Barnplågeri...

Gissa vem som skaffat sig en blogg?

Den här personen har jag aldrig gillat och ny fick jag vatten på kvarn när han plågar sin nyfödde son och lägger upp bilder på detta i bloggen dessutom:

http://blogg.aftonbladet.se/mittnamnartigerandersson/2010/01/hjaaaaaaaaaaaaaaalp#lastComment

Gossebarnet är dock väldigt söt och heter Tiger Andersson :-) (Min systerson heter Tiger Rolandsson men hade i princip kunnat heta Andersson också av vissa anledningar).

***

Edit:

Inlägget är borttaget nu men startsidan är här: http://blogg.aftonbladet.se/mittnamnartigerandersson/

Det är helt enkelt Robinson-Robban som gått och blivit pappa till en liten pojk. I det länkade inlägget har denna idiot till far tagit sin nyfödde son, klätt honom näck och stoppat in honom under kökskranen - med en hård stråle rakt i ansiktet (ena ögat). Dessutom visar han upp sonens paket också eftersom bilden inte är censurerad. Nog för att pappa kanske gillar att visa snoppen för hela världen men det kanske inte Tiger vill. Solklart är iallafall att ingen vill ha en hård vattenstråle rakt i ansiktet. Vem DUSCHAR en nyfödd för det första? snacka om risk att frysa (okej skölja av lilla rumpan men inte hela bebisen) och OM man nu ska göra det så borde man väl vara intelligent nog att fatta att man inte vänder bebisansiktet mot den hårda strålen?

IDIOT!


***

Edit igen:

Så här såg det ut (nästan) fast bilden var större och så syntes snoppen, men jag har censurerat eftersom jag tyckte det var olämpligt men ni förstår ju hur väl snoppen skulle synas på den här bilden. Bilden var typ dubbelt så stor också.


Kommentarer
Postat av: Bodil

Bloggade om det för en stund sedan, och huga. Jävla människa.

2010-01-20 @ 13:42:15
URL: http://enmynta.se
Postat av: MansonDust

Robban är nog lite mentalt efter.

2010-01-20 @ 13:43:46
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: carro

Jag var helt oförberedd på vad som skulle komma när jag visade länken, jag tycker du ska varna för stötande bild!!! Då hade jag aldrig kollat, har ont i magen av detta hemska plågeri.

2010-01-20 @ 13:55:54
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag skrev ju att det var bilder på barnplågeri?

2010-01-20 @ 14:01:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda

Ja du kunde varnat! Verkligen en stötande bild!

2010-01-20 @ 14:17:05
Postat av: hanna

men lilla bebisen då... fyy va hemskt...

2010-01-20 @ 14:27:23
URL: http://www.knasgravid.blogspot.com
Postat av: Lina

FY FAN! Nu mår jag riktig dåligt...

2010-01-20 @ 14:37:49
Postat av: thile

Åh, fy ..... Men sett han inn da!!!!!!!!!!!!!!

2010-01-20 @ 14:46:09
Postat av: elin

Sådana människor skulle ha ett skott i pannan!

2010-01-20 @ 14:56:27
Postat av: Jelli

Vissa borde inte få skaffa barn. Usch va upprörd jag blir. Stackars liten :(

2010-01-20 @ 14:56:27
URL: http://www.jelly.st
Postat av: Maria

Uscha, ja där åkte min opåbörjade middag in i kylen igen. Vad var det för skev människa?? FÅR man göra så? Stackars lille killen. Usch...

2010-01-20 @ 15:06:53
URL: http://minamirakelochjag.bloggplatsen.se
Postat av: Jessica

Men usch va det den tönten som har fått barn,fy vilken vidrig blogg=(

2010-01-20 @ 15:23:39
Postat av: TripleSex - Sex som det ska vara! (tävling pågår)

Ursäkta språket men... FY FAAN!

Hur kan man göra sådär?!

2010-01-20 @ 15:26:20
URL: http://triplesex.blogg.se/
Postat av: Felicia

Fyfan! Det är galet hemskt att ett litet barn ska behöva bli utsatt på grund att hans pappa är en idiot. Är pappan inte Robban från Robinson? Väldigt lik Robban-Robinson iaf.

2010-01-20 @ 15:33:50
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/
Postat av: froidan

Bloggen är borta?! Kanske va lika bra att inte se den dock, räcker ju med att läsa allas kommentarer ;/

2010-01-20 @ 16:06:39
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: MP

Finns inget på den länken?

2010-01-20 @ 16:20:12
Postat av: Lisa

Det verkar som om inlägget är borttagen för jag kommer inte in på sidan igen..

Skrev dock en arg kommentar..vissa människor skulle inte få ha barn!

2010-01-20 @ 16:20:40
URL: http://lisapetri.blogg.se/
Postat av: sandra

inlägget är borttaget. kan ingen förklara vad det var som var så hemskt?

2010-01-20 @ 16:24:18
Postat av: Lina

Det går inte att komma in där mer iaf...

2010-01-20 @ 16:34:13
Postat av: Katja

Inte heller jag kan se. Kanske lika bra om det nu var så hemskt, men jag blir ändå lite nyfiken....

2010-01-20 @ 16:51:14
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hann inte se det du länkade till, men kollade igenom hans blogg.. hoppas Tiger brukar ha mer kläder på sig än bara blöja :( har de aldrig blivit upplysta om att bebisar har svårt att hålla värmen -speciellt på vintern... och ligga på ett hårt bord?! Hoppas de börjar fatta lite mer.

2010-01-20 @ 17:05:58
Postat av: Lisa

Jag hann faktiskt spara bilden ;)

2010-01-20 @ 18:03:43
URL: http://lisapetri.blogg.se/
Postat av: lisa

han verkar genom korkad! jag har inga egna barn men sitter man verkligen och dricker öl med en nyfödd i famnen? (finns ett inlägg där hans kompis håller i bebisen och har en flaska öl i ena handen)

2010-01-20 @ 18:16:04
Postat av: Fröken glas

Men gud så hemskt! :(

Det där ser ju riktigt otäckt och obehagligt ut!

Jag tänker att sunda förnuftet borde ju säga att det är självklart att man inte gör sådär :( :(

Stackars lilla bebis!

2010-01-20 @ 18:17:37
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: iidaa

Ingen som faktiskt har funderat på och anmäla honom för barnmisshandel, för det är ju det de är?!

Jag mår dåligt när barn far illa.. usch..

2010-01-20 @ 18:41:37
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Linda

bland det värre jag sett, huva stackars liten :(

2010-01-20 @ 20:08:31
URL: http://jagtavlarhos.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja fy alltså har kollat på bloggen hur kan man skriva så om sitt barn och dessutom bilder med ölande människor. Nej FY så hemskt!

2010-01-20 @ 20:10:46
Postat av: emma

är detta polisanmält????

skruvade jävla psykopat är vad han är.

jag ångrar att jag öppnade den länken har inte kunnat släppa det på hela dagen.

2010-01-20 @ 20:11:51
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Men fy!! D: Robban är verkligen samhällets bottenskrap. Stackars baby!

2010-01-20 @ 20:18:38
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: Filura

Jag har bara en enda sak att säga: FYFAN!!

2010-01-20 @ 20:36:25
URL: http://www.mysfias.se/
Postat av: Annette

Men fy vilken ångest jag får gråtfärdig

2010-01-20 @ 20:36:44
Postat av: Linda

man borde nästan tipsa aftonbladet...dom verkar ju skriva om vad som helst

2010-01-20 @ 20:59:29
Postat av: dianaväntarnr4

vilken idiot han är! ohh blir så förbannad! stackars lilla barn..vad fan tänker mamman med oxå! tillåter det??!

2010-01-20 @ 21:27:49
URL: http://dianaws.blogg.se/
Postat av: Svarttusch

Gjorde mig helt klart illamående. Länkade till din blogg i min blogg, hoppas det går bra.

2010-01-20 @ 21:50:48
URL: http://svarttusch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är en underbar, humoristisk blogg med fina babybilder.

Den här lilla pojken har det hur bra som helst!

2010-01-20 @ 21:54:41
Postat av: Linda

Stackars barn.. modern kan ju inte heller vara den skarpaste kniven i lådan, med tanke på valet av man som hon valde att fortplanta sig med.. ryser

2010-01-20 @ 23:45:03
Postat av: MansonDust

Han träffade barnets mamma när han hade trekant med henne & en till tjej. Säger väl det mesta..

2010-01-21 @ 08:11:02
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Lotta Hedström

Och du känner Robban så du kan uttala dig?

Hurvida han är som person?

Jag känner både Robban och hans flickvän och mer underbara människor finns inte!!!!

TV är en sak men verkligheten är en annan!

Och vatten över huvudet är inget som skadar ett barn! Mina barn har simmat babysim och inte är de döda för det! En duschstråle är lika hård som en stråle från en vattenkran!

Har även jag tvättat mina barn i slasken som bebisar! Alla fyra har överlevt!



2010-01-21 @ 10:32:13
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Man häller inte en hård stråle rakt i ansiktet på babysim och OM man duschar av bebisen under en kran håller man den med huvudet neråt så att vattenstrålen hamnnar i bakhuvudet, INTE i ansiktet! Det säger ju sig självt.



vaddå överlevde? Jag blev slagen av min pappa som barn. Jag överlevde också. Min mamma rökte under graviditeten och det överlevde jag med. Det betyder inte att det är bra grejer bara för det..

2010-01-21 @ 10:41:22
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lotta Hedström

Mm, men så drastisk är vare sig Robban eller Linda! Linda har varken rökt eller druckit alkohol under graviditeten. Robban slår inte, vare sig sin flickvän eller bebis!!

Lägg ner!

Tiger har det bra och mår bra!

En ölburk??? Hur många föräldrar har inte en ölburk på någon bild där barn finns i närheten? Kolla igenom era album så får ni se att det finns säkert alkohol i någon bild ni äger.



2010-01-21 @ 11:05:59
Postat av: yummie

Jag håller med dig Lotta Hedström. På beckahs nyårs bilder var det en massa alkohol med tex.

2010-01-21 @ 12:30:20
Postat av: Linda

Vill tillägga att Tiger är världens lugnaste bebis som mår hur bra som helst. Han gnyr lite när han vill äta och när det är bajs i blöjan, och vem blir inte lite gnällig då ;-) Han älskar att bada och duscha då han visar det med ett ett leende och med ett harmoniskt kurrande ljud likt en katt som spinner. Han har aldrig gnällt när han badat och duschat. Kan säga att vatten strålen inte alls är så som den ser ut och att den går från huvudet och nedåt mot ansiktet, inte rakt mot ögat. Vi testade innan med lite vatten och han gillade det. Bebisar gråter när dem inte gillar något och han grät inte inte. Han har världens bästa pappa som myser och kramas med sin son flera gånger om dagen. Han byter gärna bajsblöjor och ger honom mat(bröstmjölk)i flaska så fort han visar hunger. Han älskar sin son och skulle aldrig göra honom illa. Hans mamma är inte så dum hon heller, hon ger honom babymassage varje dag och det kan man kalla lyx. Tiger är väldigt varm av sig, plus att det är väldigt varm i lägenheten och därav att han ligger i bara blöja och strumpor. Han har alltid filt på sig, men sparkar av sig den när det blir för varmt. Många klär sina bebisar alldeles för varmt och det är inte bra.

Då behöver ni inte vara oroliga längre för hur han mår.

2010-01-21 @ 14:10:54
Postat av: elin n

beckanbitch haha jag antar att du luktar illa och har en skev syn att bebisar inte ska tvätta sig och att dem är gjorda av glas, men bara för att dina ungar är fula, och ömtåliga pga (inavel)betyder inte att andra människors barn är det. de som känner dig vet att du är nära besläktad med dina barns pappa

2010-01-21 @ 14:39:26
Postat av: Lindisen

det är väl fan skillnad på att BADA sitt barn och att DUSCHA det med en j-a vattenkranstråle mitt i ansiktet!!!!! stackars lilla barn!

2010-01-21 @ 15:44:03
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Sandra

Nåt av det sjukaste jag sett.Stackars lilla barn och jag håller med den som skrev att ha ett sånt litet barn i bara blöja mitt i vintern.Sick people säger jag!

2010-01-21 @ 16:22:09
Postat av: Lisa

Men snälla människa (menar naturligtvis den som försvarar kortet). Det är stor skillnad på att duscha sitt barn och att spruta ner sitt barn!

Det är inte ens försvarbart! Enda gången man "sprutar" barnet i ansiktet skulle vara om dem fått något i ögonen men man håller dem fortfarande med ansiktet nedåt, inte uppåt!

Sen finns det såklart fina sidor hos alla föräldrar men detta är riktigt hemskt och oerhört onödigt gjort!

2010-01-21 @ 16:48:46
URL: http://lisapetri.blogg.se/
Postat av: linda

Har man 25grader varmt i sin lägenhet så kan man inte bylsa på barnet en massa kläder. Jag har provat men han blir supervarm och blir ledsen. En del bebisar är frusnare än andras, så är det bara. Jag är så trött på alla lattemammors pekpinnar. Tänk vad mycket lik ni själva har i garderoben. Är man inte perfekt kan man inte klaga på andra, och efter som ingen människa är perfekt så kan vi strunta i att klaga på andra och börja ta i tu med sitt egna liv istället. Lev era egna liv inte andras.

2010-01-21 @ 17:06:46
Postat av: Mi

Men snälla har ni inte något bättre för er. typisk bara sitta o snacka en massa skit om andra.. gå och drick eran fucking latte och ta hand om erat egna liv.!!!!!!!

2010-01-21 @ 17:20:11
Postat av: Anneli

Vill bara säga att jag tycker det är jävligt bra av Linda (mammam) att själv skriva här.



enough is enough!



Fine, jag tycker bilen är lite obehaglig och språket i bloggen lite opassande.

Men det är ju bara för att det är en bebisblogg...enligt normen ska den vara lite puttinuttig och ljusblå/rosa.



MEN! Bloggen gör ingen av dom till dåliga föräldrar!!

Robban och Linda, stå på er!!

2010-01-21 @ 19:30:23
URL: http://anonym007.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

För att klargöra så står jag INTE bakom ALLT mina läsare skriver. jag ser inget olämpligt i språket på Tigers hemsida, jag bryr mig inte heller att det syns ölflaskor på samma bild som barnet - skit samma.



Jag tycker ÖVER LAG att Robban verkar vara en väldigt rar pappa och han verkar ju väldigt förälskad i sitt barn - bra det! MEN kranduschen var ett stort misstag, kläderna säger jag inget om - är det så varmt som Linda påstår så är det väl så, det bara SER lite konstigt ut på bild när alla andra är fullt påpälsade.



Så det jag har att invända emot är egentligen bara den här duschningen som jag hoppas aldrig görs om.

2010-01-21 @ 19:35:19
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Alltså Beckah:du kallar din son Alvin för Balle = testikel - titt som tätt!

Vad menar du med detta angrepp på en annan barnfamilj?



Lite rim och reson nu.

2010-01-21 @ 20:11:36
Postat av: Issa

Nu tycker ju jag också att bilden är förjävlig. Men tittar man lite till så är munstycket ett sånt som sprutar ut luft samtidigt=mindre tryck i vattnet. Jag tror helt enkelt att det SER värre ut än vad det är..även om det var en jävligt onödig grej och Robban bör lära sig vad som är ok och inte när det handlar om barn.

2010-01-21 @ 20:15:23
URL: http://vildunge.blogspot.com
Postat av: Sara

Jag måste bara skriva att ni är helt sjuka i skallen... Allvarlig alltså... Vad fan spelar hans bild för roll och vad fan tror ni att ni är... Om ni inte känner människan ska ni inte yttra er om hans personlighet... Jag har känt hans flickvän större delen av mitt liv och hon skulle aldrig gå med på att göra nått som skadar sitt barn och jag tror inte att Robban skulle göra det heller...



Ni e störda och jag hoppas han polisanmäler er för era idiotiska JÄVLA påhopp... Skaffa ett liv för i helvete..



IDIOTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

2010-01-21 @ 20:40:30
Postat av: Maria

Men seriöst!!!! Vad är detta??? "Hypernervösa Mammors Förening" eller? Ok, bilden han la ut var inte helt smidig!!! Men va det så hemskt, höll ungen på & dö eller??? Vad händer med kvinnor när de får barn, blir alla likadana som ni??? Ni är ju helt Overkliga!!!! Hade barn dött av att få vatten i ansiktet, så hade vi alla varit utdöda nu? Ok, Robban Andersson gjorde ett misstag, men var det så hemskt??? Ni måste ha problem med hormonerna... & du som har bloggen!!! Dina barn då? De måste utstå den största "misshandeln" som finns... Att ha dig som mor. Seriöst, har du sett din egen blogg??? Du framställer dig själv, tyvärr inte helt ok.... Pinsamt...

2010-01-21 @ 21:04:26
Postat av: Anna

Kan bara säga att mitt hjärta blöder,HUR kan man göra så mot sin lilla bebis, mot den man påstår sig älska över allt annat. Jag tvivlar inte på föräldrarnas kärlek MEN på deras agerande.. Jag har babysimmat med båda mina pojkar och har hela tiden fått predikat för mig att man ALLTID ska se till att vattnet kommer uppifrån INTE rakt i ansiktet. Att barnet inte gråter är inte konstigt dom har en inbyggd reflex som gör att dom "stänger" andningsvägarna när dom får vatten "över" huvudet. Prova blåsa lite lätt mot ansiktet när era små gråter så märkerna att dom blir knäpp tyst. Eller när dom sitter och lekre eller bara i erat knä, då kommer ni se att dom "stänger"

Man tvättar och badar sina barn men man utsätter dom inte för DET. Robban och Linda jag hoppas att ni har tagit till er och att ni tänker er för framöver samt att ALLT kanske inte borde bansoneras ut till omvärden. Visar man en sån bild på en behandling av ett barn som ser lika grym ut som att trycka ner det under vattnet JA då har man bäddat för elaka komentarer och hårda ord. Sen kan itne barn små barn reglera sin kropps temp och riskerar att bli nedkylda väldigt lätt, lite kläder är bättre när han inte ligger hud mot hud, ett tips bara. Ta hand om er och lilla Tiger. Becka jag håller med dig i mycket men jag tycker du skulle ha varnat för hur groteskt det igentligen va för mitt hjärta stannade och magen vände sig ut och in :-(

Fortsätt att stå på dig!!



Kramar

2010-01-21 @ 21:27:08
URL: http://www.familjenbrolin.se
Postat av: Jenn

Hur kan man ens komma på tanken att fortplanta sig med "människan som gav sverige ett ADHD ansikte"?

Kändiskåt eller?

2010-01-21 @ 21:50:43
Postat av: finnen jansson

Konstig,jag följer Tiger bloggen och kollar in bilder och följer med,men nu en sak,varför reagerade jag inte på den bilden fast jag uppfostrat och skött om två tjejer som nu är 11&13,,



Jag ser absolut inget fel i den bilden med att man sköljer ansiktet med vatten från kranen,Tiger ser ju mer ut att trivas än att vara missnöjd på den bilden.



Men detta var första och sista gången jag läste denna blogg! i fortsättningen blir det Tiger Andersson bloggen som man kommer att följa med nöjé,för det jag sett hitils är två lyckliga föräldrar med en nöjd son som alla säkert gör allt för att allt ska bli perfekt och ett fint familjeliv.



För hitils får man bara läsa possitiva grejer i den bloggen,om man jämför med denna och andras bitterfittors gnällbloggar ,utan liv!!

2010-01-22 @ 23:19:00
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

jaha? ja tack för titten då.

2010-01-22 @ 23:21:11
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: ia

hej jag är jävligt arg på mammor som ska trakasera andra föräldrar för vad dom har gjort i sina liv innan dom fått barn. Ni som skriver om vad robban är för dålig människa måste ju bara växa upp lite om ni tror på allt vad tidningarna skriver så lever ni verkligen i en fantasivärld! Har ni tänkt på att saker och ting kan vara på hittat ibland. sluta vara elaka nu! Jag lovar och svär att Tiger mår bra har sett det med egna ögon! Linda är en underbar mamma. så fy skäms på er!

2010-02-01 @ 20:10:33
Postat av: 20år & mamma till 1åring

fy va hemskt. :( vem är din syster dom heter rolandsson? jag heter det med :)

2011-11-21 @ 11:43:37
URL: http://emmarolandsson.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback