Det kom ett paket...

Det kom ett paket med posten idag med något ljuvligt sött som jag längtat efter :-)

Elmer fick en likadan body som han hade som nyfödd, fast i större storlek och Alvin fick en tröja. Såå mjuka, goa och snygga såklart ;-) hehe

Alvin ville genast ta på sig sin tröja och blev jättearg när jag sen sa att den skulle av och tvättas (jag förtvättar alla nya kläder såklart).

Från babykungen.se som ni säkert förstår :-) Tack snälla!!!

Så här ser de ut:









Den svarta färgen är skarpare i verkligheten (ljuset reflekteras här på bilderna)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så super fine, vennen!

Se det ja, du er en duktig mamma du, som forvasker alt barnetøy! Fine mamma:))) Kramis

2009-12-10 @ 19:11:47
Postat av: A

Varför tvättar du alla nya kläder???

2009-12-10 @ 19:14:31
Postat av: Annica

Fina!

2009-12-10 @ 19:23:19
Postat av: BeckaHBitcH.se

A - för att alla nya kläder är fullproppade med kemikalier som på kort sikt kan ge klåda, nässelutslag osv (inte så vanligt) och på lång sikt kan skapa allergier och allt möjligt om man utsätter barnet för ständiga gifter genom huden på det här viset.

2009-12-10 @ 19:44:17
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

2009-12-10 @ 19:49:23
Postat av: Sandra

Att folk inte kan räkna ut själva varför man förtvättar kläder =) Man blir så full i skratt!

Jättesöt tröja och body! =)

2009-12-10 @ 19:50:55
Postat av: hanna

så fina.. ska ta och beställa en som det står Alvin daddys little proud på så fort ekonomin vill landa på en hyffsad nivå...

2009-12-10 @ 19:51:19
URL: http://knasgravid.blogspot.com
Postat av: Tes

Bara en undran (inge neg.) Varför fick inte Victor?? fanns det inte hans stl..?

2009-12-10 @ 20:03:07
Postat av: BeckaHBitcH.se

Finns inte större än 2-3 år, vilket du kunde kollat på sidan ;-)



men även OM det hade funnits så hade han inte fått ett så töntigt barntryck, nej, det är till för småbarn :-)

2009-12-10 @ 20:25:59
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Malin Rydberg

Jag lyckas av någon anledning inte få någon ordning på dina inlägg. Väljer jag t ex December 2009 ur Arkivet så verkar inte alla inlägg från december laddas? Eller missar jag något? Väljer jag December 2009 så börjar det med inlägget "Otrevligt värre" från den 7/12. Men kollar man då under dina Senaste så stämmer ju inte det? Där finns det 10 st tidigare inlägg från december i listan som inte finns med på December 2009-sidan. Så är det även under andra månader. Är det hos mig eller dig det är galet?

2009-12-10 @ 20:29:36
Postat av: Sara

Åh så fina! Väntar ivrigt på att lilleman ska kika ut, har inget namn till honom än. :) Ska beställa då han fått namn och då ska såklart storebror också få:)



Priset jag vann kom idag, är jätte nöjd med bodyn!:)

2009-12-10 @ 20:34:18
URL: http://ourson.blogg.se/
Postat av: A

så du tycker att tryck är för småbarn men du tycker det är helt ok att en kille i victors ålder går i tjej-jenas och rosa tröjor?

2009-12-10 @ 20:53:40
Postat av: Anonym

ok attt vätta bebiskläder, det gör de flesta när de är nya men andra kläder? inte fan tvättar folk kläder de köpt med en gång, då slits kläderna mycket snabbare...

2009-12-10 @ 20:54:30
Postat av: Cdot

Meeen va gulligt!!

2009-12-10 @ 21:04:57
Postat av: Magdalena

Men du, vad är det jag ser i bakgrunden?? Nånting grönt som väl skulle vara en julklapp till Elmer? Har du fuskat? =P Vilken skandal ;-)

2009-12-10 @ 21:11:22
URL: http://www.magdis.se
Postat av: BeckaHBitcH.se

malin Rydberg; nej det stämmer: det ÄR ngt knas och jag stör mig jättemycket på det men hittar ingen som vill hjälpa mig och jag får inte till det själv.



***



Har inte sagt att tryck är för småbarn men den här typen av tryck är det och det är inte jag som tycker det utan Victor naturligtvis.



Victor har inga tjejjeans. Han har jeans som är smala nog att passa honom, sen om de är köpta på tjejavdelningen eller killavdelningen är skitsamma!



***



Självklart tvättar jag nya kläder till alla barn och även till mig själv. inte ytterkläder men annat. kan hoppa över att tvätta om det är akut att använda något direkt men inte annars.



Kemikalier slutar inte påverka kroppen för att man inte ä-r bebis längre. Alvin har dessutom problemhud så med honom är det extra viktigt.



Slutligen så kryper alla kläder i första tvätten och innan de är tvättade vet man inte hur stora de är och då kanske man låter ett plagg ligga och vänta på att barnet ska växa i det och sen när det passar och barnet har det och sen tvättar så kryper den och är för liten.

2009-12-10 @ 21:12:17
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se

Magdis; Ja :-P den kom igår och han är så kass på att hålla reda på dagarna lille Ellebellen så jag bestämde mig för att han inte kommer märka att han fick den för tidgt ;-)



har tänkt skriva ett inlägg om detta med bilder :-)

2009-12-10 @ 21:13:56
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Emma

Tack då ska jag tvätta dom nya kläderna jag fick av mamma igår trodde inte de behövdes nu fy på mig... Hoppas dessa fina kläder finns i framtiden då man ska ha fler barn. Och nu kanske jag vågar köpa nått rosa till Eddie ...



ps Jag ammade faktiskt eddie ca en månad innan allt gick åt skoge, så helt värdelös är jag inte ds



// Emma (EddiesMamma09)

2009-12-10 @ 21:43:18
Postat av: Tes

Oki.. va inte in på sidan, så därav min fråga.. :-)

2009-12-10 @ 22:23:42
Postat av: Fröken glas

Snyggt!

Blir faktiskt sugen på att klicka hem bodys till mina barn också :)

2009-12-10 @ 22:30:19
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: rebecca

Jag tror fasiken jag ska beställa en sån tröja till Liam, Riktigt snygg och jag har ju ett presenkort just från Babykungen på 500:- som ligger och skräpar. :)



När du gör egna tryck.. hur gör då då? hur vet du att det blir rätt storlek sen på tröjan? osv

2009-12-10 @ 22:39:19
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se

Jag brukar bara göra stort och högupplöst i PS och sen skicka och hoppas på det bästa typ haha. Hon som fixar i ordning trycken är superduktig så det brukar lösa sig.

2009-12-10 @ 22:44:11
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: A

du har själv visat bild på tjej jenas till victor. men men det är ju dit beslut.

2009-12-11 @ 00:29:12
Postat av: jannike

Jag älskar de här trycket:)

Betällde likadana till min Anton och Alicia!

2009-12-11 @ 10:11:33
URL: http://jannikejarlbrink.blogg.se/
Postat av: Johanna M

Ja, tyvärr har inte babykungen kläder för barn över 2-3 år, så jag kan itne handla där längre... :-) Annars har de snygga tröjor till vettiga priser.



Min dotter bråkar också om det plagg som är hennes favorit för stunden måste tvättas. Hon är i nuläget besatt av en grön klänning som har rosa blommor nertill. Den måste jag tvätta OFTA... :-) Nu kanske hon blir besatt av luciaklänningen hon hade imorse. Hon ville inte ta av sig efter morgonens luciatåg och jag lät henne faktiskt ha på sig den när de skulle äta frukost. Hoppas hon inte blir för fäst vid den.

Postat av: Trollis

Snyggt!

2009-12-12 @ 15:44:17
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback