Plötsligt så händer det! Knasigaste första meningen ever?

Jaaa plötsligt så händer det! FÖRSTA TVÅORDSMENINGEN!

Så stolt så jag kunde fälla en tår! Men vilken galet knepig första mening! hahahaha Elmer är garanterat ensam om den som första *LOL* Första äkta alltså, som han verkligen menat på riktigt och inte råkat säga utan betydelse eller fattat vad det betyder. Dessa två ord kan han. Han kan en massa ord nu. Det är väl iallafall 20 eller så som han använder ofta och så en massa som kommer ibland + försöker härma. Han FATTAR sjukt bra. Man kan prata med honom som med Alvin nästan och han fattar.

På dagis är det ägg och oboy till frukost på torsdagar så Alvin frågar varje morgon vilken dag det är och blir lika arg varje gång det inte är torsdag. "Näää det är torsdag idag!!!" försökte han bestämma och Elmer svarade:

TOSDA IDA! (torsdag idag) Jag tappade hakan *LOL*

På väg till dagis så tjatade jag om "mammas bil" när vi gick förbi min bil. Han sa bara mamma och bil var för sig.

När vi kom fram till dagis kom det: "Mammas bil" i en mening! :-o sååå jävla stolt över min bebis nu så ni fattar inte. Mina andra (speciellt Victor) har varit långt fram vid det här laget (Elmer blir eeh 20 månader? Imorgon). Det var äntligen dags nu när han ÄNTLIGEN kan höra, stackarn! Han gick med tjockt slem i öronen på tok för länge! Jämngamle bästisen Alex surrar på som en 2,5-åring ungefär. Flerordsmeningar. Han pratar precis som min Victor gjorde :-) Väldig kontrast mot Elmer när jag träffade Alex förra veckan :-D hahaha såååå sött! Love it!

Men nu så kommer Elmers, det har lossnat! Wiiiiie!





Gammal bild

Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt fint att höra :)Längtar tills min plutt börjar få ur sig ord. Hoppas att du får en bra dag!

2011-05-03 @ 08:47:39
URL: http://http://sweetmemories.webblogg.se
Postat av: Kimme

Gud vad kul......finns inget roligare än när de börjar snacka ( snart dags att införskaffa sig ett par öronproppar ;-).Vad 2- ords menningen än hade varit. Längtar nu tills min plutt börjar snacka. Stackaren om han inte hört så bra med gegga i öronen men nu exploderar det säkert på honom. Ha en fin fin dag

2011-05-03 @ 09:39:02
URL: http://www.familjennissen.com
Postat av: Jenny Borgström

Vad härligt! Min mellanpojke pratade obegripligt ända tills han var strax över 2 år, och det berodde inte på nedsatt hörsel. Lite konstigt kändes det eftersom stora tösen pratade massor redan som 1½-åring. Men men, barn är ju olika

2011-05-03 @ 09:40:17
Postat av: Elin *paraflaxen*

Som Hilma då typ. Det låter som hon är från Kina eller nåt :-) hon "tölar" väldigt nyanserat, man man fattar ju inte ett dugg. haha. klart hon säger vissa ord, men de andra två (här också) var mycket tidigare :-D

2011-05-03 @ 09:41:49
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Sophie med bebis 7 i magen

Härligt! Väntar fortfarande på att Anakin (lite mer än 2 år) ska prata.. Han kan 4 ord, Mamma, Fifi, voff och hej. ;) men det kommer nog snart ;)

2011-05-03 @ 09:50:46
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: thile

Herlig, fine mamma!

Mange stolte øyeblikk fremover nu, med lille søtnosen vår - Elmer ♥



Klem

2011-05-03 @ 10:30:10
Postat av: MansonDust

Vad roligt! :D Min minsta är 2,5 år & säger mamma & pappa bara. ;) Men han fattar ALLT, det går att snacka med honom & han gör som man säger.

2011-05-03 @ 10:41:27
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

Vad roligt! :)

2011-05-03 @ 11:02:25
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: JohannasAlex

Wiiiiiieeeeee! Go Elmer! <3

2011-05-03 @ 11:12:15
Postat av: Lotta Rhodin

<3 nawwwww, SÅ gulligt!

2011-05-03 @ 11:35:53
Postat av: Bodil

Oh, vad kul! :D Och visst brukar det ofta vara så, när det väl har lossnat så går det inte att stoppa... ;)

2011-05-03 @ 12:46:23
URL: http://frokencitron.blogg.se/
Postat av: m i osd :)

Det är underbart när det lossnar! :) Förstår stoltheten! :)

2011-05-03 @ 15:32:45
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

:)

Sen slutar de aldrig prata, men det gör inget för varje ålder har sin charm.

Hoppas jag :)

2011-05-03 @ 19:55:27


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback