Om att skämmas ihjäl

DÖDEN!

Vad är bland det värsta som kan hända mig?
(hänvisar till detta inlägg och noterar samtidigt att jag stavat fel på en bokstav och måste ändra :-P).

Fyy satan!

M hade barnen och så skulle han iväg och handla sista stunden och även jag så jag mötte upp honom och barnen på affären så jag kunde få skjuts hem. Perfekt.

Jag väntar fortfarande på pengar som skulle kommit i slutet av maj så jag hade väldigt dåligt med slantar på vanliga kontot (240 kr) nu så innan jag gick så flyttade jag över 300 kronor från ett annat konto såklart.

Allt bra, vi handlade och blev klara. Vi kom till kassan och M tog sina grejer först, betalade och gick ut till bilen med barnen sen var det min tur - dags att betala. *Köp medges ej pip pip pip* -WHAT?! Jag VET ju att jag har pengar. Det jag handlat gick på 392 kr alltså. Jag dog och sen dog jag lite till och sen testade jag att dra kortet igen. Nej. Gaaah! Jag förklarade att jag precis fört över pengar. Fick byta till en annan kassa - nope, funka inte. jag ringde upp telefonbanken samtidigt - tillgängligt belopp på kontot TVÅHUNDRAFYRTIO. Vad i helv...?! -Vill du plocka bort några saker?..

Nää!! Ringde upp M som satt ute i bilen "Du får komma in å BETALA!" pinsamt pinsamt men skönt att det var han och ingen annan :-) Så han kommer in och betalar sen pyser jag ut och funderar starkt på att gå raka vägen hem och typ...dö?

Sen insåg jag att jag ju faktiskt inte alls dött av skam. Visst var det pinsamt och jobbigt men jag överlevde och världen gick inte under :-) Jag kan ju till och med berätta om det här :-)

Felet då?

Ja naturligtvis så var det jag själv som var idioten! När jag sen surfade in på swedbank för att flytta över pengar till Mathias så hittade jag min överföring som låg där och väntade så fint på att jag skulle klicka på GODKÄNNA! jag hade bara lämnat överföringen mitt i utan att göra klart!

Nåja, de fick väl något att skratta åt i affären :-P Jag fick min mat, M fick tillbaka sina pengar och imorgon kommer barnbidraget :-P

Fy fasen...



Kommentarer
Postat av: Linda L2K

Hehe... Så kan det gå! Maken råkade ut för samma sak idag, att det inte fanns tillräckligt med pengar på kontot... Han hade glömt kolla innan hur det såg ut... Fick rusa till bankomaten och det saknades ynka 4:-.... Jag fick gå tillbaka in och handla sen för han höll oxå på att skämmas ihjäl. ;o)



Men du, bra jobbat!!!! Du klarade det ju!!!! <3

2010-06-17 @ 20:22:13
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Gött så var jag inte ensam idag iaf :-P hehehe

2010-06-17 @ 20:24:32
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: pojkmaffia

haha det där lyckades jag med en gång med! skulle köpa lego, det såldes ut för halva priset. Hade satt över 1000 kr. Men hade glömt godkänna, så en tjej framför mig betalade åt mig *(självklart fick hon tillbaka pngarna direkt efteråt) men det var sjukt pinsamt det med!!!

2010-06-17 @ 20:24:37
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Undrar varför det är sååå jäkla skämmigt när det ändå händer relativt många och relativt ofta :-)

2010-06-17 @ 20:26:18
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sara

Tycker inte att du ska skämmas, det är sånt som händer ofta och absolut inget man varken pratar om eller skrattar åt som personal. Jag sitter själv i kassan ibland i en ICA-butik och jag LOVAR dig att det händer mer än en gång/dag! <3

2010-06-17 @ 20:38:33
Postat av: Theresa

jag glömde föra över pengar till maken fast han påminnt mig 1000 ggr. Han var INTE nöjd när han ringde och kön växte bakom honom inne på maxi... han hade självklart storhandlat då med... Då skämdes han ögonen ur sig...

2010-06-17 @ 20:43:53
Postat av: Johanna

Haha! ja det är jäkligt pinsamt. För ett tag sedan hade jag handlat i en stor kundvagn. Köpet medgavs ej, jag stod som en tönt i affären och försökte få tag på Niclas, men han svarade inte. Fick be om att ställa vagnen så länge, åka hela vägen ner till bankomaten i skene och ta ut, fattades liiiite bara, men som tur var kan man ju ta ut så det blir minus på kontot. Pinsamt var det, men det händer säkert då och då så dom skrattar nog inte :P

2010-06-17 @ 20:45:01
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Fiona

Du är absolut inte ensam om att sånt händer. Jag skickade nyss ner sambon till pizzerian för att köpa mat, och han kom hem lite halvsur för att jag sagt att det fanns pengar på kontot. Det gjorde det inte, men som tur är så vet de vilka vi är så det var helt okej att kika förbi i morgon och betala. Sånt händer nog alla nån gång :-)

2010-06-17 @ 20:51:31
URL: http://medlivochlust.blogspot.com
Postat av: froidan

Åh herregud, hade det var jag så hade jag dött! Haha.. Jag hatar typ att handla, eller att handla med kort, och vill alltid betala kontant IFALL att nåt strular, vilket det ofta gör jag när drar kortet ;p



Det jobbigaste är ju om det är många bakom en, & kön bara växer och man hör hur folk suckar!!

2010-06-17 @ 20:52:11
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Jag tycker det är skämmigt bara att ta fram kortet, massa tankar snurrar redan då.. tänk om det inte finns pengar?, tänk om jag drar kortet åt fel håll?, tänk om jag tappar kortet på golvet? tänk om det inte finns pengar kvar eftersom jag inte har koll på hur mycket pengar det finns.



Skitjobbigt, det är ofta jag blir skitnervös och börjar darra med händerna pga detta.

2010-06-17 @ 21:09:57
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

EXAKT så Geshiia! När jag närmar mig kassan börjar jag svettas, darra på insidan, hjärtklappning och mår lite illa. Allra helst om det är en lång kö och/eller jag har med mig sällskap som står EFTER mig i kassan. Om någon är med mig brukar jag försöka få till att de går först så de är upptagna med att packa siga saker medan jag gör bort mig med min ickefungerande betalning. Typ.

2010-06-17 @ 21:13:40
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Alltså, sluta skämmas människor;-). Skämt å sido, herregud man för ju över pengar hit och dit så det är ju inte så farligt om man glömmer. Händer mig då och då. Då plockar jag upp nästa kort eller nästa haha. I värsta fall brukar jag få skriva upp på våran lilla ICA-affär. Inte hela världen lixom.

2010-06-17 @ 21:18:05
Postat av: Emma

Jag har gjort samma misstag super pinsamt !!!

2010-06-17 @ 21:38:23
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Beckah och exakt så som du skriver om att svettas, må illa m.m. känner jag med. Långa köer är en pina för det blir ju nte bättre och bättre ju längre tid det tar i kön utan det blir värre. Många gånger har jag även funderat på att lämna tillbaka varorna och gå ut igen, helst innan jag börjar böla och ibland låtsas jag som om jag glömt en vara och går ur kön för att hämta den.



Känner igen det med att låta andra gå före men även att jag går före tex sambon, just han gör det inget att han ser mig göra bort mig och om han står bakom mig så kan han dölja mig när jag gör bort mig.

2010-06-17 @ 21:39:25
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Skönt att vi är två dårar minst då ;-) befriande att berätta och att hitta andra :-)

2010-06-17 @ 21:41:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Carola m 8

Ahhh, sånt där är pest...Gjorde liknande sak i lördags , fast på H&M, och jag hade iofs pengar nmen hade glömt hela plånboken hemma...."Eh..kan jag lägga undan de här till i morgon?"

Funkar ju inte lika bra på mat, kanske;)

När jag åkt hem, hämtat plånbok, kollat telefonbanken hur mkt jag hade, wow 1400kr:) så löste jag ut mina kläder, och gick in på Coop och handlade för 84kr.

"Köp medges ej"

Nehej??

Äh, då hade jag kollat saldot, men tillgängligt belopp var minsann inte 1400 utan 46kr..det var några såna där transaktioner som inte dragits än, man kan ju bli toookig.

Jag har en kredit på mitt kort, som jag aldrig använder mer än för såna här saker, och då är det skönt att ha den:D ¨

Så du är inte ensam, för det är inte kul....

:)

2010-06-17 @ 22:13:50
URL: http://wetterholm.bloggplatsen.se/
Postat av: Mios gravida mamma

Du verkar bara blivit starkare av händelsen. Så jag får väl gratulera, typ :)

2010-06-17 @ 22:16:57
URL: http://mammabea.se
Postat av: Marica ☆ Rödebäck

Det där har hänt mig vid flertalet ggr tyvärr.

Har även hänt att jag tror att det skall vara mer pengar än det är och när jag kollar banken så är det 5-6:- för att något autogiro precis hade dragits eller något.. Pinsamt! Men skönt du klarade dig :)

2010-06-17 @ 22:28:53
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Malin

Du ska veta en sak. Vi skrattar aldrig åt sådant. Jag har suttit många sommrar i kassan och stöter på det flera ggr om dagen säkert. Men ett är säkert, jag skrattar eller fnissar aldrig åt det, för jag förstår att det händer. Kan hända vem som helst. Jag tycker snd om de som inte kan betala på annat sätt, för det blir så krångligt, för oss, men mest för dem. Främst för att jag vet hur stressande det är att stå där utan pengar...



Så skämms inte och tro inte att de skrattar åt dig (snarare med dig isf om du skrattade/skämtade)

2010-06-17 @ 23:23:45
URL: http://nilam-in-toto.blogspot.com
Postat av: lina

De e för o slippa sånt som man ska ha ett kreditkort som backup. himla praktiskt.

2010-06-18 @ 08:12:06
URL: http://linosa.se/blogg
Postat av: Bodil

Äh, skäms inte så! Jag jobbar på ICA, och den här situationen uppstår flera gånger varje dag. :) Det är okej! :)

2010-06-18 @ 09:07:06
URL: http://enmynta.blogg.se/
Postat av: Suzan

Jag vet hur det är! Man vill bara dö för man skäms verkligen ihjäl när sånt där händeR!

2010-06-18 @ 12:00:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/suzan
Postat av: Madeleine G

Detta händer mig titt som tätt! sååå pinsamt när man inte har pengar på kontot, men va fan gör man lixom!? är man fattig o mammaledig så är man... inte lätt att få slantarna att räcka till, vi bor på liten mini ort och alla känner alla så det är ju extra pinsamt, men det är bara att säga "oj, det måste blivit nån fel med min bank" eller " jag håller på att byta bank så kontona strular.." så åka hem och fixa pengar och åka tillbax o betala :) INTE kul!! men ja....

2010-06-18 @ 13:45:23
Postat av: Stina

Vad skönt att det finns fler!! Jag hade däremot sån tur att det var sambon som fick skämmas!! Dottern var bebis och satte igång med att skrika som bara den inne i affären så jag gick ut med henne när han ställde sej i kön...

2010-06-18 @ 18:12:28
URL: http://parkerarsnett.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback