Välja bort sitt barn

Sitter och slötittar på TV4 och "Drömmen om Italien" och jag blir så JÄVLA FÖRBANNAD! Det är två idiotföräldrar som är med. Ett par på 25 år som väljer att lämna sin BEBIS hemma i Sverige i FLERA MÅNADER för att åka till Italien och fjanta runt i en dokusåpa! Det är så sjukt så det finns inte.

"Man måste ju ta den här drömchansen" menar mamman typ. WHAT?! snarare RISKEN att för all framtid förstöra sin dotters grundtrygghet!

Tösen var lika gammal som min Elmer är nu! HERREGUD! Jag skulle inte lämna honom i 10 veckor om jag så fick 10 miljoner! Jag skulle inte ens lämna honom 10 timmar i dagsläget för att vara med i TV och tävla om något fjant. Det längsta jag varit ifrån honom någonsin är 2 timmar och då har han varit med sin pappa (och En gång har han haft barnvakt, min syrra i 2 timmar).

Hur FAN kan man lämna en så liten bebis i 10 veckor? TIO VECKOR är lixom så länge att flickan kommer glömma bort sina föräldrar. Hon kommer att tro att hon är övergiven! Nä jag mår fan illa!

Vilken jävla egoism! Fruktansvärt dåligt av TV4 också att inte säga stopp när det kommer två idiotföräldrar som dessa och vill vara med! De borde inte skickat dem till Italien, de borde skickat dem till en barnpsykolog som kunde förklara för dem vilken tortyr de utsätter sin dotter för.

Efter psykologbesöket hade de kunnat åka vidare till en familjepedagog eller samtalsterapeut eller något och bett om akut hjälp med att jobba på anknytningen med sin dotter för uppenbarligen har de ingen!

Kommentarer
Postat av: Jilina

Jag satt också och blev förbannad på den tjejen. Hur kan man göra så? Övergår mitt förstånd!

2010-03-03 @ 21:34:00
URL: http://jilina.se
Postat av: Sandra

Håller helt och hållet med!Kunde väl gjort såna här äventyr INNAN de skaffa barn.Idioter det finns..man blir så less.

2010-03-03 @ 21:59:32
Postat av: Jeje

Idiotföräldrar. Fast å andra sidan tycker jag det är lite extremt att inte har varit ifrån sitt barn mer än två timmar.....

2010-03-03 @ 22:01:26
Postat av: Fröken glas

Det hade jag aldrig klarat! Fy så hemskt!

Jag som nästan får separationsångest av att vara på jobbet trots att hon är hemma med sin pappa och myser..

2010-03-03 @ 22:03:34
URL: http://frokenglastankar.blogg.se/
Postat av: Sara 20år & tvåbarns mamma

Tittade inte på programmet men har reagerat flera gånger när jag sett reklamen, det är verkligen hel sjukt. Skulle aldrig lämna bort mina barn så. Jätte söta kläder du syr förresten :)

2010-03-03 @ 23:43:07
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: Anonym

du verkar lite vrickad som inte kan vara ifrån din unge i 2h ens...

2010-03-03 @ 23:55:27
Postat av: iidaa

Läste på aftonbladet att dom hade pratat med psykologer och såna innan dom tog beslutet..

men jag hade aldrig ens fått tanken o lämna bort mitt barn (om jag haft något/några)..

Idioter, har stört mig på reklamen sen den började sändas.. :S

2010-03-03 @ 23:56:32
URL: http://iidaallansson.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Ja, väldigt vrickad...eller så kallas det FRI AMNING ;-) sen har jag aldrig påstått att jag "knappt kan vara borta 2 timmar" men nu är 2 timmar vad jag har varit borta. Hade det inte varit för amningen hade han gärna fått vara med sin pappa hela dan, det gör mig ingenting. Däremot kanske jag inte skulle ha barnvakt hela dagen redan när han är 6 månader men till slutet av sommaren/början av hösten kommer han nog få sova borta första gången. EN natt.

2010-03-04 @ 00:00:20
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Sandra

Jag reagerade på samma sätt. Jag fattar inte hur man kan lämna sina barn på det viset. Särskilt inte i den åldern!



Sen är jag en som FÖRSTÅR att du inte lämnat bort lillkillen mer än 2 timmar åt gången. Jag ser det inte som någon konstighet!

2010-03-04 @ 00:25:18
URL: http://mousy.blogg.se/
Postat av: Jessica

snarare att man måste ta chansen att se sitt barn växa upp, det kommer inte igen

2010-03-04 @ 07:52:37
URL: http://metrobloggen.se/fitmom
Postat av: MansonDust

Fy fan.. :(

2010-03-04 @ 09:33:23
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: froidan

Har inte sett programmet men reagerade direkt när jag såg reklamen! Stackars barn säger jag bara!! :(

2010-03-04 @ 10:12:34
URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Emma

Skulle aldrig lämna eddie i tio veckor men mamma brukar ha honom några timmar ibland som häromdagen hade hon honom i 3-4 timmar jätte skönt och få avlastning

2010-03-04 @ 10:17:05
URL: http://eddiesmammaemma.blogg.se/index.html
Postat av: Anonym

Men sluta vara en hispig praktmorsa, andra gör som de vill. -__-

2010-03-04 @ 10:41:22
Postat av: matilda

VA??? Tycker ni det är mer vrickat att bara lämna sin lilla bebis i två timmar än tio veckor. Jag tycker två timmar är LÄNGE när man har en liten min bebis är 3mån och jag har varit borta max 30 min medans han varit hemma o jollrat med pappa o jag sprungit till affären. Men 10veckor det är helt jävla sjukt hur fan kan man vilja varta borta tioveckor tänk så mycket man missar o hur länge det är för barnet. Barnet kommer säkert ha en tryggare relation till morföräldern (barnvakten) än sina föräldrar i framtiden o det är sjukt

2010-03-04 @ 10:55:50
Postat av: sofie

Men gud så sjukt, hur kan man göra så..

2010-03-04 @ 11:13:18
URL: http://sofiesundqvist.blogg.se/
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Håller med dig Mathilda. Elmer var 5 månader innan jag lämnade honom ALLS!

2010-03-04 @ 11:59:36
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Emo

Det där påståendet klänger ni er bara fast vid. Anknytningen och tryggheten är bra viktig när barnen är nyfödda, sen ju äldre de blir är det inte lika roligt att priotera dom som förr. I framtiden möts bara under middagen och sen går ungen ut och super när ni somnat! X___x

2010-03-04 @ 18:43:22
Postat av: Marica ☆ Mizca ☆ Rödebäck

Det är just så tv gör för att få tittare tror jag .. men det är sjukt, det är det.

2010-03-04 @ 18:52:53
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: hanna

du som skrev där uppe att du var så förbannad på tjejen... varför bara tjejen? varför inte pappan också? nu har jag inga kids men jag hatar bilden av att det är hemskare när en mamma lämnar sitt barn än när en pappa gör det. hela birgitta ohlsson-debatten all over igen. båda föräldrarna har samma ansvar och samma frihet, imo, och jag hoppas att jag kommer fortsätta tänka så när jag väl skaffar barn.

2010-03-04 @ 20:51:22
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/
Postat av: anne

Ja, 10 veckor är galet.



Men i övrigt tycker jag att dagens curlande föräldrar är galna åt andra hållet, era barn kommer inte få men för livet om de får vara med andra i ett par dygn!

2010-03-09 @ 14:12:33


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback