Min bästa vän...

Jag vill berätta om min allra bästa vän i HELA världen, ja, numera är det ju lite tyngd i påståendet "hela världen" också eftersom hon flyttat från Sverige ;-) Många känner redan till den här historien, men den är värd att berätta igen.






Jag såg häromdagen att Willvin Leatherette Black nu precis kommit i lager igen (yey, många som stått i kö!) och kom att tänka på min första Willvin, vilken fantastisk väska det är, ja, jo Willvin-väskorna i sig, är väl ganska fantastiska, men nu menar jag MIN väska, precis just MITT exemplar. När jag fick den så fanns inte Leatherette Black. Min första var en Willvin Napped Black, men jag minns att jag hade velat ha en Leatherette om den hade funnits i svart (när min napped senare fick sällskap av en Leatherette Brown önskade jag ännu mer att det hade funnits en Leatherette Black - och nu FINNS DEN! hahaha).

Då, för snart 2 år sen, tävlade jag en hel del i olika bloggtävlingar, men nu har jag ingen ork längre till det, men DÅ gjorde jag det, tack och lov :-)

Cim, MansonDust, höll en tävling i samarbete med Willvin och jag och mååånga andra deltog. Tror att tävlingsfrågan var; var namnet "Willvin" kommer ifrån :-) För den som inte vet, så kommer det från världens gulligaste William och Vincent. Måste le lite, nu när det är allt annat än bara två namn för mig. Det är två underbara killar som bor i mitt hjärta och som jag har förmånen att få känna.

Hur som helst...

Jag VANN tävlingen inne hos Cim och då hade jag ju ingen aning om att det inte alls bara var en väska jag fått genom den tävlingen, det skulle ju visa sig att med på köpet fick jag den bästa vän någon någonsin kan få. Petra, Willvins skapare.

De första mailen handlade om adressuppgifter och val av väska osv, efter att jag vunnit tävlingen hos Cim. När väskan sedan kom hem till mig kunde jag inte låta bli att, helt oombedd, maila feedback *LOL* :-) jag var sååå himla nöjd! SÅ startade vår kontakt :-) några mail senare så flyttades kontakten till Facebook istället och den här kontakten är det viktigaste och finaste jag har. Utan den skulle jag inte leva idag. I drygt 1,5 år har vi pratat (jag kallar det aldrig "skriver", för vi pratar, även om det råkar vara text) på Facebook, genom meddelanden och någon gång ibland lite chat, men framförallt meddelanden.

Drygt 1,5 år och över 8700 (!) meddelanden senare så sitter jag här och måste fortfarande nästan nypa mig i armen för att se om jag drömmer ...eller är det sant? Att jag? Är det verkligen sant att JAG får ha en så underbar vän? Att en så fantastisk människa kan vara just MIN bästa vän?

...att någon, vemsomhelst, överhuvudtaget, ens kan stå ut med mig?

Men det gör hon, står ut med mig alltså :-) när jag är som mest ledsen, mest arg, mest glad, mest tokig (och som vi alla vet, så är jag bra tokig *LOL*) och allt däremellan - hon finns kvar och hon står ut med mig, precis sådan som jag är. Unbelievable? Believe it!

Med Petra följde också en familj, hennes man och två söner Will och Vin ;-) och alla i familjen är lika fina ...och lika konstiga, för av någon märklig anledning så GILLAR de mig i det hemmet? :-o *förståååår inte* hahaha lilla hjärtat William har precis fyllt 6 år och tjatar på mig att jag ska komma och hälsa på igen och jag längtar så himla mycket efter honom och ännu mer efter Petra, så det kommer inte dröja en enda minut längre än nödvändigt innan jag hälsar på igen på Mallorca. Det är få platser (ingenstans?) där jag känner mig så hemma, som hemma hos den här familjen, det känns hemma i hela hjärtat, att vara hos dem.

Jag tackar Gudarna? Ödet? Slumpen? "Högre makter"? MansonDust? för min första Willvin med tillhörande bästa vän <3



*Kärlek* - fast just det här är då en Leatherette black, den som precis kommit i lager igen och just precis en sådan har jag inte ...hmmmm det borde jag ändra på :-P Det finns ALLTID plats för en till Willvin hemma ;-)

Kommentarer
Postat av: LILITH - Borderline & mamma

Ja hon är en helt underbar människa.

2011-12-11 @ 19:14:42
URL: http://lilith.se
Postat av: Martina

aaaah vad snygg den är!

Och ni två på fotot också så klart haha



Ja, Petra är en väldigt speciell kvinna. Man kan känna hennes god hjärta även genom en dataskärm.

Jag har ju haft förmånen att träffa henne också och hoppas på att snart göra det igen.

2011-12-11 @ 19:24:02
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: thile

Jeg forstår dine tanker og din kjærlighet, hun er så underbar! Humoristisk, varm og vakker!

<3<3<3<3<3

2011-12-11 @ 19:26:21
Postat av: Malin

Hej vackra du ;)

2011-12-11 @ 20:08:24
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Hej :-) och tack, framförallt :-D

2011-12-11 @ 20:15:08
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Fnulan

Kan inte mer än hålla med dig, hon är en riktig goding!

2011-12-11 @ 20:25:19
URL: http://fnulan.se
Postat av: Linda w L2K

Vilket otroligt fint inlägg!!!



Och jag kan verkligen förstå varför dom gillar dig så mycket!!! :o)

Både du, Petra och hela hennes familj är underbara människor!!!



Du får väl flirta med tomten! Jag hörde att du har en speciell kontakt med honom. fniss

2011-12-11 @ 20:40:14
URL: http://www.lindaw.se
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Ibland får man vänner från olika håll :) Underbart!!

2011-12-11 @ 20:43:16
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Så otroligt fint skrivet.

Åh jisses vad sugen jag blev på väskan nu men frågan är om sambon vill jag jag lägger till en femte willvin i samlingen :P

2011-12-11 @ 20:59:56
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: anette carlsson

Är mycket sugen att köpa en Willin men jag hoppas att vinna den någon gång. Tack för rekommendationen.

2011-12-11 @ 21:35:10
Postat av: Petra

Vilka fina ord... blir alldeles stum Beckah!!!

och vilka fina ord från andra som kommenterat ;-D



...vad du glömde skriva är ju att vi faktiskt - trots våra många olikheter respekterar just våra olikheter - och att det är 15 års åldersskillnad mellan oss!



Kram

2011-12-12 @ 07:01:46
URL: http://bloggen.willvin.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Många olikheter är det och det är det som gör det mest speciellt och det är det som får mig mest att inte förstå hur du kan stå ut med mig :-)



Fina ord? Nej, det finns inte ord fina nog att beskriva hur mycket du betyder för mig <3

2011-12-12 @ 07:18:58
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: MansonDust ~ 4-barnsmamma <3

Varm i hjärtat

2011-12-12 @ 08:47:30
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Smulan (sjubarnsmamma)

härligt med en sådan vänskap. Sann vänskap håller livet ut.

2011-12-12 @ 14:35:10
URL: http://www.sjubarnsmamma.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback