GRATTIS TYSKLAND!





Stort grattis till Tyskland - Vinnare av Eurovision Song Contest 2010!

Det var verkligen inte igår Tyskland vann sist, nä det är ASLÄNGE sen ;-) ändra sen 1982 - mitt födelseår :-)

Tyskland kammade hem vinsten genom denna fantastiska 19-åriga tjej; Lena Meyer-Landrut! Så jäkla gullig! På darriga ben, chockad av glädje stapplade hon upp på scenen efter vinnaren annonserats för att ta emot glasstatyetten av Rybak som lurade av henne en PUSS minsann =)

Vilken underbar tjej! Så himla sprudlande, skämtsam och glad!

Detta gillar vi!!!

GRATTIS LENA!

Vill såklart även passa på att tacka Norge för ett fint arrangemang!







Ska berätta vad jag tyckte i alla bidrag:



Azerbajdzjan - När de nu ändå köpte det bästa av allt - makeup-artister, koreografer osv. Hur kunde de glömma det viktigaste: att skaffa en bra sångerska? Snacka om miss.
Spanien  - Tråkigt att Al Fakir inte fick vara med från oss i Sverige men kul att de tog med hans frisyr iallafall ;-)
Norge - Norge har inte råd att ha tävlingen två år irad så därför skaffade de en garanti för att inte vinna.
Moldavien - LOVE IT! Jag blev trollbunden av saxen redan första gången jag hörde den och min spotify har redan hunnit utveckla allergi för den här låten ;-)
Cypern - Söt att titta på om man gillar småpojkar (ta inte åt dig A*** hehe) och fin pojkbandsröst. Rätt trevlig låt. Helt okej.
Bosnien-Herzegovina - Nej, inget att ha alls. Bara tråkig. Kisspaus någon?
Belgien - Jag gillar verkligen låten och hans röst men tycker att det är lite fel forum, alldeles för mesig och tråkig låt för ESC.
Serbien - Jag vill inte, jag kämpar emot men det GÅR inte jag bara MÅSTE älska den här! Hahaha någon konstig hatkärlek till den här låten. Men jag ska nog rota fram sångarens adress och skicka en flaska volymschampo.
Vitryssland - Lägg av! Jag somnar!
Irland- Pampigt och fint men kanske lite too much..?!
Grekland - Jajemen detta funkar för mig :-) Inte det bästa ikväll men går att lyssna på.
Storbritannien - Ja, är man garanterad en plats i finalen räcker det med sån här skit...
Georgien - Helt okej hela paketet, snyggt uppträdande, söt tjej.
Turkiet - Jovars, helt okej.
Albanien - Jo, det duger väl...
Island - Ännu en helt okej låt, inte jättespeciell men bra ändå.
Ukraina - Jag tycker om låten. En skön ballad men den hör inte hemma i ESC alls.
Frankrike - Lite för mycket hopp och hets i numret.
Rumänien - Gillar inte alls.
Ryssland - Låten är rätt skön även om man inte vet att det är humor men lägger man till humorn blir den riktigt bra faktiskt.
Armenien - LOVE IT! Jag älskar sån här typ av musik. Väldigt svag för refrängen.
Tyskland - Underbart! Störtskön röst och härlig låt.
Portugal - Söt tjej, söt röst, söt låt
Israel - LOVE IT! Låten är underbar!
Danmark - Välkommen tillbaka till mitten av 90-talet eller något...


Kommentarer
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Oj vad information du samlat på dig!! Hoppas han slipper lida av det i framtiden och ge han en STOR KRAM från mig imorgon!!!

Såg att du anmält Elmer till Omslagstävlingen för vi föräldrar!! Det har vi gjort också med våran minsting men jag skängde in en röst på Elmer!! <3

Kommer absolut följa er från och med nu!!

Ha de bra!

Kram

2010-05-30 @ 00:55:30
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Carolina

Intressant att DU med DIN Asperger alltid är den som tar saker FÖR LÅNGT vid varje tillfälle DU får för DIG att någon kritiserar dig...

Riktigt nasty av dig att skriva så och hänga ut en människa som faktiskt har rätt gällande Darwin.

Det är för många i dagens samhälle som överlever även fast de egentligen inte borde. Det är inte bra för mänskligheten. Det försvagar oss. Kroniskt sjuka och svaga borde inte överleva i den grad de gör idag. Det blir ett problem den dagen de sedan fortplantar sig och sprider vidare sina sjuka svaga gener.

Inom ALLA djurarter är det bara de starkaste som skall fortplata sig och överleva.

2010-05-30 @ 01:50:58
Postat av: thile

Så trevlig med en takk til Norge:) Ja, jeg er helt enig, vi har ikke råd til det gigantiske showet 2 år på rad. Jeg har så mange år bak meg, så jeg har fulgt utviklingen.....

Tyskland var bra, og det var Lena som stal kyss fra Rybak, hva??? hihi..... Klem

2010-05-30 @ 10:30:59
Postat av: Thile

Heia deg! Så herlig å lese dine betyg på de forskjellige land's bidrag. :)))



2010-05-30 @ 10:54:02
Postat av: Trollis

Var många bra i år, men var inte så förtjust i Tyskland. Men, jag vänjer mig nog =)

2010-05-30 @ 16:05:57
URL: http://www.thinki.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback