Berätta om sexuell läggning

En läsarfråga...

Fråga:
Har du berättat om din sexuella läggning för dina barn (läs: Victor, de andra förstår väl inte riktigt). Hur gick du då tillväga?

Svar:
Hm ...pratat om min sexuella läggning? Ser inte riktigt varför jag skulle göra det? Det gör man ju inte när man är hetero? Eller brukar man sätta sig ner och förklara för barnen att "jo ni förstår att mamma och pappa är heterosexuella och det innebär att..." :-) så nej jag ser absolut inget behov av att meddela mina barn, det märker de väl om de tycker det är intressant.

Jag lär mina barn att man får bli kär i VEM MAN VILL. Mina barn tillåts inte tycka att det är konstigt alls med hbt-personer, det får de inpräntat från födseln och så har jag alltid gjort, så min förhoppning är väl att det är ganska ointressant för dem vem mamma blir kär i, det intressanta är om mamma blir tillsammans med någon och att hen är trevlig och bra med barnen - oavsett kön.



Kommentarer
Postat av: Anonym

AMEN! Klockrent

2011-03-10 @ 10:02:22
Postat av: xx

Helt rätt!

2011-03-10 @ 10:05:27
Postat av: Lina

Ja, men precis. Man blir ju ändå kär i personer/individer och inte kön!

2011-03-10 @ 10:18:12
URL: http://linosa.se/blogg
Postat av: Johanna

Klockrent!

2011-03-10 @ 10:26:45
URL: http://joelsmamma.blogg.se/
Postat av: qat

Precis min åsikt också. Jag har uppfostrat mina barn likadant MEN tyvärr verkar äldste sonen blivit lite influerad av åsikterna som hans kompisar har. Hmmm... Förmodligen ganska normalt men jag vet ännu inte riktigt hur jag ska tackla det.

Tips? :)

2011-03-10 @ 10:37:28
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Jag har många kompisar inom HBT och tycker det viktigaste i världen är att man älskar varandra, vem man älskar är mindre väsentligt - men ändå så kläckte jag ur mig till min 4 åring (kille) för nån vecka sen:



"men när du blir stor och du får en flickvän och får barn..."



Då säger han; "ja eller en pojkvän mamma"



Helt riktigt! Vi har dessutom ALDRIG nämnt något med att man "bara" ska tycka om tjejer när man är kille utan försöker vara korrekt och säga "kille eller tjej eller person" när vi pratar om framtiden, så fast jag var så klantig så var det skoj att det faktiskt HAR fastnat hos sonen att man kan tycka om vem som :-D

2011-03-10 @ 11:44:47
Postat av: Anonym

Men vad jag fattat så är du bisexuell? Så varför skriva heterosexuell?

2011-03-10 @ 12:20:36
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja, den var svår va?



Jag fick frågan om jag berättat för barnen om min sexuella läggning (eftersom jag är bisexuell).



Jag svarar att "varför ska jag det" eftersom man inte brukar berätta för barnen att man är hetero, så varför skulle man sätta sig och berätta att man är bi:

2011-03-10 @ 13:21:46
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: maria

bra svar!

jag kör på samma, man blir kär i vem man vill, kön spelar ingen roll! Love is Love

2011-03-10 @ 14:28:44
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: thile

Fine, kloke du <3

2011-03-10 @ 15:19:58
Postat av: Elin i Malmö

Bra svar! :-)

2011-03-10 @ 16:29:52
Postat av: Anonym

Bli inte så jävla kaxig nu. =S Jag undrade bara.

2011-03-10 @ 18:28:26
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Det var inte kaxigt menat. Bara ett svar :-)

2011-03-10 @ 19:14:12
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Bingo Molle

Kön spelar ingen roll! Allt är tillåtet! - I mitt fall är målkönet dock endast kvinna! :-)

2011-03-11 @ 19:20:01
URL: http://www.sverigebingo.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback