Trevlig fredag!

Trots spöregn - en bra dag idag :-D

Först nu (borde åka NU isstället för att blogga haha) ska jag hem till syster S och dricka kaffe och sen bär det av till Borås en sväng med henne, sen hem för att gå på upprop på skolan *wiiiie, lycklig* och därefter hem och packa och åka tillbaka till Borås för en helg med underbaringarna Rachel och Hailey.

Det onda i halsen har nästan gått över helt nu också tack och lov, men jag ryser av att tänka på skräckupplevelsen.

Dietisten i Borås ringde nyss och Elmer har fått en tid nästa vecka. Hon hade fått information att Elmer ska till Barncancercentrum redan nu i slutet av augusti, jag trodde september, så jag hoppas hon har rätt, så vi slipper vänta så länge.

Jag känner mig glad och uppåt idag! Förra veckan var en pärs! På 4 dagar missade jag min Lamotrigin 3 kvällar. Jag trodde inte det skulle ha så stor betydelse men FAN det KASTADE ner mig i ett mörkt hål! Livsfarligt! Ja, LIVSFARLIGT edftersom jag där på botten kan få för mig att jag inte orkar leva mer. Så never ever ever again! Men nu har jag ju testat det och vet hur förbannat viktig min medicin är och att min dos är rätt. Tre dagar tog det att rätta till måendet efter medicinmissarna. Det här bekräftar också Bipolärdiagnosen - att medicinen och dosen på 450 mg är rätt för mig.

Tjoho barnledig helg har jag med nu :-D och ja, för mig är det värdefullt eftersom det bara är 2 dagar på en 14-dagarsperiod som jag är helt barnledig. Vi har varannan helg och sen har jag 1-2 kvällar i veckan och dessutom varje vardagsmorgon 05:30-08:00 då M börjar för tidigt för att själv lämna på dagis. Så vi har barnen ganska precis lika mycket nu, men inte den vanliga lösningen (varannan vecka) eftersom vi båda anser att barnen (iaf Elmer) är för små för så långa tider. Utöver detta så har jag alla vårdkontakter (Elmer har ju EN DEL sådana) för barnen och är den som kommer vara hemma mest om de är sjuka och inte kan vara på dagis. Det här är mitt val helt och hållet - jag måste ha kontroll över allt sånt för att må bra och det är jag som är insatt i sådana bitar. 

Nej nu får jag ta och göra mig i ordning och skutta iväg till syrran ...hahaha ingen som trodde på det där va? NATURLIGTVIS menar jag KÖRA till syster ;-) *latast i världen och skulle aldrig få för mig att GÅ till syster*.
Ha en bra dag alla :-)





Kommentarer
Postat av: LILITH - Borderline & mamma

Oh vad härligt det lät med en barnledig helg. Skulle kunna betala dyra pengar för att få ha det. Njut riktigt ordentligt nu.

2011-08-19 @ 12:13:49
URL: http://www.lilith.se
Postat av: thile

Ha det så underbart med Rachel og Hailey <3<3<3

Tanker til dere, fra meg <3<3<3

2011-08-19 @ 15:27:05
Postat av: Elin i Malmö

Ni har löst det bra :-) Sover barnen alltid på samma ställe i veckorna, eller delar ni nätterna också?

2011-08-20 @ 11:35:28


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback