Tvätta inte blöjor och annat babbel

Gomorron!

Så bra det gick att lägga sig tidigt. Stax före 2 i vanlig ordning...

Blev lite smått galen igår när jag öppnade tvättmaskinen kan jag säga! Hett tips: TVÄTTA INTE PAPPERSBLÖJOR! De går sönder och det kiss-absorberande innehållet faller ut och suger åt sig vatten och förvandlas till gele som sätter sig över precis hela tvätten! Luddet utanpå blöjorna suger sig fast på allt också för den delen!

Så idag har jag lite att greja med för att rädda vissa plagg som ser rent förjävliga ut. Jag hade tänkt tvätta alla nya kläder igår men orkade inte sitta och ta bort lapparna. GISSA om jag är glad över det nu?!

Alvin är på dagis nu och Elmer kryper omkring och pillar på alla roliga saker som ligger spridda överallt. Han har inte bajsat än idag och igår blev det bara den lösa omgången på morgonen. Verkar lovande detta :-) Jag ska testa att provocera lite idag med något. Majsvälling kanske. Får se hur jag gör.

Åh sååå mycket att göra och såååå lite ork och energi. Jaaa jag vet att jag borde sova mer och kanske typ ...äta? Men det är ju lättare sagt än gjort tyvärr. Massa hunger, ingen matlust. Massa trötthet, ingen ro att sova.

Jaaa jaa den här dan lär väl gå den också...

Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Jag gjorde samma för några dagar sedan och det var inte kul :)

2010-06-29 @ 10:42:45
URL: http://mammmamia.blogg.se/?tmp=29101731
Postat av: SaramedM

Jag har inte tvättat blöjor men däremot en toarulle som ett litet barn stoppat in!

Mycket papper blev det....

2010-06-29 @ 11:35:46
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar

Nej men va jobbigt, hoppas du får bort allt då. Här har inga blöjor blivit tvättade men alla dessa tändare som man behöver de åker i tvätten nästan varje gång. En och annan mp3 har väl åkt med också när sambon inte orkat tömma sina fickor :/

2010-06-29 @ 11:44:27
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Haha, jag har gjort samma misstag. Helt sjukt vad äckligt det blir.. :-o

Angående myggallergin - hoppas inte Elmer oxå då får som Amanda. Nog med sjukdomar och allergier för honom va??!!!

2010-06-30 @ 07:45:45
URL: http://muppsan.com
Postat av: petronella nilsson

Ohhh jag har åxå provat det ett par gånger dessutom. Alltid lika irriterade.



2010-07-03 @ 21:04:13
URL: http://www.frucupcakes.blogspot.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback