Morsdag och lite sånt...

Jaha, vad ska man göra av denna dag då? :-)

Helt barnledig är jag just nu och hela dagen. jag ska dammsuga och hänga en tvätt vet jag men sen vill jag ju inte sitta klistrad här hela dagen - urtrist.

Kanske uppsöka ett solarium? Det var väl i runda slängar tusen år sen sist :-P Egentligen älskar jag att sola men det blir ju aldrig av förstås, nu har jag inte gjort det sen innan jag blev gravid - nästan. Jag ska faktiskt erkänna att när vi kom hem från Gran Canaria så gick vi och solade redan samma kväll HAHAHAHA vi tyckte att vi var så pinsamt bleka för att ha varit utomlands ;-) ja och då var jag ju redan gravid utan att jag visste det.

Nåja vi får väl se vad jag hittar på idag men nu ska jag ta den där trista dammsugningen först.

Firar ni morsdag?

Jag har inte mycket till mamma att fira men jag tog och svalde det och skickade ett SMS iallafall "Kram på morsdag" till min lilla mamma. Hpon svarade inte, hoppas det är okej med henne.

Mina små barn är lite för små för att kunna fira morsdag utan hjälp från sin pappa och han i sin tur tycker sånt här är supertöntigt. Victor är inte hemma förrän ikväll men han gav mig sin morsdagspresent i fredags kväll <3 han plockade i ordning Elmers leksaker och bakade muffins till mig! Gulligt va? :-)

Nej nu ska jag sätta fart här...


Kommentarer
Postat av: Veronica - mamma till Alfred, Elmer och Willy

Så gulligt gjort av Victor! :-)

2010-05-30 @ 12:05:43
URL: http://veronicamamman.blogspot.com
Postat av: sofie

vad snällt av Victor, sånt värmer ett mamma hjärta.

2010-05-30 @ 12:40:07
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Alexandra Harjula Gad

Söta lilla Victor! Kram

2010-05-30 @ 12:43:24
Postat av: M i z c a - RÖSTA PÅ DIN FAVORITBILD!

Jag tycker morsdag är lite överskattat faktiskt. Man kan fira både sin mor och sin far lite när som helst, man behöver inte ha en speciell dag till det.

Klart att man känner det lite speciellt när man själv blir mamma men det är ju som du säger, isåfall med hjälp av pappan till barnen.. jag längtar isåfall mer till mina barn är runt 10år och ger mig en teckning, något dom gjort i slöjden eller som din son gjorde, baka något och hjälpa till att städa .. sånt betyder nog mer än att pappan skall vara med och köpa saker i barnens namn!

2010-05-30 @ 13:10:07
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Linda L2K

Vad gulligt gjort av Victor!



Jag fick frukost på sängen, av maken. ;o) Sen va han och grabbarna och handlade picknickkorgen jag ville ha. Nu fick vi en anledning att köpa den med gott samvete. ;o)

Annars firar vi inte så stort. Brukar bli en fika med våra mammor om vi träffar dom. Idag blir det bara ett samtal till min mamma...

2010-05-30 @ 15:25:08
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: Trollis

Min mamma bor i Norge och firar morsdag i en annan månad, men jag grattade henne lite lätt i dag iaf. Själv blev jag uppvaktad av två söner med frukost på sängen i morse. Det var jätte mysigt. Kraaam.

2010-05-30 @ 16:04:54
URL: http://www.thinki.se
Postat av: Bella

Gulligt av Victor :-)

2010-05-30 @ 17:54:28
URL: http://grymmabella.blogg.se/
Postat av: LÄS!

Nestlé är världens största livsmedelsföretag och säljer nära hälften av all barnmat i världen.Utåt ger Nestlé sken av att vilja främja amning, men rapporter visar att företaget fortlöpande gör sig skyldig till brott mot WHO-koden. Runtom i världen saboterar Nestlé amningen genom att använda oetiska, aggressiva marknadsföringsmetoder.



WHO och UNICEF uppskattar att 1½ miljon spädbarn dör årligen pga att de inte ammas. För att skydda amningen beslutade WHO att förbjuda all reklam för bröstmjölks-ersättningar med stöd av den Internationella Koden för Marknadsföring av Bröstmjölksersättningar, som antogs 1981. Amning ger den bästa starten i livet för alla barn både i låginkomstländer och i industri-länder ur hälsosynpunkt på kort och lång sikt. I låginkomstländer är amning livsviktigt. Nestlé är ett multinationellt företag med förgreningar över hela världen och överträder ständigt koden . Rapporter om överträdelser visar att Nestlé får dubbelt så många klagomål jämfört med andra barnmats-företag.



Så här går det till:

Mamman får gratisprov på bröstmjölksersättning

Mamman fortsätter att köpa bröstmjöksersättning med samma varumärke

Mamman ammar mindre och mjölkproduktionen minskar



Mamman upptäcker att pulvret är dyrt och späder ut det. Hon är dessutom ofta analfabet och kan inte läsa instruktionerna

Bränsle är dyrt och hon har inte råd att koka vattnet. Det är dessutom ofta ont om vatten

Flaskan blir smitthärd istället för näring

Barnet blir sjukt i diarré och undernäring

Hon blir fortare gravid igen (amning hämmar ägglossningen)

Barnen blir sjuka och dör

Sjukvårdskostnaderna stiger

2010-05-30 @ 18:39:24
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

LÄS



Det där var knappast något nytt? det där har jag vetat i 10 år. Vet inte vad du är ute efter?

2010-05-30 @ 18:42:13
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback