NOKA utan att banta :-)

Jag funderade på det här med mat före och efter operationen. Normalt sett, som alla trogna läsare vet, så äter jag enligt dieten "ät vad du vill, när du vill", vilket jag trivs väldigt bra med ;-)

Inför och efter operationen kände jag dock att det kunde vara bra att äta väldigt nyttigt och bra, men vem orkar det? hahaha, det tar alldeles för mycket tid och energi, speciellt efter operationen, så jag kom på världens bästa lösning!

Jag har tidigare provat NOKA, inte heller då för att banta, även om det är den vanligaste anledningen till varför man kör med pulverdiet. NOKA är inte bantningspulver, utan kost- och måltidsersättning, så det är något man kan leva på helt och hållet om man vill. Den innehåller ALLT man behöver, men är väldigt kalorisnål. Därför är den ju inte bara bra när man vill gå ner i vikt, utan även när man vill HÅLLA sin vikt, eller som jag; för att det är nyttigt och dessutom förbannat gott :-) Mitt första inlägg om NOKA finns HÄR, då testade jag bara, det var när jag fortfarande VILLE gå ner i vikt, men jag körde aldrig på med NOKA då, utan tog en omgång i början av detta året istället, då jag redan var nere i den vikt jag ville ligga på.

Att den är så god är ju lite dumt eftersom man får lust att dricka NOKA-shakes hela dagarna, långt fler gånger än vad som är tänkt hahaha ;-) men det gör ju inget i mitt fall som inte är ute efter att gå ner i vikt :-)

Min favorit-shake är jordgubb, men jag tycker också om choklad väldigt mycket och vaniljen är himla bra eftersom man kan "krydda" den med lite allt möjligt för att få olika smaker (kaffe, kanel, bär osv).

HUR SOM HELST (ursäkta babblet) så har jag druckit lite Noka, någon gång per dag nu senaste veckan och efter operationen blir det nog ännu mer NOKA och mindre vanlig mat, eftersom jag inte kommer orka fixa något annat ;-)

Jag har också en förpackning av NOKA:s spaghetti & köttfärssås - också den väldigt bra för oss lata :-D häll påsen i en tallrik, häll över vatten, låt stå en stund - KLART! MYCKET godare än man skulle kunna tro faktiskt och så brukar jag krydda den extra eftersom jag gillar stark mat.

Nu äter jag ju inte NOKA för att banta som sagt, men vad jag läst i andra bloggar och så där, så funkar NOKA otroligt bra om man vill gå ner i vikt också :-) det kan jag inte säga något om personligen, men jag antar att det stämmer med tanke på hur populär den blivit senaste året ...eller är det bara för den goda smaken? :-P





Bilden är lånad från NOKA:s hemsida, men de har säkert inget emot det, hoppas jag :-P



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset! Det här ska jag köpa! :D Ser mycket godare ut än Nutrilett!

2011-10-30 @ 13:35:04
Postat av: Melanie - mamma till Dennis, Jonna och Viktor

Känner bara att jag behöver rätta dig lite så att det inte blir fel för dem som vill använda Noka som bantningspulver. Det är skillnad på kostersättning och måltidsersättning. En kostersättning är en ersättning för all kost, dvs du kan leva på den helt och hållet under en begränsad tid, den innehåller alla näringsämnen som kroppen behöver, till skillnad från en måltidsersättning, som inte alls innehåller allting kroppen behöver utan den är bara till för att ersätta en eller två måltider om dagen, men du behöver komplettera med annan mat för att få i dig det du behöver.

Så när du skriver att Noka är en måltidsersättning så blir det fel. Som tur är så är Noka både en kost- och måltidsersättning så det funkar fint att leva på den, men för den som inte har koll kan det vara bra att veta att det är olika saker.

2011-10-30 @ 13:39:42
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Åh, tack :-) då ska jag genast ändra, så ingen får fel uppfattning :-)

2011-10-30 @ 13:41:15
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Martina - 2 Tävlingar på gång!

Själv har jag ofantligt svårt för konsistensen på "shaken". Det gick bara inte att svälja för mig....Smaken i sig hade jag verkligen inget problem med.

2011-10-30 @ 17:17:19
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men konsistensen styr man ju över själv :-)



Jag tar så mycket mjölk som man "ska" och lägger till lite vatten och så tar jag mindre pulver än man "ska". Blir perfekt.

2011-10-30 @ 17:22:38
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Ullis

Jag har smakat och tyckte inte att den mättade mer än en liten stund.

2011-10-30 @ 22:49:56
URL: http://www.ulliso.se/blog
Postat av: annsoh

Hejsan! Grymt fin blogg! Vad händer i idag :)? P.s följas via bloglovin :)

2011-10-31 @ 03:28:55
URL: http://annsoh.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback