Sjuk liten kille (killar?)

Jahapps det var väl klart förstås...

Nej, inte Elmer. Eller ...det vet jag ju inte men nu har han bara 37,5 iallafall så det är ju en förbättring.

Nej jag syftar på Alleballen. Han vaknade och skrek med ont. Först kunde han inte riktigt förklara så han fick Alvedon men sedan kom det fram att det var örat som värkte. Oj vad han grät och tog sig om örat. Så jag pytsade i honom Ipren också och efter en stund somnade han om. Han har vaknat till ett par gånger och snyftat om ont i örat men sover iaf.

Får se imorgon. Han var inte varm innan han fick Alvedonet men jag får kolla i morgon bitti om han har feber. Detta blir hans tredje öroninflammation i så fall. Trist för lillen :-(

*******

Uppdatering...

Ropa inte hej förrän...


Nu har jag tempat Elmer igen efter att han  varit vaken en stund. 37,9 hade han nu. Enligt vågen hemma väger han samma som för en vecka sedan. Så om jag får gå till VC med Alvins öra imorgon ska jag ta och kontrollväga Elmer också. Men jag ringer inte vården om honom om han håller sig under 38 grader  (jo ...om det stämmer att han  står stilla i vikt).

Nu ska vi sova iaf.

Natti

Kommentarer
Postat av: thile

Nattinatt, håper dere sover godt. Jeg håper Alvin og Elmer er bedre imorgen. Mange styrkeklemmer.

2009-10-22 @ 22:51:13
Postat av: Anonym

Lökomslag på öron är jättebra mot ont i örat.

2009-10-22 @ 23:00:39
Postat av: iidaa

Hoppas dina småkillar kryar på sej! och de inte blir något allvarligt.

2009-10-22 @ 23:10:39
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: Cdot

Ursh. stackars Alvin. Inte kul med öront! Tur att det finns ipren och alvedon :-) Hoppas han kryar på sig fort! Själv har jag både en nybliven 2 åring och nybliven 1 månad gammal son som är förkylda med jobbig hosta. Har samma skit själv men det är inte allra värst. Härliga tider!! Trevlig helg och det lät bra att du haft en bättre vecka iallafall vad gäller dagistider osv :-)

2009-10-23 @ 08:04:50
Postat av: Lindisen

hoppas killarna snart kryar på sig. I år har Inez haft två öroninflammationer, nyligen avslutat pencillinkur för den senaste för att påbörja en ny kur för hostan... elände bara just nu....

2009-10-23 @ 14:01:21
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback