Alvins födelsedag

PUST! Idag har det inte blivit någon vila inte ;-)

Upp tidigt i morse för att köra till Borås och hämta Alvins FANTASTISKA Blixten McQueen-tårta som min vän Ann gjort! Därefter hem och lämna den, vidare till apoteket där HALVA MARKS KOMMUN var ;-) jobbigt när man MÅSTE ha sina mediciner precis just idag och precis just då...

Till slut kom jag äntligen iväg hem till M och våra små pojkar :-) Alvin hade fått en massa paket och ute på baksidan stod ...en studsmatta :-) hahaha Alvin blev NÅGOT förvånad i morse när M skickade ut honom och sa att han kunde gå till baksidan och gunga och bredvid gungan hade det under natten helt magiskt växt upp en studsmatta ur berget :-) ...ja alltså de bor på ett berg då ;-)

Efter lite kaffe och så där så åkte jag hem med mina små lortgrisar och så fick Alvin öppna paket här hemma och sen var de ute en sväng och provade de nya vattenleksakerna man sprutar vatten med hahaha det var roligt och blött ;-) Elmer och Alvin fick en varsin alltså.

Sammanlagt fick Alvin eh typ TJUGOFEM DVD-filmer idag *LOL* jag gav 5 av dem och M resten men 3 av de jag gav var samma som M. Men men han får väl ha dubbel uppsättning på dem. Det var Trassel, Bambi och Yogi Bear. Ännu roligare; idag kom en till Trassel med posten hahaha KUL! Jag hade glömt avbeställa från Homeenter...

När de lekt en stund släpade jag in dem och proppade i dem lite sen lunch och sen ner i badet och skrubbas ;-) Efter badet fick jag dem att somna *yeeeey* så jag kunde göra mig i ordning och laga i ordning lite middag. Klockan SPRANG iväg och snart var det 40 minuter till kalaset började och jag skulle då väcka barn, mata barn, klä på barn, köra bort till M. Jamen det är lugnt tänkte jag ...och glömde hur mina barn är när man väcker dem!!! Okej när de vaknar själva, då är de små solar men mina barn får icke väckas ur sin middagssömn, iallafall inte om man vill ha glada barn ;-) Så det sket sig, middagen hamnade i en matlåda, kläder krånglades på och sen UT med gnällrövarna i bilen.

Men vi kom till slut på kalas iallafall, tur det :-)

M hade kalas hos sig i år och hade dukat upp ute, bredvid huset, på berget. Mer paket till Alvin, tårtor (Anns tårta och en jordgubbstårta M gjort), läsk, godis osv. Fast Alvin och Elmer åt nog mest körsbär! Hahaha Elmer åt både fruktkött och kärnor, lika så bra ;-) kvistarna sparade han dock i en fin hög på bordet.

Jag lämnade kalaset först eftersom jag hade annat som måste göras (och har fortfarande!!!) ikväll så jag lär väl vara vaken halva natten ;-)

Pojkarna lämnade jag kvar hos M och ska hämta dem imorgon bitti och sen åker vi iväg en vecka :-)

Måste ju berätta om Alvins fantastiska Blixten-tårta ju! Mumsigt söt med hallon och Dumle-fyllning :-) 

Ja, det är då alltså min vän Ann som gjort tårtan som sagt och hon driver företaget Flickorna i köket. Ni MÅSTE gå in på hemsidan och kolla på tidigare tårtor (i galleriet). Vissa tårtor tror man ju knappt det är sant att de är på riktigt. Ann du är GRYM! :-)


Här kommer lite bilder från dagen (Roligare bilder kommer på Facebook och jag ska försöööka hinna innan jag lägger mig idag):


Kommentarer
Postat av: jjj.

ulala den sista tårtan såg super god ut! Kan man få receptet? ;)



kram

2011-07-06 @ 00:15:30
Postat av: Våran lycka! - Nu våran sorg

Vilken super läcker tårta:D Grattis på 4års dagen:D



Allt bra med er?

2011-07-06 @ 05:03:48
URL: http://varanlycka.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

åh så fin tårtan var! :)

2011-07-06 @ 10:26:02
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Linda w L2K - Från botten till toppen...

Vilken underbar tårta!!!!



Och lät som en superhärlig dag! Hoppas kommande blir lika bra!!! <3

2011-07-06 @ 10:55:22
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: Emma

Åh jätte fina tårtor! Låter som en riktigt bra födelsedag för Alvin :)



Hur har skolan gått för dig? Du har inte skrivit något om det på ganska länge.

2011-07-06 @ 12:14:31
Postat av: Anonym

Wow, hvilken rockig tårta:) Du fikser og donar, du fine mamma <3. Super god jordbærkake-mumsig!!

Kirsesbær, ble Elmer dårlig i magen? Wow, jeg kan heller ikke stoppe når jeg spiser moreller eller kirsesbær!!

En vellykket fødselsdag!



Fine bilder fra studsmattan. Så stor Elmer er blitt <3



Så fint du deler med deg.



Klem

2011-07-06 @ 15:49:24
Postat av: Emma

Hihi märkligt att alla verka kolla bort när kameran kom fram ;)

2011-07-06 @ 21:56:25
Postat av: Fru Lundin

Hej! Ville bara tipsa om en fin tävling på min blogg. Du kan vinna ett helt set med smycken från Miss Dee.

http://frulundin.blogspot.com/2011/07/tavling-hos-mig-med-kanon-vinst.html



och grattis till Alvin!

2011-07-07 @ 22:06:22
URL: http://frulundin.blogspot.com
Postat av: Helena

Grattis till finaste Alvin! Han verkar ha haft ett toppen-kalas. =)

2011-07-08 @ 04:29:12
URL: http://nogg.se/geekspeak
Postat av: Louise - Lokes mamma

WOW vilken tårta! kan tänka mig att ni hade en riktigt nöjd liten kille idag =)!

2011-07-08 @ 23:24:38
URL: http://loojsen.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback