Jag har drömmar och mål! Döda dem inte!

FREDAG! Dessutom lov nästa vecka, om jag uppfattat det rätt! Fan NOLL koll har jag nu för tiden.  Dagarna bara ramlar på en efter en och jag har lixom mest ägnat mig åt att överleva. Det har vänt nu kära vänner. Lyrica är en gåva från Gud (som inte finns) som föll ner och landade i mitt medicinskåp kan jag säga. Borde bara ta den INNAN jag kliver upp på morgonen (den tar en liten stund att verka och jag är ett monster på morgonen, när jag ätit den blir jag en lugn, glad och tålmodig mamma vilket är ganska uppskattat av barnen ;-)

Jag är en snällare människa med den medicinen. Nu tar jag den iofs tillsammans med både Atarax och Oxascand men jag märkte ju en jävla skilland redan efter första dosen. Det var som om någon suttit på min bröstkorg som reste sig upp och gick iväg. En sådan lättnad.

Vill sätta ut "akutmedicinerna" fortast möjligt och istället få till en bra underhållsmedicinering som jag kan ha för att fungera som "alla andra" tror jag börja närma mig en sådan balansgång men jag tror det saknas Seroquel. Ska prata med min läkare om detta. Lamictal, Seroquel och Lyrica tror jag är den perfekta kombinationen utifrån min sjukdomsbild, mina svårigheter och allt jag läst på om dessa mediciner (ganska påläst nu).

Klaga inte! Hade jag haft Epilepsi hade ingen sagt något om att jag knaprade Lamictal och Lyrica. Psykiska sjukdomar är precis lika verkliga som fysiska men det finns så otroligt mycket fördomar så ingen vågar prata om det högt. Förr hette det typ "Sinnessvag" och allt möjligt innan man insåg att man faktiskt kan vara sjuk. Det finns ju många fysiska sjukdomar som inte heller syns. Tänk på det.

Angående terapi som alla TJATAR om så är det absolut INTE något som jag är intresserad av eller i behov av. Men självklart har jag en samtalskontakt, det fattar ni väl själva att det inte bara är att gå och hämta tabletter. Jag har en tjej där som jag går och pratar med emellanåt, lite bara för att kolla läget och så. Det är lixom ett krav. Sen måste jag träffa läkaren regelbundet också. Speciellt nu innan min underhållsmedicinering inte är färdig-"inställd".

Ja, jag är mycket väl medveten om att arbetsgivare Googlar folk nu för tiden. Men det här är ju jag. Jag är öppen med mina sjukdomar, jag kommer att hitta en bra och stabil underhållsmedicinering. Jag har en stark längtan efter att jobba och har valt en inriktning som jag brinner för, jag är redan nu extremt påläst och kunnig, har mycket livserfarenhet, saker som är stora plus. I utbildningen ingår vääldigt mycket praktik där jag kan visa vad jag kan, jag kommer förhoppningsvis jobba på loven här framöver och få referenser och jag har fina referenser från tidigare - hur jag jobbade UTAN medicin.

Jag skulle blivit sjukskriven i lördags. Jag sa NEJ, jag vill inte, jag vill kämpa mig tillbaka till skolan, helst klara terminen som tänkt annars är det inte hela världen om mina drömmar flyttas framåt en termin. Värre saker har hänt och med tanke på hur jag haft det nu första halvan av terminen så borde det vara ganska förståeligt också hoppas jag. Ni måste förstå en sak; med mina diagnoser skulle jag kunna vara sjukskriven iprincip resten av livet. Jag VILL INTE, det är en mardröm för mig. Jag vill bli något och fylla ett syfte. Jag vill hitta min plats på jorden. Jobba som alla andra.

Nä, nu måste jag till skolan, har lektion och sen lektion och sen prov som jag inte ens öppnat boken för att plugga till. Ska se om jag hinner klämma in att ögna igenom mellan lektionerna (korta raster där dock).

Kram på er och tack för alla stöttande och uppmuntrande ord från er som FÖRSTÅR!

Kommentarer
Postat av: Linda W L2K

Jag tror stenhårt på dig och att du kommer klara av att nå dina drömmars mål!

Ha en härlig dag och lycka till med provet!

2011-04-15 @ 09:31:53
URL: http://l2kw.blogspot.com
Postat av: milimina

if there's a will there's a way. du har viljan.

2011-04-15 @ 09:43:32
Postat av: LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Vad härligt att höra att Lyrican fungerar lika bra för dig som den gör för mig. Hoppas att ni fort hittar en bra dosering på dina mediciner så att du får hålla dig stabil. Trevlig helg!

2011-04-15 @ 09:43:53
URL: http://www.lilith.se
Postat av: Helena

Lycka till önskar jag dig, hoppas du klarar ditt mål med pluggandet och att din medicinering snart är optimal för en fungerande vardag.

2011-04-15 @ 09:49:17
Postat av: Aimee

Tycker verkligen du kämpar på bra.. Har följt din situation det senaste..



Ville bara inflika en sak.. Bara information och sen får du tolka den hur du vill men bara bra att veta..

Pappan till min dotter är bipolär och har ätit Seroquel men valde att sluta med den då det har framkommit att det finns ett samband mellan Seroquel och diabetes.. Det enda jag vet är att en mängd patienter i USA har stämt företaget som tillverkar Seroquel för att de ska tydligen ha fått diabetes av medicinen.. MEN annars är det en bra medicin och känner du för att den funkar för dig så tycker jag att du ska självklart börja med den. =)

2011-04-15 @ 11:04:31
URL: http://taffurelli.se
Postat av: Mudhoney

Jag sa att arbetsgivare googlar och jag vill bara förtydliga att jag inte enbart syftar till dina diagnoser. Jag vet också att man kan få en fungerande vardag med rätt medicinering. Jag nämnde att jag hade följt dig länge, även innan den här mörka perioden, och jag tror att det är en kombination av instabilitet och den här sidan du har som jag inte riktigt kan sätta någon stämpel på... Du kan lägga ut bilder på Elmers utslag och när du får som svar (av en trevlig person) att "det kanske är skorv?" så kan du bemöta det väldigt otrevligt i stil med "Lilla gumman, jag är inte helt dum i huvudet, hade du LÄST vad jag har skrivit (förlåt men din blogg är lång och alla läser inte allt) så hade du fattat att det inte är skorv" ect. DEN attityden. Jag ser att du får mycket skit i bloggen, befogat som obefogat, men du får även mycket tips och råd som du snäser av fruktansvärt otrevligt bara för att du har "hört det förr" eller "redan vet". Inte en gång, det är mer regel än undantag att du snäser av folk på ett dumförklarande sätt. Jag vet inte om du vill skylla det här på dina diagnoser men du visar ingen ödmjuk bild utåt (vad du skriver i mail ser ju inte arbetsgivare). Du gör ju som du vill (ja, det vet jag att du redan vet) men du försvårar för dig själv.

2011-04-15 @ 13:02:30
URL: http://mudhoneys.blogg.se/
Postat av: louice

Hej! Jag beundrar din styrka och hur du trots allt jobbigt kommer framåt igen. Men jag hänger inte riktigt med, visst hade du förra veckan fått en chockerade besked? Det som gjorde att du föll ner i en svart grop. Var det beskedet att din vän inte ville ha kontakt med dig mer eller handlade det om något annat? Förlåt om jag "tränger" mig på men det blir lite rörigt ibland :)

Skitsexiga bilder förresten, trodde ni var ett par :) Ser väldigt hett ut! Kram

2011-04-15 @ 14:26:13
Postat av: Tobias

Till Mudhoney!

Den delen av hennes uppförande kallas elitism!

Med andra ord att hon är duktigare, intelligentare, smartare och i största allmänhet bättre än andra!

2011-04-15 @ 14:26:40
Postat av: Tobias

För övrigt, du censurerar bort valda inlägg numera,känns ju lite fegt av dig, tål du inte att höra sanningen?

Kanske är så att jag prickade in rätt saker i ditt förra inlägg?

2011-04-15 @ 14:29:48
Postat av: Linda

Får man lov att fråga varför du inte anser dig vara i behov av terapi el varför du inte vill? Garanterat utan biverkningar samt bestående förändringar:-). Lycka till.

2011-04-15 @ 14:45:46
Postat av: Mudhoney

Tobias: Elitism! Ok, tack.

2011-04-15 @ 14:47:53
Postat av: D

Seroquel ar svartlistad av amerikanska FDA...den ar inte alls snall emot kroppen (fysiskt), den kan framkalla diabetes. Det kan vara bra att ha i atanke! Jag sjalv slutade med den da en kompis till mig drabbades utav det...

Annars vill jag bara saga att du verkar vara en otroligt stark manniska. Kannerigen mig i sa mycket(tyvarr...) du skriver.

2011-04-15 @ 16:38:02
Postat av: zasata - en emetofob

Klart du kan jobba endå. Man får ju berätta hur gärna man vill ha ett jobb och verkligen gå in för det. Då mår man ju bättre också, och behöver förhoppningsvis inte äta lika mycket mediciner. vet

2011-04-15 @ 21:15:44
URL: http://zasata.blogspot.com
Postat av: zasata - en emetofob

Klart du kan jobba endå. Man får ju berätta hur gärna man vill ha ett jobb och verkligen gå in för det. Då mår man ju bättre också, och behöver förhoppningsvis inte äta lika mycket mediciner. vet

2011-04-15 @ 21:16:26
URL: http://zasata.blogspot.com
Postat av: Micke Skribent

Ställ er frågan varför ni blir sjuka...varför finns inte våra moderna sjukdomar i andra delar av världen där man inte brukar våra spannmål..?



Säger alla "experter" och läkare den verkliga sanningen...eller vill dom och läkemedelsbolagen tjäna grova pengar på alla sjuka....?



Exempelvis vid diagnosen Bipolär sjukdom bör bakomliggande orsaker sökas och behandlas, svensk sjukvård vill bara behandla symptom.



Besök gärna denna nya intressanta sajt.



http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/neurologiska-problem-vid-celiaki.html

2011-04-22 @ 11:49:51
URL: http://gluten-celiaki.blogspot.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback