Han sov hela natten!

Elmer måste ha läst min blogg igår om att han egentligen inte behöver nattamningen :-P


YES yes yes och YES!!!!


Ammade vid 19:30 igår och sen när han somnade så sov han som en stock, även när jag gick och la mig vid 01:30. Normalt sett brukar han vakna där mitt i natten antingen strax före jag lägger mig eller i samband med att jag lägger mig. Ibland har jag till och med väckt han för att slippa vakna igen efter en halvtimme, urlöjligt.

Men igår så visade han inte minsta tecken på att vakna när jag la mig så jag somnade och vaknade 06:05 av att Elmer ville amma! Helt otroligt! Sen klarade han sig till frukost som vi tog sent idag, 09:00 ungefär. Tvärt emot mig så gillar han frukost ;-) en macka får han först att äta själv och sen matar jag honom med pulvergröt på 1-1,5 dl vatten.

Hoppas hoppas hoppas detta håller i sig nu! Ingen mera nattamning!!! Alvin  slutade när han var 10 månader. Victor som var flaskbarn slutade äta på natten när han var 3 månader :-P


Detta åker in i "mina första år"-boken ;-) han har sovit första hela natten!

Kommentarer
Postat av: thile

Heia, heia Elmer, hvor du ER duktig. Bamsekram.

2010-05-15 @ 10:47:12
Postat av: Johanna

Fan va gött! :)

Sömnen här har blivit lite jobbigare nu, fick lägga honom jämte mig inatt, då sov han minsann utan mat fram till 6. Annars det sista har han vaknat igen mitt i natten och fått äta för att somna om. Tidigare sov han hela natten utan, men det har väl att göra med den där separations ångest åldern :D

2010-05-15 @ 11:10:28
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Veronica - mamma till Theo

Hoppas de håller i sig!

2010-05-15 @ 11:57:12
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com/
Postat av: Helena med Eskil och Simon

Plötsligt så händer det! Grattis! :-)

2010-05-15 @ 12:59:39
Postat av: Bodil

Härligt!! Hoppas att det fortsätter i samma stil. :D

2010-05-15 @ 13:51:37
URL: http://enmynta.se
Postat av: Angelica

Får man fråga varför Victor var inte ammades? =)



2010-05-15 @ 19:56:23
URL: http://sweamne.blogg.se/


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback