Hur gör man för att få en operation? Vad kostar det?

Måste ta upp en grej;

Om man undrar något, varför gör man inte minsta lilla ansträngning själv då för att få svaret? Jag tycker det är ganska irriterande ärligt talat. Jag har fått frågan nu sjuttioelva gånger hur jag bar mig åt för att få min operation, om det var privat eller via Landstinget och vad en operation kostar. Om ni verkligen undrar och verkligen vill få svar, varför inte öppna ögonen och läsa det jag skrivit? Man borde ju kunna lista ut att jag med all sannolikhet redan skrivit svaret på dessa frågor och man borde ju se att det finns en kategori som heter Tummy Tuck och så himla svårt ska det väl inte vara att klicka där och få fram alla tidigare inlägg, kan jag tycka.

Jag svarar bara just detta när någon frågar; kolla tidigare inlägg. Men jag har tröttnat på det också efter att ha fått skriva samma sak sjuttioelva gånger bland kommentarerna i bloggen, påpekat det i tidigare inlägg och svarat på dessa frågor på Facebook.

Trist bara att de som gör så här ändå inte kommer att läsa det här inlägget, det är de för lata för.

Själv om jag undrar något i en blogg så gör jag först allt för att själv leta rätt på svaret innan jag frågar bloggaren, när det gäller frågor som är ganska självklart att svaret finns och antagligen flera gånger om. Vad barnen heter, vilken vecka man är i graviditeten är två sådana exempel som man borde förstå att man kan ta reda på själv om man LÄSER det bloggaren skriver.

När någon skriver om sin plastikoperation och till och med har en egen kategori i bloggen för detta - då borde man förstå att det ANTAGLIGEN står i tidigare inlägg hur det kommer sig att man fått göra operationen.

Det är förmodligen samma människor som ställer idiotfrågor om annat också, utan att åtminstone Googla först. Istället framställer de sig själva som pinsamt blåsta. Varsågoda, det är ju fritt fram, men jag vill att ni vet hur ni framstår.


Tack för ordet :-)





Kommentarer
Postat av: Bina - everydaymolly

Jaaaaaaa men allvarligt. Man undrar hur seriöst någon vill veta svaret när de inte gör en enkel sökning före frågan eller mailet de slänger iväg. Det är dessutom inte alldeles ovanligt att om man anstränger sig och svarar vänligt för etthundrafemtonde gången på samma sak - inte ens får ett svar eller tack.



Nalle Puh ;)



Du Beckah.. hur gör man för att.....? ;)



Kram på're

2011-11-14 @ 08:43:27
URL: http://bina.se
Postat av: Oscar

fin blogg :D

2011-11-14 @ 09:31:32
URL: http://ubbeusling.blogg.se/
Postat av: m

Jag läser å letar å googlar å läser, letar, googlar.. Men hittar ÄNDÅ inte dom svar jag vill ha!!



Så ja, jag måste ju vara totalt trög jag då :-o



..men det var ju iofs inget nytt;-P haha

2011-11-14 @ 09:32:40
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/
Postat av: thile

Styrkeklem fra meg. Du innehar en stor tålmodighets grad ღ(•‿•)ღ..♥

2011-11-14 @ 10:47:55
Postat av: Stumpan

Alltså, du har så jäkla trist attityd!! Så fort någon ifrågasätter, tycker olika eller gör på annat sätt än du själv skulle gjort så är den personen blåst och har Nalle Puh-hjärna. Fjortisfasoner...



Du har inte tänkt tanken att det kanske är enklare och snabbare att bara slänga iväg ett mail med sin fråga än att läsa igenom sjuttielva romanlånga inlägg. Nej, tänkteväl det....

2011-11-14 @ 11:39:38
Postat av: BeckaHBitcH från mobilen

Enklare? Du klagar på min attityd men fundera ett slag på hur fruktansvärt oförskämt, otrevligt och egoistiskt det är att sitta och förvänta sig att jag ska svara 1000 personer personligen, samma frågor, samma svar för att personen som frågar inte ens bemödar sig att läsa mina inlägg. Kanske liiite ge-och-ta kunde vara på plats eller?

2011-11-14 @ 11:49:56
Postat av: Tessan

Jag undrar samma sak, jag har läst nästan alla dina inlägg och "vet" det mesta om det du skrivit och blir chockad över alla som ställer samma frågor som du redan har svarat på, läser dem inget innan dem frågar?? Jag har liksom läst dina (samma) svar typ massa ggr så hur kan dem missa? Förstår mkt väl att du blir trött på att det hade jag med blivit!!

2011-11-14 @ 13:17:29
Postat av: Tessan

BTW blanda inte ihop okunskap med dumhet för de har inte med varandra att göra ;) (tänkte på inlägget på din fb sida om geografin). Skratta åt andras okunskap är alltid osmakligt! Det betyder inte att du har högre intelligens än de ungdomarna BARA att du har lärt dig det,att du har kunskapen, hoppas du ser skillnaden!!

2011-11-14 @ 13:31:21
Postat av: Anonym

Du har attitydproblem. Det är en smula självcentererat att tro att alla läser varje bokstav du skriver.

Och varför inte bara helt vänligt svara: jag har skrivit det du undrar över i inlägg xx.

2011-11-14 @ 13:41:25
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hahaha :-) men det är väl rätt självklart att alla inte läser allt :-)



De flesta ögnar igenom på sig höjd och läser bara om det är något extra intressant. Så gör jag också i andra bloggar, när jag väl läser i en blogg, vilket är väldigt sällan.



Nu var det ju inte riktigt DET som detta handlade om, eller hur? Det handlade om när man undrar över något specifikt - DÅ kanske man kan anstränga sig och läsa, eller? Åtminstone det inlägget man kommenterar, kan jag tycka.



Ja, man kan absolut bara vänligt svara att det finns att läsa där och där. Har för mig att det är exakt detta jag gjort också? Dock tröttsamt i längden när det är samma samma samma fråga som dyker upp hela tiden.

2011-11-14 @ 15:13:36
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Det är sååååå Beckah att kalla folk för Nalle Puh hjärnor. Varför blir jag inte förvånad? :-D Herregud...

2011-11-14 @ 17:41:54
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja? Såklart! Det är ju MITT uttryck :-) ja ja det är såååå Beckah, ja.



Inte för att jag förstår vad det uttrycket hade med saken att göra? Jag har inte kallat någon för Nalle Puh-hjärna här vad jag vet?

2011-11-14 @ 17:52:01
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anonym

Jag förstår att det kan vara tröttsamt att få upprepa samma saker hela tiden och att du kanske stör dig på att folk ibland inte läser hela inlägg och därför missar svaret på den fråga dem ställt men ändå, VARFÖR överreagera som du gör och fullkomligt idiotförklara dem som trots allt ställt en helt vanlig fråga i hopp om att du kan hjälpa dem/ svara på den?



Du kan ju ALDRIG svara vänligt tillbaka på EN enda kommentar som på något minsta vis "går emot dig" fast att den som skrivit inte är i närheten av att mena något illa..

2011-11-14 @ 19:06:38


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback