Blöjfri dag 8 - en strålande bra dag.

Dagen har gått strålande!

Noll kissmissar! Däremot smög han iväg och bajsade i kalsongerna :-/ men han sa i alla fall till efteråt. Det är alltså ännu för läskigt eller pinsamt eller vad det nu är att bajsa i potta/toa.

Han har för övrigt inte velat gå på toa en enda gång idag, däremot har han sprunigt på pottan en miljard gånger istället. Skitroligt är det tydligen med en egen potta. Han älskar den! Han puttade iväg den in i ett hörn, en stund senare letade han efter den och började gråta stora blöta tårar när han inte hittade den.

Jag har testat att ha honom både naken och med kalsonger och med byxor. Ingen skillnad, han känner efter och  går på pottan helt på egen känsla. Jag har inte frågat eller påminnt honom idag :-)

Underbara framsteg.

Nu ligger han och sover - utan blöja. Jag har egentligen inte alls tänkt ta nattblöjan än men jag vill kolla hur han kissar på nätterna. Det går ju bra att sova 2-3 timmar på eftermiddagen utan blöja och utan olyckor så jag vill veta hur länge han kan sova utan att kissa.

När han har blöja på natten vet jag att han brukar vakna till (inte medvetet vaken och klar, bara lite halvvaken) och kissa runt midnatt ungefär. Sen direkt på morgonen såklart men då hoppas jag på att kunna hinna påminna honom att han inte har blöja och måste använda pottan :-)

Vi får väl se. Eftersom vi samsover lär jag ju märka hahahaha :-D

Kommentarer
Postat av: rebecca

Va duktig han är :) och komma såhär långt på åtta dagar är ju jättesnabbt, jag tror det har hjälpt bra mycket att du kört ett tag med att sätta honom på toaletten vid blöjbyten.



Vi ska ju med sluta med blöja denna sommar eller vi har väl påbörjat det för ett tag sen genom att vänja honom vid pottan, han får följa med på toaletten när vi går och sitta på pottan då för att vänja sig, jag vill inte gå för fortfram. Jag har läst lite tips hos en angånde pottning men funderade på att alla tycker ju olika, har du något tips angånde pottning/att bli blöjfri som du tycker är ett bra tips och som du tycker är värt att nämna? hojta då vetja. :)

2009-05-08 @ 06:57:07
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej! Kul att läsa om hur du och Alvin gör med blöjslutandet! (Mindre roligt att höra om hur det var på dagis då...) Jag tänkte börja med Hugo också snart, helst så fort han blir av med gipset nästa vecka om allt annat passar bra då (tid & ork, inga jobbiga förkylningar, att han fortfarande sover bra på nätterna osv) så det känns verkligen värdefullt att läsa om era erfarenheter.



Kul med filmklippen också! Hugo gillar också att dansa och snurra.



Hoppas ni får en härlig dag! Kram!

2009-05-08 @ 07:51:00
URL: http://www.lillasara.se
Postat av: Anonym

2009-05-08 @ 09:42:34
Postat av: Petra

Men du, vilka söta barn du har. Kikade på headern och tyckte de var så otroligt söta. :D

2009-05-08 @ 09:43:05
URL: http://vaniljljus.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Potta is the shit!! Sen flyttas pottan in till toan och sedan kanske den fantastiska toaringen (som mina barn kör stenhårt med.. 3 och 6 år gamla..) får ersätta pottan.

2009-05-08 @ 09:48:42
URL: http://hundmamman.blogspot.com/
Postat av: Petra

Varsågod, sanningen kommer före lögnerna. :) Kommer att följa med så ofta jag kan din blogg. : )

2009-05-08 @ 09:50:47
URL: http://vaniljljus.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, som sagt, helt perfekt för mig att du skriver här om era erfarenheter, jag tänker inte bry mig om att googla nåt ens! :) Som vanligt tror jag att det får gå mest på känsla helt enkelt, vi har ju rätt mycket vana av pottning sen tidigare, de flesta bajsningar blir inte i blöjan när vi är med (däremot har han inte börjat säga till i förväg på dagis än).



Blir så glad av att höra att du gillar mitt scrappande, tack! Mest gör jag det ju så klart för att jag tycker att det är roligt, i andra hand för att det är kul att ha minnena sparade och sen är det en stor självförtroendebonus med kommentarer jag får om att andra tycker att det är fint! Ganska trevligt att jag fick lite extra tid och ork till pyssel nu iom heltidssjukskrivning. Fast så klart ännu bättre att jag MÅR bättre av det också.

2009-05-08 @ 12:54:17
URL: http://www.lillasara.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback