BM idag :-)

Idag är det äntligen dags för första riktiga BM-besöket :-D

Lyssna hjärtljud och prata, tror man får moderskapsintyget till FK också?

Jag ska fråga om hon inte kan mäta SF med även om det egentligen är på nästa besök. Jag tror jag har medelmått nu, hade det med Alvin också, det var först i slutet som det sprang iväg rakt upp på kurvan.

Fast det är lite missvisande för den här BM som jag har mätet väldigt litet, hon trycker ihop massor och pressar ner måttbandet. Men kul att se ändå om jag får.

När jag väntade Victor hade jag jättestort mått i den här veckan, men sedan planade det ut och hände ingenting på några veckor och då blev det tillväxt-UL istället som visade att han var -13% och det fortsatte han att vara. På överburenhetskontrollen ett par dagar innan han föddes var han -12%

Lite kontrast mot Alvin som mättes upp till  +39,5% bara 9 dagar före han föddes, så ni kanske fattar varför jag blev så rädd att föda ut klumpen. Nu var han ju inte riktigt 39,5% för då hade han vägt en bit över 5 kili på BF när han föddes men han var ju ett antal procent + iaf. Gick som smort med så jag är inte det minsta rädd att föda en stor bebis till hösten.

Victor vägde 3685
Alvin vägde 4680

Alltså borde hoppsan väga ...5675 :-D


Usch vilket babbel nu ska jag avsluta, men återkommer med info efter besöket. vikten har stigit som faen iaf, det vet jag redan.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ha ha kul det där! Min första vägde 2765 andra 3630 o jag räknade oxå så där att tredje "borde " väga 4500 men hon vägde bara 10 gram mer än andra..Hi hi

Kul i alla fall!!

2009-04-28 @ 20:36:53
URL: http://jenniemedtre.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback