Lycka - älska livet!

Somnade när jag nattade Elmer igår (japp, hade honom hemma och missade spanskan IGEN!). Vaknade 04:30 och har fått göra allt det jag skulle gjort i går kväll, alltså duscha och plugga ;-) Balle kom hem strax efter 05:30 och Elmer vaknade väl vid 6-tiden.

Belle är FEBERFRI :-) förjävla tur det för jag MÅSTE till skolan. Lab på Biologi B + att jag missat ett par lektioner och som sagt - jag fattar inget av att bara läsa boken *trög*.

**

Jag har inga pengar! Gah! Haha, jag och Balle var och handlade igår och nu har jag typ nada kvar och som de som kan almanackan vet så är det ett TAG kvar tills det kommer nya slantar. Jobbigt *s*. Får väl sälja lite plagg igen. Eller finns det något annat sätt att få pengar?

Egentligen skulle jag må rätt dåligt över det här men jag orkar inte :-D livet är för härligt och glatt i övrigt så nej, det går inte. Jag fortsätter att leva i min lyckliga lilla bubbla och bara njuter av mitt liv och hur jag mår för tillfället. ALDRIG mer falla in i depression! Just ja... jag skrev att jag hade en läkartid för en tid sedan och att jag skulle återkomma senare till detta så jag får väl berätta nu då att det gick bra och att jag nu äter medicin för min sjukdom och ska så göra resten av livet. För den uppmärksamma och intelligenta läsaren blir det kanske ingen överaskning men jag är alltså Bipolär och mitt i en underbar hypomani. Så, då var det sagt.

Nej nu blir det lite mer kaffe innan barnen ska göras i ordning för dagis :-)

Puss och gull
Kyss och...

;-)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej Beckah!



Ett tips är att sälja ditt guld (smycken) om du har! Det låter inte klokt men man får en del för det kan jag säga. Har man ändå smycken som bara ligger...

Man kan skicka iväg det eller så går man in i en butik

(gärna utländsk)och får pengarna i handen!



Kram på dig/Cecilia

2011-02-02 @ 07:20:11
Postat av: suzan

Härligt att läsa att du mår bra, även om du är manisk. :-)

Skönt att du fått medicin och jag hoppas den hjälper dig undvika de djupaste dipparna.



Go Beckah!

2011-02-02 @ 08:44:39
URL: http://tootzieroll.blogg.se/
Postat av: Elin i Malmö

Härligt att du mår bra!

Tips för att tjäna pengar: Sälja aftonbladet ;-) Du som har så gott om tid... :p



Nä, men fram med lite kläder i strl 86 så ska jag se om jag kan hjälpa till :-)



Kram

2011-02-02 @ 10:27:27
Postat av: thile

Så bra du får hjelp med medisin, vennen min.

Vi har en kjendis her, som jeg tycker mye om, hun var med i ett TV program før jul, hun fortalte åpent om sin sykdom :-)

Ønsker deg alt godt, det vet du.



Klem til deg, fra meg

2011-02-02 @ 11:15:45
Postat av: Helena

kläder i 92! regnkläder kanske?

2011-02-02 @ 11:27:46
Postat av: qat

Man får ta vara på de trevliga maniska stunderna. Haha! Är själv bipolär så jag vet hur det är.

Senast jag var manisk fick jag hela min gigantiska hall målad på ett kick. Helt oplanerat. :D



Jag håller på dig ialla fall.

Vet att du kommer klara dig galant både privat och när det gäller skolan. KRAM!

2011-02-02 @ 11:48:00
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se
Postat av: Tre ungar och bebis i magen.

Lite som här då. Inte så mycket pengar men massor av kärlek och en alldeles förtäfflig bubbla just nu:)

2011-02-02 @ 12:12:16
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: klara

för mig blev detta ingen överraskning så jag har väll rätt att känna mig som en uppmärksam och intelligent läsare då... =) skulle tycka att det vore jätteintressant om skrev lite mer om detta, te.x vad det är för medicin. lithium??

2011-02-02 @ 12:45:11
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Lamotrigin :-)

2011-02-02 @ 12:47:00
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Tess

Härligt att det är en lycklig bubbla runt dig nu!

2011-02-02 @ 13:26:26
URL: http://tredessa.blogspot.com/
Postat av: Martina

Ok, det här låter ju inte speciellt klokt egentligen men som småbarnsförälder skulle det vara bra skönt att vara lite manisk ibland!

Om man bara slapp den jobbiga deppen som hör till sjukdomsbilden!

2011-02-02 @ 16:26:58
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tips för att få in mer pengar:

*Kontakta tidningar och se till att få betalt om de gör reportage om dig/er. Du är ju hejdlöst duktig på att skriva också, du kanske kan försöka sälja in artiklar du själv har skrivit? Om Elmers sjukdom t.ex?

*Som du själv säger; sälj grejer. Inte bara kläder, du kanske har gamla leksaker, inredning osv osv?



Det är det enda jag kommer på, men usch så tråkigt det är att ha dåligt med pengar. Även om det bara är en kort period...

Att ta ett extrajobb är ju kanske inte aktuellt för dig med tre barn :P. Kontaktperson?

2011-02-04 @ 18:14:02


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback