Se hit alla man-missbrukare!

SLUTA MISSBRUKA ORDET "MAN"!!!

Jag stör mig som fan på detta ständiga MAN. Man hit och man dit! DU, det är DU, inte MAN! Stå för vad DU tycker, gör och gjort!

"Man blev ju lite rädd där ett tag"
"Ja, man gjorde ju så gott man kunde"
"Man vill ju inte gå en mil i onödan"


Vaddå MAN? Tala för dig själv! DU blev rädd, DU gjorde så gott du kunde, DU vill inte gå en mil!

"Jag blev ju lite rädd där ett tag."
"Ja, jag gjorde ju så gott jag kunde."
"Jag vill ju inte gå en mil i onödan."


Använd "man" där man ska använda "man";

"Man ska aldrig säga aldrig."
"Här inne får man inte springa omkring."
"Man ska inte använda ordet "man" när man menar "jag"."


TACK FÖR ORDET!




Kommentarer
Postat av: Bina

WORD!

2011-09-20 @ 08:17:51
URL: http://bina.se
Postat av: Anonym

Håller med.

Men varför svär du så mycket?

2011-09-20 @ 11:34:30
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

För att jag trivs med det :-)

2011-09-20 @ 11:36:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda W

man används alldeles för mycket. Vi fick träna på det en gång i skolan. Alla hade svårt att säga jag!

2011-09-20 @ 12:49:11
URL: http://blog.volatile.se
Postat av: maria

haha fan aldrig tänkt på ;) men nu lär jag göra det :D

2011-09-20 @ 14:24:32
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men herregud människa, vad har du för problem då ett simpelt uttryck framkallar sån ilska hos dig? Och du som dessutom själv och konstant använder dig av BETYDLIGT värre/ fulare språk än så..

2011-09-20 @ 17:19:24
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hahaha öm tå?

2011-09-20 @ 17:20:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kaiza

Håller med! Det där har jag försökt att sluta med sedan ett par år tillbaka, det är inte lätt!

2011-09-20 @ 17:21:10
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej det är skitsvårt och jag har övat i flera år :-)



Det är ju inte hela världen att råka säga man istället för jag heller men när det bara kryllar av "man" blir det irriterande att lyssna på. Intervjuer kan ofta vara fullproppade:



"Nu efteråt är man ju glad förstås men man var ju nervös innan. Men man får väl fira i kväll och sen får man ta en dag i taget för nu är man ju i finalen."

2011-09-20 @ 17:26:29
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Moa

? Men vi säger ju vad vi vill. Du svär ju så mycket, det blir jag inte förbannad av. =)

2011-09-20 @ 17:27:43
Postat av: Anonym

"Öm tå?"



Dålig dag?

2011-09-20 @ 17:36:55
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja, faktiskt en riktigt dålig dag. Men det har ju inget med detta att göra.

2011-09-20 @ 17:37:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: K

Åh vad jag håller med dig! Jag stör mig också på att gemene MAN missbrukar det;)



Något annat jag stör mig fruktansvärt på är alla statusuppdateringar och trådar som lyder typ:



Idag har BEBIS fått sin första tand, åh vad stor BEBIS är.

BEBIS har ont i magen, vad göra?



Åker med BONUS till hans mamma.

Får BONUS följa med er på semester i sommar?



Varför skriver ingen:



Saknar SAMBO önskar han kunde vara här nu.

Imorgon åker jag och POJKVÄN till Grekland.



Hihi kanske mest jag som stört mig på det här fenomenet;)

2011-09-20 @ 18:16:43
Postat av: Mia

Åh tack, äntligen nån mer!



K: Jag stör mig oxå på det ;-)

2011-09-20 @ 21:00:04
Postat av: Maria - Mamma till två

Har jag inte ens tänkt på, men jag är nog en riktig "man"-missbrukare =/

Men när jag tänker efter så har du rätt, vad irriterande det låter med "man", får skärpa mej!

2011-09-21 @ 14:36:49
URL: http://o0misa0o.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback