Alvin har flyttat och dagis har brunnit

Helgen slut. Snart kommer mina småpojkar hem efter att ha varit hos pappa sen i fredags kväll <3 fast det är bara Elmer som stannar, Alvin följer med pappa hem igen. Han har flyttat, min lille älskling.

Efter mycket velande fram och tillbaka hur vi ska göra så är detta beslutet vi fattat. Saken är den att Alvin är så otroligt förälskad i sin pappa och gråter efter honom varje dag. Jag har inte klarat av att se hans sorg och "gett med mig" och låtit Alvin ringa M så han fått hämta honom. Det här har gjort att Alvin inte haft någon trygghet och aldrig vetat från dag till dag var han ska sova och det har även märkts på dagis.

Jag hade utvecklingssamtal på dagis i fredags där de berättade att det är något med Alvin och jag förklarade allt detta och att jag förstår att det måste bero på det. Därför bestämde jag och M i fredags att det är bättre att Alvin bor hos honom så han har en fast punkt och vet var han ska vara så han kan bli lugn och trygg.

Alvin kommer att bo hos M på veckorna och Elmer kommer att bo hos mig. Varannan helg är båda hos M och varannan helg är båda hos mig. På tisdagar varje vecka kommer M att ha båda och varje dag ett par timmar före och ett par timmar efter dagis så kommer jag ha Alvin så M hämtar och lämnar honom här. På det här sättet kommer vi båda att träffa båda barnen dagligen och Alvin slipper ha långa dagisdagar. Dessutom åker M så tidigt till jobbet (05:30) att det ändå inte finns någon annan lösning då dagis inte är öppet den tiden.

Så ser det ut här nu. Det känns som ett bra och nödvändigt beslut men det känns jättejobbigt att jag bara kommer få natta min lille kille varannan helg. Så tomt! Han har sovit i min säng fram till nyligen då han fick egen säng (som står precis bredvid min). Min plutt <3 men det fanns lixom inget alternativ, Alvins sorg och saknad efter pappa är extremt djup och som de flesta vet som läser min blogg så jag jag i allra högsta grad relatera till den smärtan och jag klarar inte av att se mitt barn bära samma smärta.

Så var det med den saken, så vet ni. Imorgon tycks jag dock få en heldag med mina killar för de har inget dagis!

Någon jävla idiotjävel kastade in en brinnande flska genom fönstret på deras avdelning natten till lördagen. Det har inte brunnit speciellt mycket, mest bara i plastmattan men det lär vara svårt rökskadat så inga barn får vistas där. Vi är tvugna att ha våra barn hemma och under morgondagen ska de försöka komma fram till en lösning och höra av sig till oss föräldrar.


Kommentarer
Postat av: M i z c a - Tredje gången gillt?

Vad fan, att folk inte kan låta bli att förstöra!



2010-11-07 @ 17:44:06
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är en ansvarsfull mamma och har fattat ett nödvändigt om än smärtsamt beslut.

Alvin är pappakär - ja, det är inte konstigt. Små pojkar i hans ålder kan vara det. Det är inget fel - fel skulle vara att hävda rätten till ett barn.



Rosor skall du ha beckah, för din mognad och din förmåga att sätta barnets bästa före dina egna behov. --- Tänk om vi alla kunde vara lika kloka!

Ja, jag hittar liksom inte orden för jag vill ge dig det största beröm som finns. ----



Jag = den där farmor som skriver här ibland.

2010-11-07 @ 17:46:22
Postat av: Jema

Jag antar att ni tänkt igenom hur ni ska göra med barnen så jag tänker inte och tycker ingenting om det. Det som funkar för er är bäst för er, och barnen. Jag har velat ha mina barn tillsammans hela tiden för att de ska få den tryggheten när vi inte kan vara tillsammans allihop. F (som är lika gammal som Alvin) klarar att bo varannan vecka och accepterar det fullt ut. Usch, det är inte lätt att inte få vara så mycket med sina barn som man vill!

Kram!

2010-11-07 @ 17:49:56
URL: http://jemaochlivet.blogg.se/
Postat av: Sofie

härligt att ni kommer så bra överens om hur ni vill ha det med barnen och ännu mer fantastiskt att Alvin får göra sin röst hörd, inte speciellt vanligt i hans ålder.



fördjävligt det där med dagis, fy fan säger jag bara..

2010-11-07 @ 18:08:08
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: froidan

Vad är det med folk och förstöra dagis? När vi kom i veckan så hade några brutit sig in på barnens dagis, slagit sönder altandörren som finns så det var glas överallt och dom fick vara på en annan avdelning.



Fattar inte nöjet i att förstöra för andra? Helt stört!

2010-11-07 @ 18:51:12
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blir otroligt imponerad av dig, ofta:)

Det här är väl en av de svåraste sakerna med att flytta isär, och att du verkligen kan se till Alvins bästa och inte ditt, det är STORT:) Du är otrolig:)

2010-11-07 @ 19:02:25
URL: http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda/
Postat av: Adele

Lilla killen! Men vilka fina föräldrar ni är som tar ert ansvar och gör det som är bäst för Alvin!

2010-11-07 @ 19:30:11
Postat av: Sigrid

Vad otroligt stark du är som klarar av att göra det valet som är bäst för ditt barn! Det är alldeles för många mammor som tror att de automatiskt är den enda som barnen kan bo hos vid en separation och det låter ju som att deras pappa verkligen är och har varit närvarande efs han har en så bra relation till Alvin. Och skönt att få träffa honom varje dag ♥

Kram!

2010-11-07 @ 19:45:54
URL: http://sigrida.blogg.se/
Postat av: Sandra

Starkt gjort av dig! Man måste se till barnens bästa hur jobbigt det än kan bli. En eloge till dig!



Jag har tre barn varav den äldsta varannan vecka. Än så länge fungerar det väldigt bra och hon har haft det så sen hon var ett år.

Men jag är ju lite rädd för att hon helt plötsligt börjar må dåligt. Kanske vill ha en fast punkt. Hon kanske vill bo pappa hela tiden.

Självklart skulle jag möta hennes behov, men det skulle göra väldigt ont...

2010-11-07 @ 20:42:34
URL: http://sandrakoden.blogspot.com
Postat av: aliiiiiiiiiice

har frågestund på min blogg, så fråga nu precis vad du vill mellan himmel och jord här http://alicelovesnails.blogg.se/2010/november/frage-stund.html (L)

2010-11-07 @ 20:58:17
URL: http://alicelovesnails.blogg.seice
Postat av: Britta Bloggar

Åh vad stark och bra du är som fattar rätt beslut för ditt barn, utan prestige! Heja dig!

2010-11-07 @ 21:22:34
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Sarah

Det är så otroligt bra att du och Mattias kan samarbeta och se vad som är bäst för barnen och anpassa er efter detta. Jag blir så glad när jag läser sånt här. En eloge till er båda!

2010-11-07 @ 23:34:32
Postat av: Alexandra

Åh vad tungt och jobbigt det måste kännas men precis som du säger så måste barnens bästa gå före våra egoistiska känslor. Kram på dig!!

2010-11-08 @ 11:18:44
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Virrpannan

Oerhört bra beslut att kunna gå emot dina egna känslor och göra det som Alvin behöver just nu. Att strunta i att vara egoistisk och tänka på barnet! MYCKET bra! Man är inte automatiskt boendeförälder för att man är mamma, men tyvärr tror många och utnyttjar det.



Kram o hoppas allt går bra nu! <3

2010-11-08 @ 17:48:32
URL: http://www.virrpanna.com
Postat av: MammaMorran

Underbart skönt att det finns föräldrar som sätter barnens behov framför sina egna!!!

Du är en förebild för alla Beckah!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & barn med ADHD/Autism

2010-11-08 @ 20:27:51
URL: http://mammamorran.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback