Liten plutt <3

Penicillinkuren är slut men febern kom ju tillbaka för flera dagar sen. Ja, lite lätt temp på kvällarna iallafall och han har fortsatt bli sämre och sämre på alla andra punkter som jag berättat om också. I morse vaknade han som vanligt bara för att ett par timmar senare be om att få gå och sova igen. Han sov ett tag och vaknade med ganska hög feber. Ipren har hållt honom igång idag men aptiten är dålig.

Han har varit hos sin pappa alltså men nu kom de hit en stund och hälsade på och jag tog tempen på Alvin. Han har 39,3 grader och har fått Alvedon.

Han har ingen snuva eller hosta, bara feber och säger att han har lite ont i magen (men bajsar normalt).

Blodprover på torsdag..... borde jag kolla upp det här tidigare? Har en känsla av att jag kommer ringa 1177 här ikväll... får inga bra känslor av detta med tanke på bakgrunden och senaste blodproverna också.




<3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Sandra Michelle

Om han fortfarande har hög feber trots penicillinkur så skadar det inte att ringa.

2011-02-05 @ 20:06:55
Postat av: malin

Sååå sööööt!! Hoppas både han och Elmer får må bra snart!! <3

2011-02-05 @ 22:00:20
Postat av: Elin i Malmö

Usch, lilla vännen...ser verkligen hängig ut!



Tänkte på en sak, han har inte körtelfeber? Tänkte på om magontet kunde vara mjälten... Kan ju lätt misstolkas som halsfluss.

2011-02-05 @ 22:10:34
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

De hittade streptokocker i halsen.

2011-02-05 @ 22:17:33
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Jeka

Alltså Beckah, jag blir så jävla ledsen när jag hela tiden läser att dina grabbar inte får vara pigga och krya... Jag hoppas VERKLIGEN att allt ordnar sig för er... Massa styrkekramar

2011-02-05 @ 22:54:46
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3 <3 <3

2011-02-05 @ 22:56:59
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Mia

Lille vännen ser inte pigg ut <3 Hoppas han får bli frisk snart. Det räcker med sjukdomar nu.

Kram

2011-02-06 @ 01:17:54
Postat av: britta bloggar

Hoppas han kryar på sig!

2011-02-06 @ 13:04:10
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: M i z c a

Men, Lilla Alvin då! Jag hoppas verkligen han blir bättre snarast så han får vara den där pojken med spring i benen som han oftast är!



Blev så glad pga Alvin i fredags (var inne på hans avdelning några timmar) och jag lekte med honom o en flicka. Busade och skrattade. Kittlades och hade roligt. Så frågade jag Alvin om han tyckte soppan var god (eftersom vi åt det till lunch) och då svarade han: Neeej! Jag vill ha sushi!

Som jag log när det kom .. en liten charmknutte!

2011-02-06 @ 15:19:51
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Elin i malmö

Hej,

att han var/är step A pos utesluter inte mononukleos.

"streptokocktonsillit kan ibland tillstöta. Tillståndet kan vara svårdiagnostiserat eftersom svlagstatus i allmänhet är påverkat vid mononukleos och växt av streptokocker i svlagodl kan vara ett utryck för såväl kroniskt bärarskap som akut ifektion"



"Lpk kan stiga över 20, mild neutropeni och trombocytopeni är vanligt"



taget från http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1399

Inte säkert du kan läsa länken, gick nämligen inte att saxa så jag har skrivit av citaten.

2011-02-09 @ 23:09:02
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jo fast han har ju tvärt om; trombocytos och hans Leukocytos är ju med ökade neutrofila granulocyter.



Men jo, visst kan hans prover ändå förklaras av den infektion han har haft. Neutrofila brukar ju vara kopplat till bakterier.



Dock tycker jag att det kan vara värt att följa upp eftersom det inte bara är den här akuta infektionen utan något långvarit som gradvis blivit värre (men de två sakerna behöver inte vara kopplat, jag vet).

2011-02-09 @ 23:17:23
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback