Sången om döden

Sången om döden
Beckah, april 2011

Sången om döden har spelat för mig.
Likt en dimma, omsluten av ångest.
Sökte ljuset men ljuset hade lämnat mig.

Sången om döden har spelat för mig.
Rivande smärta blev till tårar av blod.
Sökte kraften men kraften hade lämnat mig.

Sången om döden har spelat för mig.
Nedslagen och krossad i ett mörker.
Sökte viljan men viljan hade lämnat mig.

Sången om döden har spelat för mig.
Ett tappat andetag, en förlorad glöd.
Sökte hoppet men hoppet hade lämnat mig.

Sången om döden har spelat för mig.
Men där. Genom dimman, bortom ångesten.
En gnista av ljus. Jag lever. Jag är.

En stjärna har tänts på min svarta himmel.
En utsträckt hand, ett leende. Du.
Du torkade bort tårar av blod, hjälpte mig upp.

Du visade mig ljuset och fick kraften att återvända.
Du gav viljan och hoppet liv igen.
Du blåste bort dimman så att jag kunde se.
Se glädjen, se kärleken, se livet, se dig.

Jag hör skratt, jag hör fåglar kvittra.
Jag hör hjärtslag, jag hör vågornas brus.
Jag hör vinden genom trädkronans blad.
Jag hör dig. Jag ser dig. Jag älskar dig.

Sången om döden har slutat att spela.




Kommentarer
Postat av: Linda W L2K

Vilken vacker text!!!

2011-04-27 @ 06:41:17
URL: http://l2kw.blogspot.com
Postat av: Häxan

:) <3

2011-04-27 @ 06:48:53
Postat av: Anonym

Hitta din blogg idag! ÅÅ att jag inte läst tidigare. Läst i timmar nu!

Du är så bra på att uttrycka dig.



Jag har växt upp med en mamma som druckit varje dag.

Läste ni va utomlands med er mamma. Jobbade hon fast hon drack?

Min har levt på bidrag så länge som jag vet :( Vi gjorde inget när jag bodde där. 1 gång skulle vi gå till en djurpark, men så klart så blev mamma full istället och pengarna va slut.

Nu bor jag hos en familj, men det är svårt. dom tycker jätte mycket om mig och vi gör saker jag inte gjort förut:) Fick leta påskägg i helgen de va kul :) :) Hoppas du mår bättre Beckha. Jag är inte så gammal men har problem med många saker. Har tvångssyndrom och svårt att koncentrera mig o skilja på värklighet och fantasi :( :(

2011-04-27 @ 11:39:44
Postat av: qat

Såååå vacker. Jag fick till och med genast en melodi i huvudet. :O <3

2011-04-27 @ 12:33:00
URL: http://ienannandelavlivet.bloggplatsen.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback