Vi får åka till Borås igen...

Elmers läkare ringde och meddelade lite försiktigt att blodproverna han tog i tisdags ser bra ut, alla utom ett.
Värdet är förhöjt på ett av proverna så det måste tas om. Med lite tur så är det helt enkelt så att det är fel på provet så när han tar ett nytt kommer det visa ett normalt värde.

Jag är ju löjligt hypokondrisk och har svårt för sånt här, det vet alla som läser min blogg och det vet även Elmers läkare så hon är ganska bra på att förmedla sånt här på ett så tryggt sätt som det bara är möjligt. Hon gav Elmer en tid på måndag för att ta ett nytt prov men sa samtidigt att anledningen till att det blir på måndag är för att det såg bäst ut med tider, inte för att det är så akut att det måste tas så fort. Sånt gillar jag med henne, hon säger alltid rätt saker, det man behöver höra. Speciellt sådana som jag som alltid övertolkar allting annars.

Så på måndag ska Elmer till Borås igen och ta om provet och vi får svar direkt samma dag. Tyvärr får han träffa fel läkare (han har ju två). Den andra har jag aldrig förstått och vi kan inte prata. Men det går säkert bra, Elmer ska ju inte dit för läkarbesöket utan för provtagningen och den sköter sköterskorna och de är jättebra båda två som han brukar träffa :-)

Så roligt att jag fick ÄNNU mer att lägga på min lista över nojigheter kring Elmer som varit senaste dagarna...

Vad det var för prov? ja, jag frågade men jag var lite för upprörd för att ta till mig exakt vad hon sa men det var något med tillväxt. Något värde som man normalt sätt kan se en förhöjning på när barn växer som mest typ i puberteten. Ja, jag minns inte precis men något sådant var det.

Allt är säkert helt lugnt, men det dröjer till måndag innan jag får det bekräftat och kan släppa det helt.

Jag har även mailat Elmers hudläkare idag som tog biopsin för att fråga hur lång tid det kan ta och har fått veta att det kommer ta minst 4 veckor (2 har gått nu).

Dessutom fick jag nyss ett samtal från mamma angående hennes provsvar.

Det blev lite mycket nu på en gång, lite jobbigt, men jag återkommer om mamma i ett nytt inlägg.


Kommentarer
Postat av: Petra

Kram

2010-05-21 @ 15:20:47
URL: http://www.willvindesign.se/blog/
Postat av: Anonym

<3 <3 <3

2010-05-21 @ 15:51:46
Postat av: Elin

Så jobbigt. Förstår att du blir orolig.

2010-05-21 @ 16:34:37
Postat av: Carolina

Kram vännen!

2010-05-21 @ 17:57:29
URL: http://carolina1979.se
Postat av: thile

Skal du ikke snart få lugn og ro, vennen. Nok er nok.

Tenker masse på deg.

2010-05-21 @ 18:05:54


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback