Naglar och solbränna *bilder*

Ja, jag skulle ju skriva om de nya naglarna :-)

Herregud vilken KATASTROF mina naglar var innan! Jag försökte ta bort allt gammalt material själv och förstörde då mina egna naglar totalt där under. Det såg verkligen förjävla illa ut och var inte speciellt skönt på de ställena det var hål ända igenom nageln...!

Inget lätt projekt för tjejen som skulle göra nya naglar till mig med andra ord mouahahaha. De vita tipparna fick vi sätta toklångt in, vilket jag själv tycker är hemskt fult, men det fanns ju inget direkt alternativ :-) Gjorde vita tippar med genomskinlig gele. Jag har aldrig sett någon vara så extremt noggrann. Otroligt bra jobbat. Hon visste vad hon gjorde. 

Sååå nu har jag testat både proffsigt gjorda akrylnaglar och proffsigt gjorda gelenaglar. Jag gillar gelenaglarna, hon gjorde dem tunna så de känns mer som vanliga naglar och det går att klia sig, det gick mindre bra med akrylnaglarna jag gjort i Borås.

Akrylnaglarna har jag varit toooknöjd med och de har hållt fantastiskt bra. Jag har inget att anmärka på alls. Nu återstår det att se om det är någon hållbarhet i gelenaglarna. Annars fortsätter jag med mina akrylnaglar som vanligt :-)



Så här såg mina naglar ut efter att jag försökt ta bort gammalt. Snyggt va? ;-) Hål rakt igenom nageln på vissa ställen och på flera ställen fortfarande gammalt material kvar. DET HÄR var alltså vad nageltjejen fick att jobba med *LOL*


Resultatet då:













BONUS: Sitta två timmar framför en toksöt tjej. Så där fin att jag knappt kunde med att titta på henne. Okej, inte världens bästa bild för att visa detta, men jag lovar - hon var något extra :-) Ögongodis minst sagt.

***

Sen var det färgen ...blev det någon solbränna? Jag har jättesvårt att få färg så med tanke på det gick det ju ganska bra :-)
























Visst har jag söta barn? :-) ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: thile

Så søt hun er! Enig med deg;)

Du er bare nydelig venen, brun og fin...

Dine barn, og deres mamma, er så jätte fine ♥ ♥ ♥

2011-10-09 @ 10:45:01
Postat av: Emma

Tycker nageltjejen påminner lite om Noomi Rapace =)

2011-10-09 @ 11:39:42
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hm, var tvungen att Googla för att påminna mig om hur hon ser ut och ja, möjligtvis lite lik nageltjejen men nageltjejen var mycket snyggare och MYCKET sötare :-)

2011-10-09 @ 11:46:03
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: thinki.se

Skönt att vara hemma hos älsklingarna igen. Fin färg du har fått. ♥

2011-10-09 @ 11:52:22
URL: http://www.thinki.se/wp
Postat av: Tessan

Ja hon ser jätte söt ut ;)

2011-10-09 @ 12:38:47
Postat av: qat

Tror knappt jag skulle vågat sitta mitt emot henne faktiskt ;)

2011-10-09 @ 14:52:20
URL: http://softkitty.bloggplatsen.se
Postat av: Gelica

Det glänser lycka om dig. Underbart att se!

Tycker att du kan smugla med mig nästa gång du skall ut och resa ;) Haha.

2011-10-09 @ 16:04:29
URL: http://gelicas.blogspot.com
Postat av: Martina

Men herregud vännen hur tog du bort det gamla materialet egentligen?!

Gå till en färghandel och köp dig en flaska riktig aceton nästa gång istället. Haha



Men annars får jag säga att du är såå snygg på bilderna. Lite solsemester klär dig :-)

2011-10-09 @ 18:50:24
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gjorde du nya naglar i Spanien? Gjorde du inte gele och tår här hemma innan du åkte?

2011-10-09 @ 19:02:09
Postat av: Helena

nu har jag ingen erfarenhet av akryl, men mina första gelenaglar höll sig snygga i tre veckor, lika blanka, lika fina i topparna, fick dock fila ner lite på längden efter 2 veckor. Det enda mindre snygga är ju att man får utväxt, men jag brukar fila ner kanten som blir där de legat mot nagelbandet och lägga ett lack så står man ut en tid till. Utväxten kommer man knappast ifrån oavsett material.

2011-10-09 @ 19:14:50
Postat av: Anonym

Ja det stämmer att det blev hemskt fult med tipparna så långt ner :0

2011-10-10 @ 11:04:08
Postat av: Anna :-)

Jag håller med. Det lyser om dig! :-)

Kram

2011-10-10 @ 12:59:22
URL: http://snexig.se
Postat av: Helena

Jag är utbildad nagelterapeut och hade inte satt vita tippar på dig utan lagt vit akryl längst ut istället. Man kan dölja hur kort din nagel är ändå genom att fejda med rosa så att det ser naturligt ut. Bara så du vet att det finns alternativ!

2011-10-13 @ 23:50:25
URL: http://arendalirl.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback