Appropå att förstöra barn...

Appropå det jag skrev igår om hur mycket man kan förstöra barn de första åren:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/kerstinweigl/article7147804.ab

Jag vet inte ens vad jag ska skriva, så jag citerar bara från artikeln:

"Trots att Elin bad om att placeras med sin dotter tvingades de skiljas åt efter fem månader. Då stal hon tillbaka sitt barn – två gånger. Nu har beslutet om omhändertagande enligt LVU (Lagen om vård av unga) hävts och Elin ska få återförenas med baby D"


Hoppsan, det blev visst fel, förlåt för de förstörda första 2 åren i bebisens liv.

Kommentarer
Postat av: Jenny Viklund

Tänkte på dig när jag läste den där artikeln imorse. Jag var in och läste på bloggen din igår så då blev det en tanke sänd till dig. Så kan det vara ibland. Jag tycker att det är tragiskt att det får gå till så här i dagens samhälle. Tyvärr finns det ju barn som oxå far illa hos föräldrarna men som soss inte gör nått åt. För då ska det finnas bevis från höger och vänster. Vilket i och för sig kan vara bra i en del fall men ja jag vet inte jag.

Ha det bäst! kram

2010-05-19 @ 10:51:19
Postat av: sara

Jag tycker inte det går att bedömma detta utefter vad AB skriver

Vi har ingen aning om hela historien eller vad som har förändrats på dessa år som gör att flickan nu bor med sin mamma

En människa kan också mogna mycket på 2 år

2010-05-19 @ 11:15:19
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

fast Sara, jag skiter i om soc eller mamman har rätt, det var väl knappast DEt som var min poäng? det tragiska i fallet är ju att flickan slitits hit och dit, inte fått någon nära anknytning till någon, inte fått en grundtrygghet, en fast punkt.

2010-05-19 @ 11:32:03
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Kajsa

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-10 @ 23:54:22
URL: http://gravidforsakring.net


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback