Att bearbeta förlossningen

Just ja, jag har fått frågan vad som blev med min mamma så jag måste glömt skriva det? Det var den 27 maj, inte den 27 april hon hade läkartid. Det hela är så jäkla SJUKT! Alla prover är lixom klara hon ska bara få provsvaren men de vägrar skriva brev eller berätta per telefon för hon måste komma dit så de kan berätta peronligen och ja, då blir det istället en jäkla lång väntetid.

Men lille Bellenbus ska iallafall till läkaren nu på torsdag :-/ uscha jag vet inte riktigt vad jag helst vill att de ska få fram; att han har båda sjukdomarna, att hans LCH är aktiv eller något annat resultat (vad?). Hoppas det går fort att analysera provet sen iallafall så man slipper vänta.

Tänker då och då på hans förlossning och inser att jag inte alls för fem öre bearbetat det färdigt. Hur jäkla hemskt det var i mammahjärtat att få ett barn som inte var friskt och som ingen kunde förklara vad som var fel med.

Blev påmind nu när jag läste Thereses förlossningsberättelse som hon lagt upp i bloggen. Mina barns kusin Belle som föddes igår ville inte riktigt vara med precis i början så det blev lite dramatik och personalen på förlossningen sprang i väg med henne innan Therese ens hunnit se sitt barn, fått veta kön, höra första skriket osv *rysa*.

Man förbereder sig ju inte innan för sånt egentligen för man vill inte räkna med att något kan hända men visst snuddar tanken vid det nån gång, man vet ju att det KAN hända något. Att få en prickig bebis med sår och bölder däremot - nej, den tanken hade aldrig slagit mig över huvudtaget, det var en helt sjuk upplevelse. Jag mår lite illa när jag ser slutet av filmen - mitt ansiktsuttryck när jag, efter många minuter, äntligen upptäcker att något är galet. Mathias såg detta och stängde av kameran precis då men jag vet ändå känslan - svindlande. De där första sekunderna, en total skräckupplevelse och när till och med personalen reagerade med nervositet, darriga röster och ett akutlarm på barnläkaren - ingen kunde förklara något, ingen sa något.

Hua, vågar inte ta tag i det, bara lägga bakom sig för allt har ju faktiskt gått bra hittills trots att han föddes sjuk men ja, jag är nog extra känslig tror jag. Har svårt för sånt här. Jag har inte ens helt lyckats bearbeta Alvins förlossning som var helt normal typ.



Nåja. Nu blev det babbligt. Ska ta och städa rent här efter maten nu. Blev korvstroganoff och ris, inte pizza.

Kommentarer
Postat av: Fiona

Man får väl hoppas att dina mamma ska få ett positivt besked, och att det är därför de låter svaret dröja så länge. Jag menar,skulle det vara något allvarligt så borde de väl lmna besked fort med tanke på behandling och liknande kan man ju tycka.

Jag håller iallafall tummarna för din mamma får ett bra besked.

2010-05-01 @ 18:46:37
URL: http://www.medlivochlust.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hahaha

2010-05-01 @ 20:17:03
Postat av: Angelica

Shit vad jobbigt att behöva lägga energi på negativa, elaka och avundsjuka människor.

Även om du kanske skulle släppt allt från början och struntat i de första negativa kommentarerna, så förstår jag att du inte gjorde det. Men tyvärr blev det en snöbolls effekt. =(



Jag hoppas snart alla dessa omogna barn (ja det är ju tyrligt att det inte är vuxna mogna människor) slutar hänga i din blogg och slutar spy galla över dig.



Du behöver en massa positiv energi och har bättre saker att lägga tid och ork på.



Synd att det finns så många tragiska och trasiga människor som inte kan låta bli att spy galla över andra.



Kämpa på och återigen, styrke kramar till er!

2010-05-01 @ 20:41:09
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Postat av: Johanna

Förstår att det är jobbigt att tänka på. Vi tackar för att Elmer mår bra nu <3



Ja jag tänkte också på det med bok. Frågan är om jag orkar :P

Kram

2010-05-01 @ 21:55:59
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Emelie - never been here before



Jag undrar lite över vad det är som kan göra Emler så sjuk med LCH? Hur kan det komma att påverka honom alltså. Har försökt läsa på internet men förstår inte riktigt.

2010-05-01 @ 22:42:48
Postat av: Tova

Ja, att bearbeta en förlossning är nog inte alltid det lättaste, inte ens om den går "normalt" till... i mitt fall var ju problemet att det gick alldeles för snabbt, och det är inte så ofta man förbereder sig för att föda hemma i badrummet, haha

2010-05-05 @ 21:59:06
URL: http://trasslet.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback