra att du finns och lär mig stava ibland... Eksem heter det ju! Har också skrivit exem en del i bloggen..suck!

2010-10-28 @ 00:54:47
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Angelica

Läst din blogg ett tag och måste bara få säga hur GALET jäkla söt han är Elmer!!

Usch va han kommer få (fler) tjejer på fall om några år!:)

2010-10-28 @ 09:11:50
URL: http://partyoffive.blogg.se/
Postat av: Kristin "ANDRUM"

Hej! Vilken gullig kille, men stackars honom med alla eksem, utslag torrhet mm. Du har fått många tips och råd, och jag vill ge dig ett till.

Jag har en produkt som "kanske" kan hjälpa. Den kallas även för naturens antibioticum och fungerar som kortison men mycket mildare för huden. Innehåller inte heller något tillsatt vatten och därför perfekt att använda vintertid.

Är du intresserad, skicka mig ett mail så kan jag sända dig ett prov.

Kristin

2010-10-28 @ 09:20:04
URL: http://blogg.andrum.nu
Postat av: Fia

Du kan ju prova att använda den mjukgörande salvan miniderm. Jag har den här hemma eftersom att min son har en massa eksem. Nu är det ju inte samma sak men det kanske gör att det inte ser lika rött och irriterat ut i alla fall. Man kan kanske kombinera det mjukgörande med kortisonet.



Hoppas verkligen att det löser sig för er. Jag förstår din oro. Kram

2010-10-28 @ 09:39:53
URL: http://lusth.org
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Hej! Dessa prickar och utslag löser av varnadra nu i höst/vintertider tycker jag =( hoppas det är bra med er trotts lite motgångar..kram

2010-10-28 @ 09:59:21
URL: http://holen666.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback