Elmer idag

Elmer har ju varit hos pappa i helgen och det fanns inte så mycket att rapportera utom att han idag varit stenhård i magen. Några andra grejer med Elmer har det inte varit vad jag vet.

Nu är han duschad och sover. Jag gick igenom honom lite snabbt innan han la sig.

Prickar: Ja, en del spridda småprickar. Halsveck, ljumskar, på armen. Har även ljust ljust röda fläckar på ena armen (eventuellt "torreksem"?)
Temp: normal temp (kollade inte, bara kände på honom)
Mage: stenhård, som sagt.
Revben: Samma som förrut
Bula i pannan: Oförändrad
Humör: gott. Han var glad från han kom hem tills han la sig.
Aptit: Mycket god, som alltid.
Övrigt: Han har flertalet ganska svullna körtlar i ljumskarna. Ca ärtstorlek.


Liiiten Ellebelle

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Usch, Beckah, vad mycket saker som dyker upp. De där grejerna i ljumskarna, är det typiskt för hans sjukdom?



Hoppas ni får en fin vecka med bara BRA saker som händer.

2010-11-07 @ 23:22:36
URL: http://ansgarssyskon.se
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Svullna lymfkörtlar kan komma som en reaktion på LCH i huden eller LCH i skeletet. Det kan också vara ett eget, fristående engagemang. Så nej, svullna körtlar känns inte skoj.



Men svullna körtlar är ju också en väldigt vanlig reaktion på förkylning och han är ju snorig.

2010-11-08 @ 10:06:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: BeckaHBitcH.se

*skelettet

2010-11-08 @ 10:07:16
Postat av: Lotte

Hej!

Har följt din blogg sen Elmer föddes, eller ja, strax innan :) Väldigt söt kille -vilka skratt o leenden!



Jo, jag undrar om du fortfarande gör blyertsporträtt o vad ett i A4-storlek kostar? Skulle vilja beställa lite julklappar :) Kanske jag ska maila dig?



mvh

2010-11-08 @ 10:13:43
URL: http://bullemamman.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Nej jag gör inte beställningar för jag har inte tid tyvärr. Kram

2010-11-08 @ 10:22:07
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lotte

Det förstår jag! Kom precis på det nu när jag skulle in o se om du svarat att jag hade nog inte ens behövt fråga xD Men min hjärna fattade lite långsamt :) Tack ändå, får återkomma ;-) För du gör v'äldigt fina bilder =)

2010-11-08 @ 17:04:50
URL: http://bullemamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

laktulos mot stenhårda magen???

2010-11-12 @ 04:48:37
Postat av: Jeanette

Måste säga att Elmer är så otroligt söt. Beundrar din och hans kämparglöd. <3

2010-11-14 @ 22:54:38
URL: http://nufsan.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback