Dagens FL

Återigen en hel trådstart som är festligt rolig :-)

Så här lyder trådstarten skriven av en FL-medlem:


"Jag blir så trött när folk inte fattar att utan GUD har ingen liv. Om man inte har tagit emot  JESUS och tror på honom . En människa utan GUD är som en vandrade blind på safari bland alla vilda djur utan att veta om det. Det är bara frågan om tid tills dom sliter honom i stycken. Det är precis så i den här onda världen det händer så mycket hemska saker människor blir onda och skada varandra. VI behöver GUDS beskydd för att komma undan. Så kan man inte säga att man har ett liv om man inte tror på GUD. Det är då som att bygga ett hus på sanden och det håller inte. Hur kan man inte tro på GUD med tanke på all hemskheter som händer i världen. Tex pedofili ,mord ,krig, prostution, egoism, listan är lång. Vänd om tiil Herren och lämna dina synder, be till honom och fela inte så ofta. Kom tillbaka till Gud."


SÅ NU VET NI DET!!! :-D Hahaha jag fick mig iallafall ett ganska gott skratt ;-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh fy sjutton! Jag ryser ärlig talat! stackars hjärntvättade människa. Men så är jag också så ANTI religion man bara kan bli :)

2011-01-10 @ 16:15:55
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Mirka Norrström

Hahahaa....oh herre gud:-D:-D Shit då vandrar jag väl i blindo då och blir uppäten av ett lejon snart jag som väljer att tro på människan och våra egna förmågor:-D

2011-01-10 @ 16:20:39
URL: http://tiobarnsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha. Nu är det alltså komiskt att en människa har tro? Jag ser inget komiskt i det.



Det är en liknelse ts använder - hur kommer det sig att ni inte känner igen den?

2011-01-10 @ 16:31:15
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej det är inte komiskt att tro på Gud eller att vara religiös men det är väldigt komiskt att skriva så här om dem som inte tror.

2011-01-10 @ 16:34:05
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sofia

Tycker det är okej att man har en tro.....SÅ LÄNGE MAN INTE FÖRSÖKER PRACKA PÅ ANDRA SAMMA TRO.

Postat av: M i z c a

Hahahahahaha!!

Alla såna hemska saker finns ändå .. läs bara tidningen liksom! Hahaha.

Jag tror inte riktigt på gud men jag har ett lyckligt och fint liv ändå .. vad är det för idiot som skrivit det =)

2011-01-10 @ 17:04:48
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Anonym

Kära beckah! Du har så många fördomar. Människan som skriver använder sig av en känd liknelse. Man måste kunna skilja mellan konkret och abstrakt språk. Hade du inte höga betyg i språk?

2011-01-10 @ 17:52:05
Postat av: Jessica Jönsson

Alltså jag tror också på gud men inte tusan går jag runt och säger till andra vad dom ska tro och berättar hur vilsna dom är utan samma tro som mig. Alla får tro på vad dom vill och vad dom mår bra av

2011-01-10 @ 18:33:06
URL: http://jessicavarld.blogg.se/
Postat av: tt

Men hur kan man vara så nedlåtande mot någon annans övertygelse? Liknelsen (som är ganska känd) passar inte dig, jamen move on! Om alla skulle ondgöra sig över andras tro/åsikter/känslor hela tiden skulle allt bli outhärdligt - gå före med gott exempel, lev och låt leva. Jag tror inte på den bild som målas upp i den aktuella liknelsen men jag blir inte det minsta provocerad över att den bilden funkar för någon annan i dennes världsbild.

2011-01-10 @ 18:37:47
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

ja, hur kan man vara så nedlåtande mot någons övertygelse... dvs hur kan den som skrivit detta vara så nedlåtande mot alla som är övertygad om att det inte finns en Gud ;-)

2011-01-10 @ 18:44:26
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Becca

haft en bra dag?? :)

2011-01-10 @ 18:51:15
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänk om ngn skulle håna ditt inlägg om mammasaknaden. Var ju liksom på en blogg där de gjorde det. Men nu tycker jag inte så synd om dig längre. Empati och förståelse behöver du nog lite av. Jag är inte på ngt sätt religiös men skulle aldrig falla mig in att håna ngn.

2011-01-10 @ 19:10:29
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Herrgud! Hur kan du dra paralleller med DET? :-D Jösses! det ROLIGA i detta är ju att den här trådstartaren ATTACKERAR icketroende! Det är INTE hens tro i sig som man skrattar åt utan attacken!

2011-01-10 @ 19:45:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: TJÄNA PENGAR PÅ DIN BLOGG

TJÄNA PENGAR PÅ DIN BLOGG



Har du någonsin undrat hur stora bloggerskor som Kenza, Kissie och Blondinbella tjänar pengar på sin blogg? Titta in på min sida så får du reda på hur och även hur du kan tjäna pengar på DIN blogg.

2011-01-10 @ 20:18:06
URL: http://www.bloggpengar.n.nu/
Postat av: Anonym

beckah! Ts attackerar inte. Hon/han använder en LIKNELSE, och dessutom framgår att ts skulle önska alla något som bär i livet.---

Du behöver inte dela den tron - men respektera den. Den är inte så olik din egen mammalängtan.



2011-01-10 @ 20:34:04
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Så det är ingen attack? :-)



Hen skriver att vi icketroende inte har något liv och hotar oss med att vi kommer råka ut för allt möjligt - genom liknelser ja.



Varför drar du upp min mammalängtan hela tiden? Var har jag någonsin skrivit att alla andra också måste ha en mammalängtan för annars har de inget liv och om man inte har en mammalängtan så skall man plågas?



Nej, det har jag inte skrivit men ändå jämför då på det viset.



Sluta nu.

2011-01-10 @ 20:44:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: tt

Byt ut ordet "GUD" i texten mot tex medkänsla, omtanke, kärlek...och se om det känns bättre? För vet du, för många är det just det som bokstäverna GUD betecknar.



Blev lite förvånad nu, över ditt hånfulla inlägg, hade inte trott du var sån. Men jag har inte läst här så länge.

2011-01-10 @ 21:41:35
Postat av: Anonym

Är du medveten om att det finns en blogg som hånar din blogg. Speciellt det du skrev om mammalängtan?

2011-01-11 @ 00:21:40
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Kunde inte bry mig mindre faktiskt.

2011-01-11 @ 08:18:03
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lindet

Nu får ni ju ge er!

Varför skulle hon bry sig om vad andra skriver, om de sjunker så lågt att håna henne? Och att ni/du sitter här och tjatar om det? Gör det din dag bättre? Och om du/ni tycker att det är så lågt av Beckah att "kritisera/håna" personen som skriver om Gud, varför sjunker du/ni till samma låga nivå isåfall?



"Den som själv är utan skuld kastar första stenen"

2011-01-11 @ 09:45:15
URL: http://lindet.blogg.se/
Postat av: Anonym

beckah det verkar vara fler som anknyter till din mammalängtan i kommentarerna - jag har kanske inte "dragit upp" det hela tiden.

Längtan efter helighet och en högre makt bär vi väl på - alla?

För mig är dagarna med barnbarnet heliga - jag älskar honom mer än något annat på jorden. Kärlek och kärlekslängtan är helighet för mig.



Hotar gör hon inte, ts. Hon beskriver vad hon tror på.

2011-01-11 @ 12:06:09
Postat av: Anna

Här har du en annan pärla: http://www.familjeliv.se/Forum-5-97/m56602079.html inte samma genre naturligtvis, men GUD.

2011-01-11 @ 16:51:55
URL: http://storiesfromthecity.net


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback