Dricka dricka dricka.

Snart iväg till dietisten med Elmer då :-)

I 3 dagar har vi skrivit upp allt han får i sig. Till min stora förvåning är det inte alls så mycket han dricker som jag upplever det. Både jag och M tycker att han dricker hur mycket som helst, men nu när vi skrivit upp exakt så inser jag att det bara är 1,5-2 liter han dricker (+ vätska i mat då) och alltså inte Inte DI-mycket. Så om ni tycker att ert barn dricker mycket, skriv upp under några dagar, det kanske inte är så mycket trots allt.

Jag jämför med Alvin och han dricker jättelite jämfört med Elmer (som jag upplever det) så det kanske är därför. Sen började jag fundera ...och insåg att Elmer är väl som jag. Jag dricker ganska mycket och har ALLTID vatten med mig i väskan. Det vet alla som känner mig, jag går INGENSTANS utan en flaska vatten, för då får jag panik och blir jag törstig så blir jag "arg-törstig" (ge mig vatten NU - om du inte vill bli dödad!). Jag är alltid törstig. Räknade lite i huvudet och det rör väl sig om ca 4 liter om dagen som jag dricker (när jag gör ingenting, om jag rör mig och inte sitter stilla hemma blir det mer). Om jag kollar exakt så vet jag inte men idag tillexempel har jag hittills druckit 1,8 liter men av det så är det 6 dl kaffe så det kanske inte räknas (resten är vatten). Det här är alltså på 3,5 timme.

Eh ...hm ...kanske är mer än 4 liter/dag. Hahaha :-) ja ja då är det nog inte så konstigt att Elmer dricker mycket :-)




Kommentarer
Postat av: L

kaffe är ju vätskedrivande så dricker du mycket kaffe är det både bra och logiskt att du dricker mycket vatten också :)

2011-08-25 @ 07:22:57
Postat av: Martina

Eftersom du dricker så mycket kaffe som ju faktiskt är vätskedrivande så är det ju inte så konstigt att du dricker mycket vatten. Vattnet som kaffet är gjort av räknas liksom inte tycker jag, just därför :-)



Jag tycker 1,5-2 liter låter jättemycket för ett barn men jag vet ju egentligen inte vad FÖR mycket är för ett barn.

2011-08-25 @ 20:50:58
URL: http://ytterligare.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback