Världens bästa bloggläsare!

Vem har det?

JAG förstås! :-)


Häromdagen ställde jag några frågor till er och hoppades på att få många svar men jag hade ju aldrig kunnat DRÖMMA om att få så här galet många svar! Herregud va gulliga ni är :-) Hittills har jag fått NITTIO kommentarer till det inlägget! NITTIO! Som orkat bemöda sig med att svara på mina frågor. Otroligt rörande.

Väldigt intressanta svar från er alla, givande!

Jag har fått väldigt många frågor också förstås så jag kommer senare att sammanställa dem med svar i ett eget inlägg.

FORTSÄTT gärna svara på mina frågor om det finns någon där ute som missat inlägget men vill svara :-)

STORT TACK! :-)

***

Nu till dagens stora glädjehändelse: Jag lyckades pressa på mig mina nyaste jeans som jag väääntat och väääntat på att växa i! När jag fick hem dem från Nelly för ett par månader sedan så fick jag dem bara till låren (ehm...) men nu fick jag på mig dem och kunde stänga. Fantastiskt skoj! Man får passa glädjas åt de små positiva sakerna som bjuds ;-)

Faaast... tjock är jag fortfarande (även om vissa vill påstå motsatsen - JAG tycker att jag är tjock och bara min åsikt räknas ;-)).

Men det är klart...jag vill ju inte bli FÖR smal heller. Som för ett antal år sedan när jag försökte mig på att medicinera för depression och tappade typ 10 kilo och såg ut som ett spökskelett. Det var när Victor var drygt 3 år. Här är en bild från Luciafirandet på dagis. Victor var alltså 3 år och jag 19:


Kolla in den armen...



Här är 3-4 månader senare när jag hade slutat med medicinen och ätit upp mig. Tror jag vägde typ 53 kg eller något här. Ignorera den töntiga posen ;-) jag och syrran fjantade bara.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj va smal

2010-05-27 @ 10:48:29
Postat av: Fia

Oj, ja det var nog i det smalaste laget det där. Jag försöker också gå ner i vikt men det går lite halvtrögt för min del. Har också byxor som jag vill komma i, de går väl knappt på låren på mig. För ett tag sedan kunde jag nästan stänga de så det har hänt en del om man säger så, åt fel håll. Jag tar tag i det igen. Lite motvilligt...

2010-05-27 @ 10:54:02
URL: http://lusth.org
Postat av: thile

Der er du for smal ja.

Heia, heia du! Herlig du får på deg dine jeans. HURRA!

Klart du har fått mange svar, men 90, det er overveldende! Betyr kun en ting, på en skala fra 1 - 10, får du betyg 100!!!! Kramar til deg fra meg ;)

2010-05-27 @ 11:17:23
Postat av: Lotta

Oj, jag trodde de flesta gick upp av att medicinera mot depressioner. Får man fråga vilken medicin du åt?

2010-05-27 @ 12:45:58
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Fluoxetin

2010-05-27 @ 13:18:34
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Emma

Men tänk på att du fött tre (!!) ungar och sen har man ju ändå inte samma kropp som när man var 19, oavsett om man fått barn eller ej.



Personligen tycker jag du var lite för smal på de här bilderna, tycker du ser bra ut nu! Och en sak jag är säker på; hellre några kilon för mycket och glad med livet än spinkig och olycklig! (okej, 10 kg för mycket som jag har är kanske lite väl mycket ;))

2010-05-27 @ 16:35:20
URL: http://vitaeinnuce.blogg.se/
Postat av: Caroline.

Sådär ser mina armar ut, alla säger att man går upp i vikt av att vänta barn pyttsan! Eller visst går man upp jag gick upp 16 kg med bägge barnen men allt bara rann av mig på en vecka jag kunde inte ens amma för at jag rasa i vikt. Fick man någon hjälp av sjukvården? Knappast. I dagsläget bråkar jag fortfarande med en dietist som vägrar hjälpa mig trots att jag varit på henne i 8 månader nu. Jag avskyr att vara underviktig. Jag trivdes så bra med mig själv när jag var 16 kg tyngre.



Det är inte kul att varje dag behöva fundera över om man ser för smal ut i klädesplagg eller försvara sig mot folk som inte förstår att det är såhär min kropp är. Jag ser inte ut såhär frivilligt! Jag hade gärna lagt på mig en massa kilon om bara min kropp ville detsamma.



Grattis till jeansen iaf :) Kram.

2010-05-27 @ 16:35:24
URL: http://emmasandracaroline.blogg.se/
Postat av: Caroline

Får jag fråga hur lång du är? =)

2010-05-27 @ 16:45:00
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag är 167 cm

2010-05-27 @ 16:50:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: sophie

Jag tycker du ser ut att väga under 50 där. ^^ jag väger ca 45 kg, och jag är inte mkt smalare än så, tycker jag själv. Men är bara 162 å andra sidan. Men tycker inte några cm borde göra sån skillnad. Hur som, hoppas du kommer till den vikt du trivs med snart. Bara man vill så kan man så det kommer du fixa!

2010-05-27 @ 17:37:52
URL: http://flerbarnsmamma.se
Postat av: Anonym

Gjorde medicinen att du tappade aptiten och inte åt för du var inte hungrig, eller förbrände den kalorierna du åt?

Bara undrar!

2010-05-27 @ 22:01:08
Postat av: Anonym

Gjorde medicinen att du tappade aptiten och inte åt för du var inte hungrig, eller förbrände den kalorierna du åt?

Bara undrar!

2010-05-27 @ 22:01:30
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag tappade alla känslor och all lust. inklusive matlusten så det handlade om att jag inte åt.

2010-05-27 @ 22:03:09
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback