Mina små pojkar :-(

Killarna tävlar i att vara sjukast tror jag...

Elmers utslag är utomjordiskt rött idag, har spridit sig ytterligare lite. Det konstiga är att han inte reagerar på att man rör det? Inget ont? Han har 38,1 i temp nu här. Han var varm i morse också men jag kollade aldrig. Ville inte veta för han var ändå pigg.

Alvin hade ont i magen i morse och klagade en massa. Trött som sjutton och somnade när han kom hit vid halv 6 och sov 1,5 timme innan dagis. Han var också varm precis som Elmer men samma där... jag ville inte veta så jag kollade inte.

Det har gått okej för Alvin på dagis idag. Klagade lite över ont i magen före lunch, har inte ätit så mycket men har inte varit så trött, igår var han däremot helt slut sa dagis. Nu efter dagis kollade jag temp: 38,5 har han. Han går dock fortfarande på penicillin...

Imorgon får jag väl ta med mig båda två, åka till Borås och säga: HÄR, VARSÅGODA! KOLLA UPP MINA BARN!

Äh jag vet inte, men Elmers utslag behövs det tas en biopsi på och Alvins blodprover borde tas om nu, inte om en vecka.

Jag har inte TID, ORK, LUST för detta! Ge mig styrka någon...!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skickar styrka via cybertråden:) Den här årstiden är vedervärdig med alla baciller och virus, och ni har ju ännu mer elände att handskas med...Blä! SNart kommer våren och värmen, då försvinner iaf en del av skiten:) Tänk positivt, haha;) Allvarligt - en stor kram :)

2011-02-03 @ 20:14:08
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
Postat av: Anonym

så du menar på allvar att du lämnar sjuka barn till dagis?? va kul för de andra barnen,deras föräldrar som måste "orka" vabba när dina barn smittar dom...hur tänker du?

2011-02-03 @ 20:55:44
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej, jag menar att jag inte tänker LETA sjukdom hos till synes friska barn för att hitta anledningar att ha dem hemma i onödan. Jag gjorde som normala föräldrar; tog mina till synes friska barn till dagis, att jag sedan är jäkligt bra på att med bara handen känna om mina barn antagligen har feber kan ju inte jag hjälpa.

2011-02-03 @ 21:05:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Ella- Mamma till Elvira o Victor <3

Hoppas det vänder snart för er. Kram!

2011-02-03 @ 21:54:03
URL: http://ellaslyckorus.blogg.se/
Postat av: åsa

Jag tänker på dig och dina goa ungar! KRAM

2011-02-03 @ 23:04:35
Postat av: Jema

Usch vad jobbigt! Jag håller tummarna att båda två mår bättre snart!

Appropå trötta barn så är mina hur trötta som helst nu jämfört med vad de brukar vara andra årstider. Jag har valt att lämna en timme senare på dagis på morgonen nu i vinter för det funkar inte att de ska upp så tidigt.

Kram!

2011-02-04 @ 08:42:00
URL: http://jemamedlivet.blogg.se/
Postat av: Martina

Minns inte om du skrivit om det förut men jag antar att du ansökt och fått vårdbidrag för Elmer eller får man inte det om man "bara" studerar kanske?

2011-02-04 @ 10:41:40
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: thile

Jeg tenker masse på dere, og holder tommelen OPP!

2011-02-04 @ 12:30:44
Postat av: Lina

Men hur kan du lämna pojkarna på dagis när du vet att de är varma men "vill inte veta" om de har feber? Och då Alvin har ju ont i magen, stackars pojke. Han borde ha fått varit hemma och ta det lugnt.

Jag vet själv hur jobbigt det är att ha barn som är sjuka hela tiden och missa skolan, men deras hälsa måste ju komma i första hand.

Hoppas de kryar på sig snart.

2011-02-04 @ 13:02:18
Postat av: Malin

Jag kikar in här mellan varven och skickar stora krya-på-er kramar till er alla! hoppas det snart vänder!

Kram!

2011-02-04 @ 22:29:12
URL: http://theotott.blogg.se/
Postat av: Maria

Rätta mig om jag har fel, men har han ätit penicillin någon dag så brukar man ju anse att man inte är smittbärare längre?

2011-02-04 @ 22:58:28
URL: http://hecate.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback