Kan du sy?

Jag fick frågan om jag sytt något mer än barnens dopklänning :-) och ja, det har jag. Jag är allt annat än proffs men jag tycker det är superkul ändå! Tyvärr har jag inte tiden, inte utrymmet hemma, bara en enkel billig maskin (som nu dessutom står hemma hos syrran) så det blir lixom aldrig av. TRIST eftersom jag älskar hemsydda kläder till barnen. Men jag köper ju andras hemsydda istället :-)

När Alvin var liten lyckades jag dock knåpa ihop en del grejer :-)

Här kommer några bilder av mina alster ;-)


Lättfodrad sommarjacka


Muddiga muddbyxor :-)


Väska med pennfodral, näsduksfodral, nyckelband


Solhatt


Frottébyxor


Blöjförvaring


Mei Tai fyrkantssjal


Muddshorts och T-shirt


En till jacka


Jackan och solhatten ihop


Muddbyxor


Brottardräkt :-)


Klädbyte på sjalbarn. detta sydde jag till en ännu ofödd tjej :-)


En bild till

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilka underbara kläder! Speciellt de gula muddbyxorna gillar jag men allt var himla fint. Och så färgglatt och härligt! Kanon Beckahbitchen =D

2010-02-23 @ 03:04:29
Postat av: Thessan

Helt underbara kläder ju!! Dopklänningen var jättevacker! Själv kan jag inte sy, mer än typ sängkläder haha

2010-02-23 @ 06:51:24
URL: http://morriislajf.blogg.se/
Postat av: Emma

du är ju hur duktig som helst, synd att du inte har tid och plats, annars hade du säkert kunnat få en del beställningar=)

jag önskar att jag kunnat sy men har verkligen ingen talang alls.

2010-02-23 @ 07:28:15
Postat av: jessica

jätte duktig ju:)

2010-02-23 @ 07:51:00
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: Annette

Men GUD vad fina kläder. Kan säga att jag är smått avundsjuk nu. Vill så gärna kunna sy själv, men hur jag än gör så går det alltid fel någonstans på vägen :-/

2010-02-23 @ 08:33:47
Postat av: Linda (Lia och bäbisen)

What? Inte proffs? Skitsnygga grejer! Jag trodde det skulle vara bilder på typ en filt och en mössa eller nåt, haha! Just kläder vågar jag inte ge mig på, nja, kanske nån enkel klänning, men annars har jag sytt nåt lapptäcke, sparkskydd till bilen, plysch-kakor (som bombadills eller vad de heter) och lite sånt smått o gott. Som tur är har jag en mamma som gillar att både sticka och sy till sina barnbarn. Me like! Jag tycker du är apduktig på att sy, verkligen kanonfina grejer!

2010-02-23 @ 08:51:18
Postat av: linjes

Du är verkligen jätteduktig

2010-02-23 @ 08:59:19
Postat av: hanna

åå va duktig du e.. jackan överst va helt klart favoriten..synd du inte hinner osv för som sagt e du super duktig

2010-02-23 @ 09:25:14
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men oj vilka snälla kommentarer :-o



Tack så hemskt mycket <3 :-)

2010-02-23 @ 09:53:49
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: J

Ohh, vad fina saker! Jackorna var ju ursöta, och muddbyxorna kanonfina! Jag älskar Molos muddbyxor och dina var ju lika snygga, dom gul/bruna gillade jag verkligen! :-D

2010-02-23 @ 10:09:04
URL: http://drakmorsan.blogg.se/
Postat av: thile

Jeg er litt sent ute, men hva sier du vennen??? Du er 100% proffs!!! Inget mindre , men gjerne mer <3. Oh, hvor duktig du er! Jeg er jätte imponerat!!! Synd du ikke har en flunkende ny symaskin!!!! Klem

2010-02-23 @ 10:43:55
Postat av: Lina

Herreminje vad snygga kläder!

Vad har du använt för mönster. Jag tänkte nämligen börja sy kläder till L.

2010-02-23 @ 11:46:57
Postat av: froidan

ÄÄLSKAR muddbyxorna!! Super duktig ju :)

2010-02-23 @ 12:02:41
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej igen Beckah!



(Anneli som undrade över dopklänningen och annat som du kunde tänkas sy) :)



Men jag visste väl det!! Du har ju visst talang som bara den!



Du är ju inte bara duktig, jag tycker du är superduktig!! I mina ögon ser det väldigt proffesionellt ut!!



Förstår verkligen att tiden inte räcker till att sitta i lugn och ro och sy. Men hade du haft det så hade jag uppmanat dig till att sälja på tradera, eller ta beställningar via din blogg. Jag älskar också hemsytt och hade garanterat handlat dina fina kläder du syr!!



Jag säger som jag skrev sist: hur 17 bär du dig åt????? :)



Lycka till med "Prällen" nu och hoppas det går bra!!

2010-02-23 @ 13:18:24
Postat av: Anna B

Superfint ju! Älskade jackorna, vad är det för mönster? Nåt eget eller nåt man kan köpa nånstans?



//A

2010-02-23 @ 14:50:33
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Tack snälla söta :-)



Mönster har jag inte haft några men jag har utgått ifrån de tröjor (till jackorna) och byxor som Alvin haft i garderoben och ritat av dem och gjort de ändringar jag tyckt passat.

2010-02-23 @ 16:05:15
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Äsch då... Sån talang har inte jag... ;o)

2010-02-23 @ 18:38:19


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback