Elmerstatus, röntgen och förtroende.

Jag har en liten bebis-Elmer här med "feber" 38,3. Eller han hade det tills jag kylde ner honom genom att låta honom gå naken då gick det ner till 38,0.

Revbenen känns som igår, samma "grusplan" och samma svullnad eller rättare sagt, lika tjockt revben. Däremot blev läggningen igår inte alls samma som kvällen innan. Han var förvisso lite sprallig men hade inte ont som kvällen innan - SKÖNT! Dock sa de på dagis igår att han gjort så där och skrikit när han skulle sova middag. Idag vet jag inte.

Han äter kalasbra som vanligt, magen är helt okej, han är lite snorig, tårigt öga, bulan i pannan är oförändrad.

Elmers läkare, C, ringde för en stund sen. Hon har blivit meddelad att jag ringt igår om Elmers revben så hon ville höra hur det var med det. Jag försökte förklara men det är ju rätt svårt... det här med grusplanen, det tror ju jag är helt normalt men med min beskrivning lät det tydligen inte normalt, så ska det inte kännas. Men som sagt, det är nog bara jag som förklarar illa. Sen med svullnaden, den är ju så minimal att jag till och med var tvungen att fråga dagisfröken så jag fick veta om jag kände rätt eller inbillade mig.

C tyckte att det räcker med det här "vänta och se" nu, det här är en tillräcklig anledning för att han ska genomgå den där röntgen som det ju ändå funnits funderingar kring. Hon behöver inte se honom innan utan skickar remiss till röntgen baserat på det jag beskrivit (det här känns lite läskigt för jag är fortfarande inte övertygad om att det är sant, jag kanske bara inbillar mig att det är något med revbenen).

Med en väldig tur kanske det går att få till helkroppsröntgen samtidigt som ultraljudet som han redan fått en kallelse till och sen så träffar hon Elmer direkt efteråt istället.

Remissen till Göteborg är iordninggjord också och skickas imorgon.

Jag är så glad och tacksam över att Elmer har den läkare han har. Jag litar inte på någon annan över huvudtaget. När det gäller sånt här är det svårt att lita på någon i vilket fall men sen ingår det i mina egna diagnoser att ifrågasätta och inte lita på tex läkare. Det ska alltså ganska mycket till för att jag ska känna mig så trygg som jag gör med att Elmer har just henne som läkare.

Så ligger det till nu iallafall. Det blir helkroppsröntgen.


Kommentarer
Postat av: Linda W

tummen upp Bra gjort av läkaren. och det är konstigt att man blir så osäker på sig själv. "äsch, det är säkert inget farligt", och så trycker man undan sin oro. Det här är rätt Beckah, det vet du. du har inte inbillat dig fram till en röntgen. Lycka till med allt!

2010-11-03 @ 19:22:27
URL: http://blogg.volatile.se
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Bra! Att han få en ordentlig koll nu, hoppas ni inte behöver vänta så länge på tid.

Kram

2010-11-03 @ 21:02:28
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Martina

Äntligen!

Vad skönt att det i alla fall finns den där enda som du har förtroende för!

2010-11-03 @ 21:06:42
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Vad skönt!!! Det kommer ändå ske förr eller senare så det är lika bra att få klarhet nu direkt!! Kram

2010-11-03 @ 22:57:44
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Linda S

Fina Beckah... Jag håller tummar allt vad det går att allt är bra med Elmer.

Det känns som att det är dags att du får koncentrera dig på skola och kunna få en bekymmersfri vardag nu.

Goa grabben, han är så fin!

Stor varm kram!

2010-11-04 @ 01:15:18
Postat av: Petra

JA - äntligen - slut på att vänta och vela från sjukhusets sida!



Kram

2010-11-04 @ 07:01:14
URL: http://bloggen.willvin.se/
Postat av: thile

Åh, gledestårer her =)=)=)

Endelig, jeg holder tomlene opp, all lykke for mamma, tapre fine mamma, og lille søtnosen Elmer <3<3.



Klem fra meg.

2010-11-04 @ 14:21:03


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback