Lek, utslag och bröd? I brist på bättre rubrik.

Känner mig ignorerad och lätt irriterad apropå ingenting. Någon leker och jävlas lite eller har svårt att välja fot att stå på. Vilket det är lär väl avslöja sig snart. Stop playing with me. You're playing with fire and I promise you; you don't wanna go there...

Med det sagt så kan jag bli glada Beckah igen :-) känner mig fredagssprallig och uppåt. Lite avtrubbad och likgiltig inför tråkigheter känner jag. Orkar inte, vill vara glad och uppåt. Känns som inget negativt riktigt biter.

Vad syftar jag på? Well just nu (förrutom det jag inledde inlägget med) så handlar det väl om Elmers utslag. För ca en vecka sen såg det jättefint ut och ett par dagar senare totalt borta. Nu ikväll kan man se skuggorna av det i blekt rött. Exakt samma ställen. Kan mycket väl vara på väg att blossa upp igen. Helt sjukt, vad ÄR det lixom? Om det inte är LCH. Biopsisvaret lyser med sin frånvaro också. Men men skitsamma, kanske det inte kommer tillbaka, bara är så här blekrött och försvinner igen?

Men som sagt... känner typ mest bara "Jaha? So?". Vet inte om det är medicinen eller att jag blivit härdad av 1,5 år av sån här skit med Elmer. Jupp prick idag med. Elmer blev 18 månader gammal idag <3

Nepp nu ska jag dricka kaffe och fortsätta spotify:a, Facebook:a och bara mysa av att hänga på nätet :-D *något beroende*

Sugen på lite bröd, men inte vilket bröd som helst, måste vara ett visst speciellt bröd mmmm give it to me...


Kommentarer
Postat av: Erika

har ett recept på filmjölksbröd på min blogg

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

hahaha :-) okej men det hjälpte ju inte mig

2011-03-04 @ 22:53:57
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Hoppas du får det där brödet någon gång nurå.. och att det inte är bakat på surdeg ;)

2011-03-04 @ 23:17:52
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hahaha ja vi får hoppas det ;-)

2011-03-04 @ 23:22:03
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Helan eller halvan

Du tycker inte att du visar en oerhörd respektlöshet mot denna kvinnan och hennes make?

Det är en gift upptagen kvinna med ett litet barn. Detta borde DU respektera och backa iväg ifrån.

Det är ändå tre personer du kan förstöra väldigt mycket för genom att agera på dina "känslor".

Denna kvinnan har ändå valt att gifta sig med denna man för att hon älskar honom och vill leva resten av livet med honom, varför ska DU då komma in i deras familj och förstöra för dem?

Väldigt respektlöst mot denna kvinnan att blogga om det på detta viset.

Just därför verkar det väldigt otroligt att det är några större äkta ömhetskänslor du har för henne. Tyder mer på ren och skär "kåthet" eftersom du inte uppvisar någon respekt för henne.

2011-03-05 @ 00:21:36
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Men snälla :-)



Jag är en fri människa och får känna precis vad jag vill och göra vad jag vill med mina känslor.



Det är upp till folk som har ett förhållande att vårda sitt förhållande om de vill det, det kan ju knappast någon annan ta ansvar för. Folk i ett förhållande får själva stå för sina handlingar och själva ta konsekvenserna för det.



Sen vet jag inte... det känns lite märkligt för du skriver som om du visste vem hon är samtidigt som du skriver totalt fel. Det är inget "litet barn" och det är inga "tre personer". Sluta tro så mycket som du inte har en aning om ;-)



Jag är djupt djupt förälskad, jag tänker inte ens ge mig på att försöka förklara det i ord eftersom det är för stort för att skrivna ord ska räcka till. Varken självvalt eller något jag kan styra över eller ta bort. Jag håller ett lagom avstånd, jag tvingar mig inte på. Jag visar den respekt hon kräver att jag ska visa. Hon sätter själv sina gränser, det är hennes val. Har hon satt sina gränser fel är det inte mitt ansvar. För min del önskar jag inget hellre än att hon inte skulle ha några gränser alls.



Men tack för moralkakan haha även om det var bröd jag efterfrågade ;-) fel bröd serru :-)

2011-03-05 @ 00:31:17
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda

haha Beckah, mitt i allt som händer ditt liv är du en så rolig och skön människa med massor av humor =) bröd, ja du. inte kan jag ge dig ett "bra recept" inte men lite uppmuntrande ord =)

och jag finns här och stöttar dig <3

(såklart ingen människa kan styra över känslor!!!!)

2011-03-05 @ 07:14:18
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bröd? Moralkakor?

Jag tänker nu skriva något oerhört banalt, något som alla människor vet.

Känslor kan man ha. Känslor är som fritt strömmande vatten.

Men att agera ut sina känslor är något annat.



Och med denna underbara sanning som alla vet önskar jag er alla en skön dag!

2011-03-05 @ 08:45:59
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

På vilket sätt är detta att "agera ut mina känslor" :-)



Jag har berättat för henne att jag älskar henne. Hon hade kunnat satt stopp där. jag tänker NATURLIGTVIS inte sätta stopp, utan att för dens skull tvinga mig på, jag följer hennes gränser.



Ha en skön dag du med!

2011-03-05 @ 08:53:54
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tina

Jag går emot strömmen lite nu och struntar i att spekulera i vad som är rätt och fel. Jag har inte med ditt eller någon annans kärleksliv att göra;)



Men däremot, det kan inte hjälpas, så är jag lite nyfiken på den här kvinnan.

Har ni känt varandra länge?

Känns det som om det ska kunna bli ni två en vacker dag?



Egentligen är det en massa fler frågor jag vill ha svar på, men jag tar det lite lugnt med min nyfikenhet :)



Hoppas i alla fall att du mår bra, det är du värd. Absolut.



Hälsningar Tina

2011-03-05 @ 12:20:39
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Svarar bara på ena frågan :-)



nej, tvärt om så vet jag att det inte kommer att bli ...någonsin.

2011-03-05 @ 12:22:36
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: xx

Tycker att du svarar jättebra på frågorna och ifrågasättandena, Beckah. Du har klart för dig var du står känslomässigt och moraliskt i den här situationen.



Hur inskränkta är folk egentligen? Att man är gift betyder inte automatiskt för alla människor att man tänkt sig leva hela livet exklusivt med just den människan, hur kan man lova något sådant? Många gifta par låter bli att lova nånting i den vägen. Många skiljer sig, det är inte nödvändigtvis ett misslyckande! Många accepterar att allt inte är svartvitt och att man kan få känslor för andra förutom den man gift sig med. Ganska självklart. En del gifta människor ger till och med varandra en viss frihet! Inte alls ovanligt att män anser det OK att kvinnan får vara med en annan kvinna inom ramarna för förhållandet och med alla inblandades goda minne. Givetvis är känslor och ageranden olika saker men ingen här kan veta hur den aktuella kvinnan ställer sig till någonting av det B berättar om. Som jag förstår det kommer B att backa om hon får signaler om att det är vad kvinnan önskar sig. Än har hon inte gjort det, så B har inte gjort något fel när hon talar hon vad hon känner.



Jösses, alltså, öppna ögonen, läs på forum, det är helt otroligt att folk verkligen tror på den gamla traditionella kärnfamiljsnormen som den enda rätta vägen fortfarande....stå på dig Beckah och hoppas du kan njuta av känslorna även om det är som du säger, att de inte kan bli besvarade.

2011-03-05 @ 18:16:09


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback