Majs-bajs-testet

Jag gjorde majstestet på Elmer, eller ja, det var inte tänkt som ett test alltså utan jag skulle bara ge majs helt enkelt ;-)

Han åt vanlig lunch klockan 13 och fick dessutom en massa hela majskorn. Han är ju då lös i magen som jag skrivit, men har inte vattendiarré - mer som välling/bebisgröt.

Efter klockan 13 när han ätit så sov han några timmar och klockan 17 bajsade han löst, allt var slätt och "fint" inte en massa hela bitar utan det var väl omhändertaget utom just majskornen som kom ut hela.

Ursäkta för detaljerna men ja :-)

Är inte det väääldigt snabbt? Eller? Fyra timmar. Nej han har inte ätit majs på flera dagar innan dess alltså, jag frågade till och med M för säkerhets skull så inte han gett majs igår men han sa att han inte gjort det.

Kommentarer
Postat av: Jema

Jag tycker också att det är snabbt men både S och F är precis sådär och jag har funderat på om det är normalt ibland.

2010-07-26 @ 20:07:36
URL: http://jemaochlivet.blogg.se/
Postat av: Lolan

Min mage är helt knäpp den med. Den är alltid lös och jag får oftast panikont i magen efter mat. Jag får ut majskorn snabbt jag med.. skulle gärna vilja byta ut min mage.



Lycka till med Elmers mage!

2010-07-26 @ 20:22:18
URL: http://willinda.blogg.se/
Postat av: Alfva

Det brukar inte gå så mycket mer än 4 timmar innan just majs har passerat systemet här heller.

Eller ja, äter hon det på kvällen kommer det först på morgonen efter, men om det är något hon äter på dagen så kommer det senare på eftermiddagen.

Hoppas det blir någon ordning på hans mage snart!

2010-07-26 @ 20:25:29
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack för era svar, så bra :-)

2010-07-26 @ 20:26:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: A

Nu blir nästan jag orolig.

Min minste, 1åringen, byter jag bara en bajs blöja på per dag.

Ibland, men sällan, blir det två per dag.



Fast vad anses som normalt och onormalt?

Ok, Elmers stackars mage är kanske inte så normal just nu. Stackarn. Hoppas det snart blir bättre.

2010-07-26 @ 20:47:03
Postat av: Marie-Louise

Just majs verkar vara en sån grej som inte bryts ner. När mina tjejer var små och dom hade fått majs på dagis till lunch så kunde vi alltid se det i blöjan runt middagstid, hela majskorn i blöjan. Det verkar som om majs bara åker rakt igenom :(

2010-07-26 @ 21:10:39
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Elin i Malmö

Hmm...ingen aning, jag har bara hört talas om majs-bajs-testet i samband med förstoppning och om det då tar längre tid än 1½ dygn så är barnet förstoppat.

Så förstoppad är han ju inte :p

2010-07-26 @ 22:04:03
Postat av: Sofie

tror inte det är så snabbt, min mage funkar lika dant, 4-5 timmar sen kommer kornen ut....(ursäkta äcklighetsfaktorn...)

2010-07-26 @ 22:07:18
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: carro.

Laste ett inlagg pa sanna lundells blogg om ett 12 stegspgrm for vuxna som hade varit barn i dysfunktionella familjer. Tankte pa dig nar jag laste.

Inlagget heter "sitter och vantar pa en expedit".

Kraaam

2010-07-26 @ 23:25:54
Postat av: Sandra

Vår son har oxå sjukt snabb passage i sin mage. Här kan det handla om 1-3 timmar. Oftast en tyvärr. :-(

Majs är ju normalt att det kommer ut helt, men sååå snabb passage som Thilo (o Elmer oxå verkar ha) känns inte riktigt normalt. :-(

2010-07-27 @ 00:59:17
URL: http://familjen5.se/blogg
Postat av: Tes

Jag undrar, kan det inte vara så att han är lös i magen "normalt"?

Båda mina barn har aldrig bajsat kottar, utan det är alltid klet/löst. Jag frågade på bvc och dom sa att det är väl så deras magar är...

(dom äter normalkost)

2010-07-27 @ 08:51:44


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback