Nya bilder på prickiga bebisen (Virusprickar/feberprickar)

Här kommer några bilder på hans virusprickar/feberprickar/värmeutslag/what ever:








Jag har aldrig sett så mycket virusprickar förr iallafall men jag antar att det är i sin ordning. Ery-max kan ju också ge utslag så det kanske hjälper till och sen så har nog Elmer en större risk att få just utslag av feber eftersom hans immunsystem är lite knasigt ända sen födseln. Hela han är prickig. Överallt utom i hårbotten i princip.

Men nu kan jag inte låta bli att tänka på detta:

"I have occasionally seen a child with a recurrence after viral infections"

Dessa ord kommer ifrån professor Sheila Weitzman (Skin-LCH-expert och professor i barnonkologi/hematologi) i ett mail från henne till mig där vi pratade om Elmer och den variant av LCH han föddes med.

Just ja, alla kan inte engelska ;-) men det betyder iallafall att då och då händer det att ett LCH-barn får ett återfall efter en virusinfektion. Infektionen "triggar" igång LCH vilket kanske inte är sååå himla märkligt med tanke på att LCH beror på att immunförsvaret får ett spel och attackerar kroppen istället för att skydda typ.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan det inte vara 3-dagars feber då?!

2010-07-16 @ 10:19:35
Postat av: pernilla

jag skulle nog kolla upp om det inte är en allergisk reaktion på antibiotikan

2010-07-16 @ 10:56:51
Postat av: Thile

Lille vakre grabben! Kramar om dere, krya på seg til Alvin også <3<3<3

2010-07-16 @ 11:00:19
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Du har helt rätt. Med tanke på Mastocytosen borde den tanken om allergi slagit mig. Tack, jag ska ändå ringa nu och fråga ang Ipren.

2010-07-16 @ 11:01:08
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Terese

Precis ådär såg min son ut för några månader sedan, massa prickar över hela kroppen som höll i sig i ca 3-4 dagar. På bvc sa de att det var virusprickar, han var snuvig och hade feber.

2010-07-16 @ 11:01:26
URL: http://teresedenrara.blogg.se/
Postat av: Sofie

usch, ja kolla upp om det inte är allergisk reaktion på något läkemedel, min son blev sån av en speciell hostmedicin, tydligen en vanlig biverkning men då väljer man ju hellre en annan medicin om det går.

2010-07-16 @ 11:12:40
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Anneli

Lilla älsklings Elmer! Du lille goa pojke, tänk vad du får gå igenom mycket tillsammans med din fina mamma som står på sig!



Alla styrlekramar till dig Beckah och din familj! Vilken kämpe du är på alla sätt!

2010-07-16 @ 11:45:09
Postat av: L

Min kompis dotter fick en allergisk reaktion när hon åt antibiotika. Hon såg precis ut som Elmer, av det jag ska se på bilderna iallafall. I verkligheten kan det ju se annorlunda. ut. Usch lilla kille, hoppas han kryar på sig snart!

2010-07-16 @ 12:00:35
Postat av: Marie-Louise

Nu vet inte jag alls hur E´s andra sjukdom kan spela in i detta, men precis så där såg min yngsta ut då hon hade haft 3-dagarsfeber. Hela hon blev prickig i några dagar efter att hon hade haft riktigt hög feber i 3-4 dagar.

2010-07-16 @ 12:14:37
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag har ingen jättebra koll men tredagarsfeber brukar väl sitta på bålen mest och komma efter att barnet haft hög feber i flera dagar. Inte komma samtidigt som febern. Men som sagt, jag är inte säker.

2010-07-16 @ 12:18:07
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

Det är inte skabb då?



En bekant till mig har en son och han hade tydligen fått skabb och i början liknade det prickarna Elmer har.

2010-07-16 @ 12:26:39
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Exakt så ser min flicka ut. Var på vårdcentralen med henne om de trodde att det var virusprickar

2010-07-16 @ 14:22:00
Postat av: mian

jag är allergisk mot Ipren och jag såg ut sådär när jag fick min reaktion. prickar över hela kroppen. men det kan ju självklart vara något hel annat. men när jag får en allergisk reaktion ser jag oftast ut sådär.

2010-07-16 @ 16:08:30
Postat av: Elin i Malmö

Min dotter Maja fick sådana utslag i den mängden när jag åt antibiotika för bröstböld och hon ammades. Fick avsluta min kur omedelbart. Hon var visserligen bara 3 veckor men Elmer är ju kanske känsligare med sin historia...

2010-07-16 @ 17:39:59
Postat av: Tes

min tjej hade prickar överallt av 3 dagars febern,

(hon har ingen "sjukdomshistoria" som kunnat påverka det)

2010-07-16 @ 19:33:46
Postat av: Dess

så såg min pojk ut också fast kom lite först och höll på i 2 veckor. åkte till vc då han fick feber efter 2 veckor och dom tror värmeutslag blandat med virusinfektion, Men förstår att du är orolig så med Elmers sjukdom.



Du gör allt så bra!!

2010-07-16 @ 21:10:31
URL: http://dessthea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Exakt likadan såg min pojk också ut efter han haft tredagarsfeber..

2010-07-17 @ 00:40:26


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback