Rubrik?? Eh ...vår, mognad och slut på mat?

Jahaa ja. Mina barn kunde inte vara friskare för tillfället. De röjer verkligen omkring. Då menar jag alla tre för Victor kom hem från skolan och mådde illa ;-) yeah right...

Jag BEHÖVER komma ut, handla, andas. Allt viktigt är slut hemma eller nästan slut. Blöjor, mjölk, bröd, frukt, ris blabla. Om jag bara kunde få Elmer att sova så kan jag åka iväg.

...ja alla FL-morsor! Victor är en utmärkt och ansvarsfull barnvakt och det finns tonvis av jättenära grannar :-) så bespara mig era åsikter om att ha en 12-årig barnvakt, tack :-) som jag skrivit många gånger förr så formar jag mina barn redan från början till mogna, självständiga människor som kommer att klara sig fantastiskt bra i framtiden vad gäller, hem, hushåll, barn, sköta pengar och allt annat.

Sen är ju vissa 12-åringar mer MOGNA än VISSA andra (det här är personligt riktat så övriga kan lugnt gå vidare i texten)

Jag mår såå himla mycket bättre psykiskt idag än igår. Det skiftar enormt mycket kan man lugnt säga. Jag mår inte bra idag heller men det går ju inte jämföra med igår!



Sånna här har jag i min trädgård nu och så börjar min vinbärsbuske så smått bli grön :-) underbart! Sånt muntrar upp tillsammans med den varma solen vi också har.

Kommentarer
Postat av: Jessica Jönsson

Förlåt att jag inte lyder din uppmaning men vad hände med barn ska få vara barn? Det är jättebra att uppfostra till att stå på egna ben, verkligen. Men det är viktigt för barn att få vara barn också. Men det kanske dom också får, vad vet jag, reagera bara på texten. Sen att Victor är en utmärkt barnvakt medans du bara tar en snabb runda i affären tror jag säkert.

2011-04-08 @ 14:26:11
URL: http://jessicavarld.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Alfred, Elmer & Willy

Vad skönt att det är lite bättre :-) Vad det gäller 12åriga barnvakter så brukar jag själv låta min 12åriga syster passa mina pojkar, och jag själv var barnvakt åt grannbarnen när jag var 12 :-)

Endel är ju så mycket mognare än andra.

2011-04-08 @ 14:35:12
URL: http://veronicamamman.blogspot.com
Postat av: thile

Vakre krokus =)

Det går fremover nu vennen, med varmen og solen!



Håper du har kommet deg ut og hnadlat? Jeg er så sikker på Victor er en perfekt, ansvarsfull barnevakt <3

2011-04-08 @ 14:49:05
Postat av: LILITH - Sveriges mest menlösa blogg

Haha det är väl klart att en 12-åring kan passa sina syskon medan mamma går och handlar. Min son är 13 och han har passat dem i i några år om jag ska springa till affären och de av nån anledning inte har kunnat följa med. Men FL-mammorna vet ju alltid bäst :)

2011-04-08 @ 15:23:40
URL: http://www.lilith.se
Postat av: Linda L

åh vad glad jag blev av krokus-bilden! Den känns vårig och hoppfull (här hade vi i stort sett snöstorm imorse) och det känns som att livsglädje och energin återvänder efter en alltför lång vinter.



Jag var också barnvakt när jag var 12, åt en knappt ettårig grannpojke. Jag skulle själv aldrig lämna min lilla med en tolvåring, men då har hon ju inget äldre syskon heller.. och att lämna till en främmande människa skulle kännas fel :)



UT OCH DRA I DIG LITE LUFT NU OCH LADDA BATTERIERNA inför allt pluggande i helgen ;)



Kram

2011-04-08 @ 16:18:30
Postat av: Johanna

Klart att en 12 åring kan vara barnvakt när man åker och handlar. En 12 åring är inget småbarn. Måste vara väldigt jobbigt att hela tiden behöva hålla på och försvara sig.

2011-04-08 @ 16:21:49
Postat av: Lina

Klart en 12 åring kan vara barnvakt!!

2011-04-08 @ 22:24:04


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback