En vecka med ett sjukt barn ♥

Inlägget nedan skrev jag igår eftermiddag, men hann inte färdigt, så läs det som att det är igår :-) Nu sitter jag och passar Hailey på sjukhuset sen en 1,5 timme tillbaka  och hon har somnat så jag passar på att göra färdigt ;-)


***

 Jag veeet, det är väldigt tyst här i bloggen...

Tänkte att nä, nu är det dags för lite bilder från veckan :-) Just nu sitter jag på sjukhuset med Hailey. Har varit här med lilla hjärtat sen 7 i morse :-) Rachel kommer snart. Åh vad jag älskar den här lilla Haileytjejen! Nästan som mina egna

Det är drygt ett år sen jag och Rachel hittade varanda nu ...och oj vilket år! Vad Hailey gått igenom och hur nära vänner jag och Rachel blivit på det här året. Hailey skulle varit död flera gånger om efter vad hon gått igenom. Hennes Hemofagocyterande Lymfohistiocytos angrep henne så allvarligt att jag inte funnit något annat fall som drabbats lika illa av sjukdomen ...eller jo, det finns många, men de är änglar nu :'-( Hailey har vägrat ge upp och det hela är helt osannolikt otroligt fantastiskt. Inte bara sjukdomen i sig utan även transplantationen, biverkningar, komplikationer, infektioner. Påverkan på hjärnan och inre organ. Nej, man kan bara sammanfatta det hela med att säga att det är ett mirakel. Hailey är en mirakelhjälte.

Jag kom hem till Rachel på torsdagen förra veckan och på natten blev Hailey inlagd pga feber som berodde på att hon fått en infektion i porten i bröstet.  Jag åkte, som jag skrivit tidigare, hem en sväng på fredagen och hämtade Alvin och Elmer och åkte tillbaka lördag förmiddag och var med barnen i Borås över helgen. Hailey blev utskriven på måndagen för att fortsätta sin antibiotikakur hemma och jag åkte hem en sväng över dagen och sen tillbaka två nätter :-) Andra natten, natten till onsdag vid 1-2 tiden säger jag till Rachel "Det är något som är fel. Jag vet inte vad men något ÄR fel". Hon kände samma. En stund senare kollades tempen på Hailey ...feber. Rach ringde avdelningen som tyckte "avvakta, ge Alvedon" fast Hailey hade feber mitt under pågående antibiotikakur. Vid 8-tiden på morgonen blev det istället ambulans i ilfart till sjukhuset...

TYVÄRR var jag tvungen att åka hem där på morgonen, vilket inte alls kändes bra när läget var som det var. Men jag kunde iallafall komma tillbaka senare, hem igen en sväng igår (torsdag) för att ta Elmer till BVC på en extrakontroll (mer om det i ett senare inlägg) och tillbakatill Borås ;-) så jag har varit hemma småstunder, men på över en vecka har jag bara sovit hemma en enda natt.

Hailey är inlagd nu och kommer vara det under hela nya antibiotikakuren så det kommer nog bli lite sjukhus här dessa dagar för mig med, jag ska iallafall stanna i helgen, hem på söndag kväll.

Nog babblat. Här kommer bilder tagna 21-26 juli:


Torsdag 21/7 på väg till dagvården med en glad sommarbebis (eller ja, hon är ju snart 16 månader men ändå bebis hehe)


Torsdag kväll spydde Sötisen upp sonden och jag passade såklart på att ta några bilder när ansiktet var "rent" :-)


Trollunge


Fredag när Hailey blivit inlagd under natten.


Lördag. Hailey har dagspermission och hennes syster Elita är hemma och jag, Alvin och Elmer hälsar på.






Histiobebisar





Utelek








Sent på kvällen på lekplatsen på sjukhuset när vi är där med Hailey som måste tillbaka från dagspermissionen kl 18. Vi var där till 22. Kolla Elitas blick :-D






Elmer lite bekymrad över "Hälli"






Tisdag tror jag. Hailey blev utskriven dagen inan. På natten fick Hailey hög feber och på morgonen blev det ambulansfärd till sjukhuset. 


Love You





Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till pseudotvillingar & pyret i magen

Åh vilka härliga bilder, skickar lite kramar till båda familjerna :)

2011-07-30 @ 10:20:17
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: thile

Mitt hjerte gråter...

Min kjæreste venn, hvor ER du et fantastisk menneske, jeg er så glad i deg ♥

Så fine bilder, fulle av menneskelig varme og kjærlighet.

Du og lille prinsessen er i mine tanker ♥♥

2011-07-30 @ 10:26:26
Postat av: Helena

Men gud va stor Elmer har blivit! :)

2011-07-30 @ 12:12:52
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Han ser nog stor ut för att han blivit smalare. Tvärt om så dalar längdkurvan kraftigt och viktkurvan är ett rakt vågrätt streck. Han har inte ens gått upp ett halvt kilo de senaste 7,5 månaderna. Kommer skriva mer om detta senare.

2011-07-30 @ 12:17:39
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kristin

Vilken underbaring Hailey är :-) Jag blir alldeles tårögd när jag ser på bilderna. Jag önskar henne allt hopp och lycka i världen <3

2011-07-30 @ 14:34:56
URL: http://ekens.blogg.se/
Postat av: qat

Sååå vackra bilder. Hailey är sötare än socker :D

Hoppas hon mår så mycket bättre snart.

Tänker på er allihopa!



oändliga kramar

2011-07-30 @ 20:11:04
URL: http://softkitty.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Älskar bilden när dom håller varandra i handen! så gulligt =)

2011-08-02 @ 15:00:56
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Vilka fina barn du har!!

2011-08-03 @ 20:09:36


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback