Åh neeej vad hände med sömnen?!

Katastrof!

Skulle bara amma Elmer lite och få honom att somna en liten skvätt vid 15:30 eftersom han sov så lite tidigare idag + att jag väckt honom. KANON! Alvin gjorde oss sällskap i sängen och låg bredvid och tittade på TV. Tror det tog 5 sekuner typ så sov alla ...tre!

Nu vaknade jag för en kvart sen men ungarna sover som stockar! Vilken katastrof! Elmer kan jag nog väcka rätt smidigt nu men sen kommer han ju vara vaken till midnatt eller något. Alvin däremot vet jag inte alls vad jag ska göra med?! (alla som känner Alvin nära vet att väcka honom är som att väcka en sovande björn - inget man gärna gör).

Vad gör jag nu då?! Smyga i Alvin välling och låta han sova? Han har inte ätit middag än. Eller låta honom vakna av sig själv om några timmar och sen vara vaken och äta mitt i natten? Väcka honom så han blir rasande och bara ligger och skriker och vägrar äta?

Hm...mja jag tror jag kör på vällingen faktiskt! Om vi ens har någon kvar, han slutade med välling för några månader sen. Elmer väcker jag och matar så får vi hoppas att han somnar i någorlunda bra tid senare. Jobbigt!

Men tur att vi skulle äta biff och potatis från igår så det finns färdigt, annars hade det blivit ännu mer jobb nu.

DUMT DUMT att somna!!!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vi gjorde samma här idag :-)

Jag och Molly somnade i soffan halv tre och Albin somnade när pappisen kom hem vid fyra.

Jag har bärt upp dom i sina sängar nu och hoppas bara på det bästa...

2010-05-17 @ 18:09:11
Postat av: Ingrid

Ja fy fasen. Leo somnade strax innan 16 och sover fortfarande, och jag är alldeles för sjuk och trött för att väcka honom och ta all ilska och skrik och vrål och fan och hans moster, som den pojken håller på. Morr morr. Vi kan ju sitta uppe och MSNa inatt du o jag då.

2010-05-17 @ 18:27:23
URL: http://tuomosfru.blogspot.com
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

aaa :-) s



fast nu fick Alvin välling och blöja och har somnat om :-) Elmer leker på golvet och nu ska jag värma mat till Victor :-)

2010-05-17 @ 18:29:38
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lill, Emilia å Freddie..

Grattis på namnsdagen.. :))

2010-05-17 @ 18:53:18
URL: http://skrubbenomoss.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

tack :-)

2010-05-17 @ 18:54:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: jessa

Verkar vara nåt i luften i Svea Rike idag.. charlie har sovit som en gris mer eller mindre hela dagen.. Vaken korta stunder för mat å ny blöja sen stenslockna igen =/

2010-05-17 @ 18:59:59
URL: http://jessa.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åhh, sånt där har jag också gjort - inte bra, men det brukar lösa sig rätt okej till slut :-)



Grattis på namnsdagen också! Kram

2010-05-17 @ 19:16:46
URL: http://carolina1979.se


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback