Tack och tack igen ♥

Först och främst; TACK UNDERBARA NI för era kommentarer igår, ögnade bara igenom med mobilen men ska läsa dem ordentligt idag! Jag utlovade ett längre inlägg igår och det kommer. Det blev nämligen så att jag fick åka iväg igår. Blir rörd bara av att tänka på det.

Willvin var på  Baby & Barn-mässan i Göteborg i helgen. Jag ville såklart träffa Petra och gänget så jag åkte dit i fredags och hade en supermysig kväll med skratt, prat, skitgod mat och trevlig stämning. I lördags saknade jag dem så mycket att jag ville sätta mig på bussen och åka tillbaka! Igår blev längtan för stor och när Petra tjatade och de andra verkligen från hjärtat ville ha mig där, så där så jag nästan vågade tro att det var äkta, fast jag har svårt för att tro på sådant så satte jag mig på bussen. Så gott som slut på pengar på kontot men "det löser vi" sa Petra - BARA DU KOMMER HIIIIT!!!!

När jag skulle gå hemifrån hade jag en sån där känsla av att jag glömt något ni vet. Räknade upp allt viktigt i huvudet, nä, allt är med. Satte mig i bilen och åkte ner till busshållplatsen. Ska bara kolla vad klockan är på mobilen tänkte jag. MOBILEN! Den ligger på köksbordet hemma! Frågade en kille där vad klockan var. Åtta minuter innan bussen skulle komma. FUCK! Men kunde ju inte åka utan den så jag fick chansa och satte mig i bilen. Den turen fram och tillbaka fick mig att inse att jag ju är förbannat bra på att köra bil egentligen ;-)

Kom tillbaka till bussen precis innan den gick :-)

Hittade min kompis Jasmine och hennes två barn vid bussen så vi sällskapade på resan :-) väl framme på Mässan möttes jag av en massa kramar och glada miner och vi hade det underbart trevligt tills det stängde. Till och med ihopplockningen efteråt blev rolig med så underbara vänner. Två av tjejerna åkte tidigare men vi var fyra övertrötta och fnissiga tjejer kvar som gick till Hotellet och åkte upp på 23:dje våningen för att äta.

Ha ha sån där lite fisförnäm restaurang där det kostade typ 100 spänn bara att kolla på menyn (nej, men typ) med bara konstiga rätter med fina namn och märkliga kombinationer ;-) men gott var det iallafall. Fy fan så roligt vi hade. Kanske mindre roligt för alla andra i restaurangen med fyra fjortisar som skrattade röven av sig åt ALLT. Så där så man tappar andan och får kramp i käkarna ;-)

Några timmar senare blev det tyvärr dags för ett tungt avsked. Saknar verkligen min Petra! Min bästa vän i hela världen Tur vi "umgås" på Facebook och PM:ar typ hela dagarna om ALLT :-D Love you
Jag och Anna tog en taxi till stationen, skiljdes åt och så åkte vi båda hem, fullpackade med gratisgrejer från mässan :-P

UNDERBART, nya underbara vänner, några gamla vänner som jag fick kramas med och lära känna ännu bättre än innan. Linda som varit en vän i 4,5 år nu eftersom vi fick våra barn Alvin och Inez i juli -07 båda två. Nya vännerna Ros från England och Therese och så Anna som bara efter en helg känns som om jag känt i hela mitt liv

...och så att få vara med Petra och prata utan tangenter och PM :-) med ord och kramar istället :-)

Tack fantastiska ni för att jag fick känna samhörighet, känna att jag hörde hemma, på riktigt, en stund


Jag och Petra


Jag och Petra


Glada Anna :-)


WILLVIN, Kund, Anna, Petra, Therese


Linda och Ros - Fredagkväll (tyvärr enda bilden jag tog på dem)


Petra och Anna - söndag kväll. Det här var kvällens roligaste skämt. Restaurangen var så "fin" att man INTE fick ha med sig jackan - den skulle in i garderoben. Så vi gick in och satt och frös och frågade om filtar. Då gick de och hämtade två filt ...eh hästtäcken! Slitna, fula med luddiga kanter, ja riktigt så där uscha. En Grön och en röd. Det såg SÅÅÅ illa ut verkligen. Men dem fick man tydligen ha, men inte helt vanliga okejfina jackor. Sen lyckades vi hitta på typ 100 skämt om det här lustiga så ja, hästtäckena tackar vi för - de förgyllde kvällen :-))




Kommentarer
Postat av: WB

Vad härligt med en dag/kväll att bara andas/slappna av o bara i underbart sällskap, skratta och njuta, är så skönt för själen och hjärtat och man fyller på sina överlevnadskrafter! <3

2011-04-18 @ 11:03:39
Postat av: Linda W -L2K-

Åh vad glad jag blir när jag läser!!! Och jodå, minsann lite avis på er härliga kväll. ;o) Unnar verkligen dig den! Det var du värd!!!! Och dom andra med så klart! ;o)

<3

2011-04-18 @ 13:20:13
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: Lotta Rhodin

=) HÄRLIGT att höra, hjärtat! Du är värd ALLT gott! <3

2011-04-18 @ 14:01:13
Postat av: Marie [Mamma till William & Linus]

Anna är en underbar tjej, vi hade våra stora pojkar på samma dagis, så kommer du upp o hälsar på henne nån gång, MÅSTE du träffa mig snygging!! :)

2011-04-18 @ 15:27:59
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: Linda

<3

2011-04-18 @ 20:20:24
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Angelica

Vilken härlig helg. Det behövde du! Och förtjänar du!!

Och härliga Petra, jag har haft turen att träffa henne en gång, när jag jobbade i förra butiken.

En underbar människa.



Hoppas du börjar må bättre och hoppas verkligen inte dina fall är så djupa längre och att du inte glömmer att andas!

2011-04-18 @ 21:29:08
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Postat av: Martina

Jag blev så glad när jag hörde att du var dit och träffade Petra (och de andra med förstås). Du var verkligen värd en kväll med "100 skämt om hästtäcken" :-))

2011-04-18 @ 22:08:11
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Anonym

Låter som du haft det bra :) men duu? Sträck på dej! Lite dålig hållning på bilderna.

2011-04-19 @ 02:11:03
Postat av: Anonym

Låter som du haft det bra :) men duu? Sträck på dej! Lite dålig hållning på bilderna.

2011-04-19 @ 02:11:40
Postat av: sophie och isabelle <3

jag är verkligen impad på hur klok du är trots diagnoserna. Känner dig inte, men vill säga att om du behöver prata så lyssnar jag på dig och ger de bästa råd jag kan. massor med kramar <3

2011-04-23 @ 00:29:04
URL: http://sophiebjornberg.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Skönt att du fick komma ut och umgås lite..tanka på lite annat en stund. Kram

2011-04-24 @ 21:29:55
URL: http://mathildahanssen.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback