Jävla dagisfotograf!

Det blir inga dagisbilder alls på Alvin och Elmer eftersom kärringen från Photomic som lekte fotograf förstörde allt.

Det började med att dagis ringde och sa att Alvin hade feber så jag skulle hämta tidigare. Så han var ju inte på topphumör även om jag gav Alvedon direkt jag kom dit och sen dröjde det en stund innan vi kom in till fotografen så Alvedonet hann börja verka lite.

Sen går vi in till fotografen och möts av en stressad och otrevlig subba som lät precis som om hon fotat 500 skitjobbiga ungar idag och inte fått någon lunch. SUR så in i helvete. Hela hennes sätt utstrålade otrevlighet. Alvin blev jättenervös direkt (Alvin är en väldigt skör och känslig människa).

Så skulle Alvin sätta sig och jag stod utanför med Elmer. Såg att en hårbit stack upp och bad Alvin komma så jag kunde fixa till det. Fotografen snäste till att man inte fick gå in med skor. Hallå? Det var lixom därför jag INTE gick in, för att det fanns en skylt att man inte skulle gå in med skor och jag kan läsa. Varför skällde hon över något jag inte gjort??

"-Jag tänkte inte gå in" svarade jag, men Alvin vågade inte gå förbi den sura fotografen så jag fick ta av skorana och gå in och fixa till hans hår iallafall. Sen började hon fota Alvin som satt och stirrade ner och såg skräckslagen ut.

Jag försökte prata med Alvin och då vände hon sig och och fräste att jag skulle vara tyst och att HON sköter detta! Eh...? What? Okej, fine, tänkte jag.

När hon vände sig om upptäckte hon samtidigt att en pappa och ett barn stod bakom mig i kö och väntade och då lackade hon ur mot honom också. Viftade med handen och snäste åt honom att inte stå och titta för hon klarar inte att ha en massa folk som står och tittar när hon ska fota.

Alvin blev. Ännu. Räddare.

Hon fick inte till en enda bild och stressade och flamsade och försökte desperat med en massa töntiga trix som bara fick Alvin ännu mer inbunden och nervös. Till slut försökte jag prata med honom iallafall "Hur är det gubben? är det jobbigt? har du feber?" frågade jag.

Fotografen blev skitirriterad "-FEBER?! Men då ska han inte vara här!!!" jag frågade "-Vad tycker du jag ska göra då menar du? Komma tillbaka imorgon?!" Nu började jag också bli riktigt irriterad tillbaka.

Sen tog hon några bilder till och visade upp dem på skärmen. Välj. Alla såg helt fruktansvärda ut och han tittade inte ens in i kameran. Vilket jag påpekade (att han inte tittade in i kameran alltså, inte att de var fruktansvärda). Men jo hon ansåg att han tittade in i kameran. Vilken idiot! En fotograf som inte ens kan se skillnad på om modellen tittar in i kameran eller ej! Jag valde en bajsbild för att komma vidare.

Dags för syskonfoto. Satte solstrålen Elmer bredvid Alvin och då mjukade Alvin upp lite och vågade le men de satt inte bra, vilket jag inte kunde se från sidan men som fotografen kunde se framifrån men sket i. Världens sämsta posering. Hade varit bättre att sätta ihop dem i photoshop! VÄRDELÖSA jävla fotograf.

Utan att visa bilderna berättade hon efter 3-4 tagna bilder att det var klart och att hon nu kunde ta enskilda bilden på Elmer. Elmer var en ljuvlig sol som ALLTID och log ordentligt massor av gånger och tittade in i kameran men efter varje bild så tittade han ju och pekade på blixten för att han tyckte det var spännande. Fotografen hann då med att fräsa åt mig två gånger att jag skulle hålla reda på hans armar... jisses!

Sen var hon klar tyckte hon. Jag tror hon hade tagit 4 bilder då. Så fick jag se dem och OH MY GOD! Jag fattar inte ens att det går att få till så dåliga bilder på Elmer. Hon missade alla glada leenden. visst han log lite på bilderna men sån är inte Elmer. Elmer skrattar med hela ansiktet och visar tänderna men någon sån bild lyckades hon inte ta fast han såg ut så nästan hela tiden när han satt på stolen.

Hon ville ha mig till att välja men jag ville se syskonbilderna. Jag var tvungen att välja Elmerbild först så jag fick säga som det var. Ingen, alla är lika värdelösa. Sen fick jag se de fruktansvära syskonbilderna! Bara en idiot kan ta så dåliga bilder eller rättare sagt låta modellerna sitta så JÄVLA illa på bilderna. Hur svårt kan det vara att placera om dem så de sitter bra så bilden får harmoni, så det ser bra ut? Kärring!

Blev skitarg och berättade vad jag tyckt om hela mötet, meddelade att jag inte ville ha några utav bilderna och gick för att klä på barnen. Sen gick jag tillbaka och bad om hennes namn. 

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Men usch, vad arg jag blir! Sådär ska inte en fotograf vara och hur sjutton kan hon ha jobbet?? Bättre ni går till "gratis fotografering" hos ICA eller något sådant när det har istället. Ni kommer garanterat få en MYCKET bättre bild! Tråkigt att det blev som det blev och BRA att du sa åt henne!

2010-10-01 @ 16:59:19
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: me

Jag kan säga så här, hon var på mitt barns skola för att ta kort. Det skulle tas både enskilda bilder och gruppbild, allt blev kaos. Hon hade avsatt TVÅ minuter per barn, även de små från dagis. Dagen slutade med kalabalik och inte en gruppbild tagen.

2010-10-01 @ 17:18:20
Postat av: aNNA

Kan du inte ringa hennes chef eller den som æger føretaget och fråga om det ær så de vill att deras personal upptræder`?



Totalt oproffesionellt och urbota jævla skitsætt att bete sig på iaf!

2010-10-01 @ 17:28:03
Postat av: ♥Camilla Nordin♥

Verkligen oproffsigt! Hos Önskefoto kan man beställa såna dagiskort serier av bilder man tagit själv. Det har jag gjort. Du är ju duktig på att fota .

Kram

2010-10-01 @ 17:42:29
URL: http://www.camomillan.se
Postat av: Linda L

Vad tråkigt, dom som var så fin innan de gick hemifrån (ja sen också självklart :)



Det är ju lite speciellt med dagisbilderna, så det är tråkigt att det inte blev en enda lyckad bild. Kunde ju varit kul att åtminstone haft en på dem tillsammans.



säger som inlägget ovan, en del av de fotografer som brukar vara på köpcentrum och liknande (Speciellt Stor%Liten) är ju jätteduktiga!



2010-10-01 @ 17:53:52
URL: http://www.livetiluckan.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag har också en del dåliga erfarenheter av Photomic.



Min dotter började 10 minuter innan gruppfotot på dagis skulle tas. I kapprummet finns det två bänkar som barnen kan sitta på för att kunna klä av sig osv. Då kommer fotografen (kvinnlig) in och sliter i bänken "Du får flytta på dig, vi måste faktiskt ha bänken!". VAD FAN? Kunde hon inte ha väntat en minut så att min dotter kunde ha fått ta av sig sina skor?!



När vi var nere och tog det enskilda fotot så var fotografen (den kvinnliga, haft henne senaste två åren) dock trevligare. Hon brukar ta tid på sig om fotot inte blir bra. Förra året fick min dotter sitta med och titta på de andra barnen och så fick vi prova igen eftersom hon vägrade le. Så det gjorde mig tacksam.



Men fan vad less jag blev när porträttserien kom hem nu i veckan. Jag beställde som vanligt hela porträttserien. Tänkte inte på att de kunde ha ändrat på storlekar osv. Men i år var största bilden mindre än tidigare år och det var färre kort.

2010-10-01 @ 18:05:18
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du kunde väl ha skällt ut henne eller gått därifrån eftersom Alvin är så känslig. Skulle aldrig utsätta mitt barn eller mig själv för det där

2010-10-01 @ 18:23:30
URL: http://silasminprins.bloggplatsen.se
Postat av: Linda L2K

Hos oss är inte föräldrarna med när bilderna tas på dagis så vi får en överraskning i brevlådan och förra årets bilder var skit. Och det var inte bara jag som tyckte det så det slutade med att dagis tog in en ny fotograf för alla som ville ta om. Kan ni inte kräva omfotografering ni med?

2010-10-01 @ 19:26:54
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: T

Säger bara ring till Photomic och prata med dem. Så får det ju inte gå till. Bedrövligt säger jag bara.

2010-10-01 @ 19:47:14
Postat av: Elin i Malmö

Usch! Jag blir så ledsen när jag läser detta... Stackars Alvin! Vilken jävla kärring, hon har ju helt klart valt fel jobb!

Ring till hennes chef!

2010-10-01 @ 23:13:30
Postat av: Anonym

Det är en konst att fotografera barn. Uppenbarligen behärskar inte den här fotografen den konsten.

En bra fotograf kan "ta in" barnets personlighet och arbeta utifrån den - en dålig fotograf gör ju inte det.



Ja, Alvin är en känslig älva och Elmer en sol. Det borde hon ha uppfattat.

2010-10-02 @ 09:51:56
Postat av: Sara

Undra om det är samma fotograf som vi hade förra året? Jag bor visserligen i Örebro, men Photomics fotografer kanske jobbar över hela landet?? För PRECIS så var hon! Så jäkla otrevlig, kunde inte ta bra bilder, var inte samarbetsvillig alls, ville bara få det överstökat... otroligt stressad och allting gjorde bara att jag mådde SKIT efter det mötet. Hon vägrade liksom fota tills det blev något bra kort, utan man fick välja på 4 dåliga kort!! Jag blev också assne på henne! Kommer samma människa i år så kommer jag inte fotografera mina barn.

2010-10-02 @ 16:04:23
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

trist att det finns fler med liknande erfarenheter :-/

2010-10-02 @ 16:11:49
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Ida

Usch vilken människa! :-/ borde verkligen byta arbete!!!!!!!!!

2010-10-02 @ 18:56:34
URL: http://1vuxen2barn.wordpress.com
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Tråkigt med korten

2010-10-03 @ 12:04:58
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com
Postat av: Maria H

Tur du inte har dina barn på vår förskola! Där tar man in en fotograf som fotar barngruppen utomhus på gruppbild. Inga enskilda bilder. Personalen anser att de inte vill lägga tid på enskild fotografering utan det får vi föräldrar fixa själva utanför förskolan.

2010-10-05 @ 11:26:36
Postat av: Anna

Men gud!! Vilken skata. Hoppas hon blir av med jobbet, och att inte fler förskolor väljer att anlita Photomic (och henne då, i synnerhet)!

2010-10-07 @ 13:00:10
Postat av: Skolfotograf

Förstår att det är jobbigt för dig att få dåliga bilder på dina barn, dagiskort tar man ju typ bara fem gånger eller något och då vill man ju ha bra bilder.



Jag jobbar som skolfotograf och kan bara beklaga din upplevelse och hoppas du hört av dig till företaget så de får reda på vad du tycker.



Däremot reagerar jag kraftigt mot att du hänger ut fotografen vid namn. Hoppa gärna på företaget om du inte gillar dem, men när du skriver ut namnet, kallar henne kärring, subba så bryter du mot personuppgiftslagen och gör dig antagligen skyldig till ärekränkning. Så jag skulle å det starkaste rekommendera att du omedelbart tar bort alla personnamn i inläggen och kommentarer innan någon polisanmäler dig istället.

2010-10-08 @ 20:10:32
Postat av: Anonym

usch va hemskt, stackars barn att få vara med om någon sånt, det är väl sådant man kan minnas senare i livet. Du får ta med dom till en annan fotograf så att de inte tror att det alltid ska vara sådär. Eller så tar du helt enkelt egna bilder, för dom tycker jag är jättefina =).

förresten vad sa förskolepersonalen om det hela? Jag som förskolelärare hade blivit tokig om någon kom till mitt jobb och skrämde upp barnen jag jobbade med.

2010-10-12 @ 10:19:32
Postat av: Patrik Lundvall

Hej Beckah,



Tråkigt att din upplevelse av Photomic har varit negativ. Vi är tacksamma för att du har skickat ett mail till oss om ärendet så att vi har fått möjlighet att följa upp vad som hänt.

Våra kunders åsikter är viktiga och vi använder dessa i vår uppföljning och vidareutbildning av våra fotografer. Självklart är Photomics målsättning att varje möte och fotografering ska vara en positiv händelse.

Nu i efterhand hoppas jag att samtalet du och jag hade per telefon har gjort att det totala intrycket av Photomic känns mer positivt för dig.



Med vänliga hälsningar

Patrik Lundvall

Fotografansvarig Photomic

2010-10-19 @ 19:09:56
Postat av: Jimlena

Excellent site. It was pleasant to me.

2011-11-18 @ 07:08:14
URL: http://jimlena.blogfuture.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback