Morgonstund

Gomorron gomoooorrron :-)

Mouahaha jag stoppade en liten ligist här på morgonen som hade tänkt tjuva sig en chokladkaka till frukost ;-) Alvin gjorde ju det i fredags (han blev förresten bra i magen sen, var bara den dagen chokladen förstörde). Men idag blev det minsann ingen choklad.

Sen skulle vi väcka Elmer och han var jättevarm att ta på. OH NOOO! Tänkte jag. Av alla tillfällen i världen så är nu det sämsta att bli sjuk! Då blir det ingen operation imorgon. Meen lillepalt var bara sov-varm för sen när jag skulle byta bajsblöja kollade jag tempen som bara var 37,4 pust! Lite nojig mamma :-) men han började bli lite snorig igen igår så man vet aldrig.

Bajsblöja ja... han har lixom haft vällinglös diarré i 2 veckor, med något enstaka undantag där det mer varit som pulvergröt och sen tillbaka till välling. Igår var det mer som pulvergröt så jag avvaktade med att ta provet men nu på morgonen så vågade jag inte chansa för då kanske jag inte hinner ta något prov så det fick bli med grötbajs. Med lite tur betyder det att det är på väg att gå mot normalt bajs nu så diarréperioden är slut. Vi kan ju hoppas på det. Provet är iallafall taget nu.

Snart dags för dagis för småkillarna och skola för mig och Victor. I eftermiddag har jag läkartid.

Ja det var väl typ dagen då :-)

Ha det gott...


Kommentarer
Postat av: Bodil

Håller tummarna för att Elmer slipper feber, och att det går som det ska imorgon. Ha en bra dag!

2011-01-17 @ 09:01:07
URL: http://myntalicious.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Hej

Ja du jeansen är ganska normalstora, smalare midja nog.

250 kr och då är frakten inräknad (på ungefär kanske 45 kr härifrån),dvs c.a 25€ byxa tröja o frakt tror jag, jag hatar att ta priser ^^ så då skrev jag, ungefär som de går på Tradera osv

2011-01-17 @ 10:04:17
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Jema

Hoppas att han håller sig frisk tills imorgon så ni får det där gjort, så skönt när det är över. Om det är calprotectin ni tog så tar det ett par veckor att få svar på, om du inte visste det, så du inte blir besviken om du inte får det på en gång. S hade ett värde på ca 1400 när hon var sjuk och det ska ligga under 100 men helst under 50.

Kram!

2011-01-17 @ 11:18:28
URL: http://jemamedlivet.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

mm Calprotectinet tas mest "bara-för-att". Asså ett kraftigt höjt värde kan ju vara en anledning att göra någon scopi men jag nästan räknar med ett värde över 50 i vilket fall.



Referensvärdena bygger ju på vuxna och barn över 4 år. Barn under 4 år har ofta högre än 50 utan "anledning" så att säga.



Men vi kan ju ha sån tur att värdet ligger under 50 och det är väl det läkaren hoppas på :-)

2011-01-17 @ 11:21:32
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Visste dock inte att det tog så lång tid :-/ det har jag inte fått fram någonstans jag läst. Trodde tvärt om att det var ett ganska snabbt prov (alltså det riktiga, inte det nya snabbtestet som inte ger några tillförlitliga svar).

2011-01-17 @ 11:24:02
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback