Dagens jobbiga undersökning

Men helvete så JÄVLA otrevligt! De som gjort detta och säger "det är inte så farligt" borde få en käftsmäll...! Antagligen har ni bara GLÖMT! Som tur är så gör man ju det. Jag har redan börjat glömma fast det är en dryg timme sen bara.

Vad har jag gjort? Jag har gjort en gastroskopi och lipade mig genom det hela. Fast lika bra det för då andades jag iallafall ordentligt. Det roliga var att jag tänkte innan att "nåja, det är iallafall en skopi i rätt ände (munnen för er som inte har koll) så det är lugnt" HAHAHA VISST! Det är vansinnigt otrevligt och obehagligt kan jag lova!

Skulle jag av någon anledning behöva göra en i framtiden får det fan vara under narkos säger jag bara. HUA!

Men, i viket fall så SER det bra ut iallafall sen om biopsierna visar något annat vet jag ju inte.

Efteråt var jag in en sväng till kirurgen också och eftersom det ser bra ut sååå BLIR DET OPERATION! Den 2 november!!! Fy, jag är redan jättenervös. Det är ju trots allt en stor operation. Men nej, jag vill inte skriva om den riktigt ännu men lovar att jag berättar här framöver.

NU ska jag lägga mig och sova eller något för jag är helt slut :-(

Kommentarer
Postat av: thile

Usch og fysch... inget rolig undersøkning. Det skriver jeg under på.

Jeg fikk nå sprøyte i armen, så jeg sov, men våknet før det var over.....

Men hva da for operasjon, vennen?

Okey, beretta når du føler for det.



Styrkeklem fra meg <3<3<3

2011-08-18 @ 10:19:24
Postat av: Fröken D.

Jag gjorde en gastroskopi för 6 år sedan ca och jag var livrädd över alla hemska historier jag fått berättat för mig. Men jag fick någon form av lugnande och avslappnande och jag var helt väck. Jag minns absolut inget alls bortsett från att jag "vaknade" till liv igen precis när de drog upp slangen igen. Jag kände mig full i två timmar efteråt.



Jag vet inte om de alltid gör så just på det sjukhuset (Halmstad) eller om det var mina antidepressiva som kickade in lite extra (de kunde visst ge en sådan effekt). Nåja, det hjälper ju inte dig nu, du har ju gjort det redan, men det behöver inte alltid vara så obehagligt. Ibland drogar de en rejält. :-D

2011-08-18 @ 11:24:41
Postat av: Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror

Å fy! Jag har själv gjort en sån undersökning, och det är bland det vidrigaste jag har varit med om! Trots att dom drogade ner mej med lugnande var det sjukt obehagligt..

2011-08-18 @ 11:29:16
URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Melanie - mamma till Dennis, Jonna och Viktor

Jag ringde och bad om narkos direkt när jag fick tiden för min gastroskopi, har bara hört hemska historier, inte någon som tyckte att det gått bra. Men skönt att du fått det överstökad!

2011-08-18 @ 13:00:15
Postat av: Therese

Så lustigt, jag gjorde också en gastroskopi idag - värre än att föda barn enligt mig. Trodde slangen skulle vara ett tunt plaströr för det är så man får se det på tv - men icke!



Måste ha missat det, men vad är det för operation du ska göra?

2011-08-18 @ 16:12:48
URL: http://thereselilla.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag tänkte samma sak "mycket värre än att föda barn" :-)



Nej du har inte missat :-) Jag har inte skrivit ut vad det är för operation :-) Blir senare.

2011-08-18 @ 16:14:11
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: mia

Jag har ochså gjort en gastroskopi och jag håller fullständigt med dig. En del hån-ler lite åt en när man sa att det var hemskt, för en del tycker inte det är nått. Men allt från spraybedövningen och bedövningen man fick svälja, tills att bröstkorgen domnade av så man kände inte ens när man drog ett andetag och trots det, enorma kväljningar och PANIK under hela undersökningen. Där låg man o dreglade och tårarna rann medans två sköterskor höll en i armarna, för att man ville dra upp slangen i ren panik, haha..nä fyfan , jag säger som du, om det ska ske igen så blir det under narkos.

2011-08-18 @ 17:05:11
URL: http://denblygabloggen.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Du har just beskrivit min upplevelse klockrent. Jag låg med ansiktet i en pöl av tårar och dreggel. Totalt uppslukad av panik. Kändes ungefär lika angenämt som en våldtäkt.



Man ligger och har panik, gråter, enorma kväljningar varannan sekund, någon håller fast händerna och någon annan håller fast/pressar ner huvudet och så någon som trycker ner något i halsen. Våldtäkt.



Aldrig igen. Aldrig.

2011-08-18 @ 17:12:41
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kaiza

Men fyyy..det där är inte så härligt..men alla upplever man ju det olika, själv tyckte jag att endoskopin var värre..gravid och utan bedövning.. jag fick verkligen ett trauma efter det. Usch. Hoppas att du känner dig bättre nu. Bra kämpat!

2011-08-18 @ 18:51:35
Postat av: erika ulars

jag har gjort både koloskopi och gastroskopi. jag tycker att det är väldigt obehagligt. men det är skönt att få det gjort. du skulle bett om lite mer lugnande.



mvh erika

2011-08-18 @ 19:16:03
Postat av: Elin i Malmö

Jag var med och tittade på en gastroscopi under min utbildning till SSK och efter det kommer jag aldrig aldrig aldrig någonsin göra en gastroscopi. Nånsin.

Fy fan säger jag bara...

2011-08-18 @ 19:17:27
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Erika; Mer lugnande??!



Jag fick inget lugnande överhuvudtaget. Jag fick lite bedövningsspray i halsen, det är allt.

2011-08-18 @ 19:21:41
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: mia

JAg fick inte heller lugnande, men läkaren sa EFTERÅT; du skulle kanske haft lugnande...KANSKE????????

2011-08-18 @ 22:02:42
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja hade jag bara vetat hade jag tryckt i mig en näve av mina egna Oxascand här hemma innan jag gick dit...

2011-08-18 @ 22:07:09
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback