Bajsig dag idag - bokstavligen!

Asså vilken jäkla morgon då!

Började med att Elmer sket ner sig med diarré. Överkissiga nattblöjor är inte speciellt bra på att hantera diarré kan jag meddela! Hela ungen bajsig och pyjamasen och även golvet där han satt.

Fick ta hand om det och duscha honom och så satte jag honom inlindad i handduk i matstolen och gav honom och Alvin frukostmacka. Medan de åt så dammsög jag och skurade golvet. Alvin passade på att "spilla" ett glas mjölk över bordet och det nystädade golvet. KUL!

Fick göra rent det och sen skulle Elmer ha sin yoghurtgröt så jag satte mig för att mata honom. Direkt när han ätit klart så sprakade det till och så hade ungen skitit ner sig igen. Nu utan blöja, inlindad i handduk! NAJS!

Städade rent honom och stolen medan Alvin fick gå och klä på sig. Kom iväg till dagis så vi var där strax före 10! Jag hade god lust att fråga om de ville ha båda ungarna :-P det ska de ju faktiskt få sen, idag kom erbjudande om dagisplats med posten! Den 16 augusti är Elmer välkommen att börja på Alvins avdelning :-)

Vet inte riktigt vad som står på med Elmers mage? Måste fråga M om Elmer fick i sig något konstigt hos honom igår. Han har bajsat ner sig en gång till idag efter det också (ja, jag skriver bajsa ner sig fast han har blöja för han brukar ju bajsa i potta inte blöja). Jag har tagit tempen och han har en aning förhöjd temperatur men inte feber. Det ligger strax under 38 grader.

...och JA självklart väcker även detta mina LCH-tankar till liv. De där tankarna lämnar mig aldrig ifred. Känns som att jag aldrig kommer lära mig leva med det här utan att oroa mig för minsta lilla.


*suck*


Kommentarer
Postat av: thile

Ååh, hvilken morning ... Kan tenkes han fikk i seg noe han ikke pleier spise. Godt det finns dagis plass fra august:-)

Jeg forstår så godt tankene dine. En mamma's lodd i livet er jo sine barns, ve og vel. Alltid <3

Kramar om deg.

2010-05-21 @ 14:02:41
Postat av: Elin

myyyys, sådär började Hilma med morgonen, på Eddies matta. badkaret här också...

4e oktober börjar lillskrutt här på dagis, samma avdelning som grabbarna, mycket mycket smidigt tycker jag

2010-05-21 @ 14:46:08
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Jema

Oroa dig inte för lite diarré :) S hade blodiga helt vattniga diarreer och det är visst inte supervanligt att det sitter i tarmarna.

Hoppas att han snart är bättre!

2010-05-21 @ 14:50:05
URL: http://jemaochlivet.blogg.se/
Postat av: Sofie

kan vara något han fått i sig eller bara en liten magsjuka.. har han varit i sandlådan kanske (kattlådan) eller ätit nått starkt...

2010-05-21 @ 15:44:51
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, jag har ju inga barn så jag går efter familjen som har barn och lär mig av dom tills det är min tur att få barn. =)

Men jag har en dagis fråga om Elmer. Tycker ni att det är bra eller dåligt att barn börjar tidigt på dagis?



Ha en bra helg /Angelica!

2010-05-21 @ 18:06:57
URL: http://sweamne.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag har ingen direkt generell åsikt i frågan för det är olika för olika barn och olika familjer men före 1-årsdagen så som det blir för Elmer är ju väldigt tråkigt men ibland har man inget val.

2010-05-21 @ 18:08:44
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda W

oj, vad tidigt han fick börja, skönt! Iona får inte börja en dag tidigare än 1-årsdagen. hon fyller på fredagen och börjar sen på måndagen den 20 september. "nä, vi måste hålla på reglerna". Hjälpte inte ens att dagisfröken försökte få dem att vara schyssta :-( nåja, det löser sig. Skolan börjar inte förrän den 30 augusti, om jag kommer in...

2010-05-21 @ 21:45:12
URL: http://lindalake-wallberg.blogspot.com/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jema; det behöver inte vara blod i.

2010-05-23 @ 02:58:20
URL: http://beckahbitch.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback