Stort tidningsreportage om Elmer!

Idag kom det ut. Reportaget som Lena Carlsson på Markbladet skrivit om Elmer. Vi har haft kontakt hela hösten. Samtal, mail, genom att hon läst bloggen osv. Nu är det klart och ute i alla Markbors brevlådor. Det känns lite läskigt. Alla läser Markbladet. ALLA i Mark. Alla häromkring. Men det känns rätt och viktigt. Många undrar, frågar - här är svaret. Så här är det med Elmer, detta är hans sjukdom och det här är det liv vi lever med sjukdomen.

Stort tack till Lena för ett välskrivet reportage.

Ni som inte bor i Mark ska såklart också läsa den fina texten, och det kan ni :-) eftersom Markbladet finns att läsa HÄR på nätet. In med er och läs! Jag vet inte, men tror, att det bara går att klicka och läsa till nästa onsdag då nästa nummer kommer.



Det är väldigt starkt skrivet. Tungt. Men så är ju även verkligheten, det här är oerhört tungt att leva med.


Han hamnade på förstasidan <3


Lena Carlsson tog bland annat den här bilden till reportaget. Jag ÄLSKAR den här bilden!

Kommentarer
Postat av: Marine/Älsklingsfrö

Stark och bra artikel! Det finns så många sjukdomar som är allvarliga men faktiskt inte syns utifrån. Det är viktigt att även de ovanliga sjukdomarna får ta plats. Tänker på er! Kram

2010-11-10 @ 21:50:36
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/
Postat av: Anonym

Ja jag håller med dig det var verkligen ett otroligt bra skrivet repotage.

Men varför står det att läkara misstänker att sjukdomen har spridit sig ,det måste jag helt ha missat??

2010-11-10 @ 22:02:45
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Det står inte så. Det står att experterna misstänker, vilket är helt korrekt, inte läkarna. Läs längre bak i kategorin om Elmers sjukdomar.

2010-11-10 @ 22:35:04
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Frida

Tycker det var bra skrivit och mycket gripande. Visste inte ens att det fanns någon sån här sjukdom innan jag läste din blogg, som sagt följer din blogg varje dag, flera gånger om dagen:)

2010-11-11 @ 06:54:46
URL: http://brotasenjonsignar.blogspot.com
Postat av: Catharina Grönnevik

Läste artikeln och tyckte att den var riktigt fint skriven.

Satt och grät stora delar av den, kan inte förstå hur du orkar (samtidigt som jag förstår att du måste orka).

Jag hoppas att allt går bra för er.

Kramar om

2010-11-11 @ 10:01:17
Postat av: Anna

Oj, oj vilken bra artikel! Så känslofull och verklig, torkar mina tårar och sänder en tanke till er!

2010-11-11 @ 10:44:29
Postat av: Stina

Underbar bild! Hoppas du fått den!

2010-11-11 @ 13:25:24
URL: http://fladdor.se
Postat av: Kicki (storasyster)

Den går att läsa sen med, du bara söker på elmer från gamla nummer så kan du hitta den i arkivet =)=)

2010-11-11 @ 16:42:27
URL: http://ettermyreblaj.bloggplatsen.se
Postat av: Pellinell

Fin artikel, fina bilder! Kram!

2010-11-11 @ 20:31:21
Postat av: teckningssonja

för mig fungerar det inte, det står att det ska öppna i ett nytt fönster men det gör det inte! jag som tänkt läsa igen mig lite för att jag inte läst din blogg på ett tag!

2010-11-12 @ 11:02:01
URL: http://teckningsbloggen.se
Postat av: teckningssonja

nu lyckades jag öppna och läsa! shit vilket starkt reportage! hade ingen aning om att prickarna var något!

2010-11-12 @ 11:14:47
URL: http://teckningsbloggen.se
Postat av: malin i osd :)

Jag har inte läst än.. men den nedersta bilden är HELT underbar! Fina fina ni!

2010-11-14 @ 11:01:02
Postat av: Mikaellinda

Very interesting site, beautiful design, thank.

2011-03-30 @ 09:56:00
URL: http://mikaellinda.blogetty.com


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback