Duktiga älsklingen!

Elmer har lärt sig att sätta sig upp från liggande. nåja, han har iallafall gjort det 2 gånger nu :-P alltså att han ligger på mage, går upp i krypposition och typ böjer sig bakåt tills han satt sig upp på rumpan och sitter ordentligt :-)

Han lyckas lägga sig ner ibland också. Tar det jäääätteförsiktigt och går framåt med händerna från sittande tills han plumsar ner på mage. Oftast går det bra men ibland hamnar ena armen under magen så näsan kommer först ner i golvet :-/

Han står på knä och gungar heeela tiden men ålar fortfarande bara och kan inte krypa. Men senaste trixet är att ställa sig på fötter istället. Oftast bara en fot (och andra på knät) Han ser för rolig ut, som en liten apa :-D

Han börjar verkligen få kontroll på sin kropp nu lillemannen :-) snart springer han väl iväg trots att jag beställde ett icke-tidigt barn den här gången när jag fyllde i beställningsformuläret ;-) fast han "klår" nog inte Alvin iallafall som var 7,5 månad när han tog sina första steg och Victor var ju inte långt efter, 8 månader och 5 dagar. Vi får väl se när Elmer töltar omkring. För min del kan det gärna vänta till hösten eller så :-)

Köpte ett par "Kallekryp" till honom från Babyshop häromdagen och de kom med posten idag hihi, ja det är helt enkelt ett par muddar som har gummipluttar på och så sätter man muddarna på knäna för att ge bättre fäste. Kanonbra! Leksaken på bilden kommer ifrån samma ställe, Babyshop. Det är en billeksak som ska hänga framför Elmer i bilstolen.


Babyshop hittar du under "Besök gärna" i menyn.




Kommentarer
Postat av: hanna

ååå så duktigt elle är.. alvin vänder sig från rygg t mage å blir förbannad typ..men han e verkligen inget golv barn han ska helst va i famnen dygnet runt hehe... å byxorna e såååå tuffa färgen e ju svin cool

2010-03-10 @ 06:43:09
URL: http://www.knasgravid.blogspot.com
Postat av: Maja

Hej idag var det första gången jag var inne på din hemsida. Jag är mamma till flera barn och var även ung när jag fick dem, dock äldre än dig. Det är inte alltid lätt att fostra sina barn. Man gör alltid sitt bästa och jag älskar alla mina barn gränslöst oerhört mycket. Även mina barn har haft olika behov i sin utveckling. Jag är en riktig brottarmorsa, jag har förstått att din äldste son går på brottning. Brottningen har hjälp mig och min familj mycket och brottningen har betytt mycket i mina barns utveckling.Vi har kanske också tur som tillhör en bra klubb som bryr sig.Jag vill gärna vara anonym, men jag kände så för dig när du berättade om dina barn och särskilt din äldste son och hans speciella behov. Jag har inga bra råd att komma med och det skulle nog inte heller bara rätt av mig då jag inte känner dig eller din familj. Men sluta aldrig ge upp kampen för sin sons välgång och hans problem med skolan. Finns det eventuellt friskolor i närheten eller av pendlingsavstånd i från där ni bor? Ibland kan det vara ett alternativ om det inte fungerar i den vanliga skolan. Kanske har du redan kollat upp detta alternativ. Jag önskar dig och din fina familj all lycka och välgång. Jag hoppas att brottningen kommer betyda mycket för din son som det har gjort för mina ungar.

Kram Maja

2010-03-10 @ 08:17:11
Postat av: Anonym

Søteste mamma, Elmer er bare for god..... <3

Så smart present, den billeksaken=)

Hva vår kramgode lillemann kan, duktige gossingen <3.

2010-03-10 @ 09:24:51


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback