Solig promenad till Kinna

Vilken härlig solpromenad med Johanna, Alex, Alvin och Elmer :-)
Vi var iväg till Kinna och tog en mysig fika och sen en sväng till Systembolaget inför fredag ;-)

Så fint väder att jag fick smörja in barnen för första gången i år. Aco kids i tub (SPF 20 och 30) har enbart partikelfilter (tuben med SPF 50 och sprayflaskan har både partikel+kemiskt filter). Vill inte ha kemiskt skydd på mina barn och speciellt inte på Elmer med sin knasiga och känsliga hud.

Vad smörjer ni med?

Sist jag visade bild på fårskinnsfällen så fick jag frågan om det inte är hemskt varmt på sommaren?
Svaret är att nej, fårskinn är luftiga och isolerar värme när det är kallt ute och luftar och kyler ner när det är varmt ute. Fårskinn kan med fördel användas året runt med andra ord.




Appropå Redhead Babies så har kamerorna inte kommit än *väntar otåligt*

Kommentarer
Postat av: Trollmor

myyysiga bilder!!!!

2010-06-16 @ 15:40:48
URL: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
Postat av: Thile

Herlige bilder, vennen, godt du kommer ut

i solskinnet <3

Herlige de to rødhårete Alex og Elmer. Verdens goungar <3<3

2010-06-16 @ 16:06:26
Postat av: Johanna

fint kort på mig med. Hela munnen full av mat :)

2010-06-16 @ 17:39:06
URL: http://johannasalex.blogg.se/
Postat av: Anna

Sicken superbra keps! Va har du hittat den?

2010-06-16 @ 17:47:17
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

haha Johanna tänkte inte på det :-P :-D



**



Kepsen är köpt på coop :-) asful men bra :-)

2010-06-16 @ 18:17:01
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Anna

Okej... Får kolla där. Huvudsaken är å kunna skydda de små nackarna.

2010-06-16 @ 19:48:26
Postat av: Elin

Vi kör med Apolovia SP 50... Hade ingen aning om att det är dåligt med sådan...

2010-06-16 @ 20:15:26
Postat av: Elin

Apoliva*

2010-06-16 @ 20:16:08
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Elin; den ni har är en blanding av kemiska och fysikaliska. Inget jag skulle våga ha på Elmer alltså med hans känsliga hud eftersom en allerisk reaktion i hans fall kan bli livsfarlig i värsta fall.

2010-06-16 @ 20:20:01
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Elin

Hmm... Läste att även ACOs solskydd innehöll Methylene Bis-Benzotriazolyl som är kemiskt UV-filter. Konstigt!

2010-06-16 @ 20:32:50
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Den innehåller Methylene Bis-Benzotriazolyl Tetramethylbutylphenol och det är: "icke-vattenlösliga partiklar som absorberar UV-ljus"

2010-06-16 @ 20:36:50
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: A

http://www.helagotland.se/img/2008/5/21/3679491.pdf

2010-06-16 @ 20:59:51
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

mm fast i det där testat är Acos nya inte med. dessa är helt nya. det man förrut använde som fysikaliskt skydd är ett ämne som blivit förbjudet så därför var det ett tag på tapeten att man skulle använda kemiskt (innan sa man fysikaliskt) men nu har man tagit fram nya fysikaliska skydd jutan de förbjudna ämnena.



:-)

2010-06-16 @ 21:04:16
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Linda W

jag använder Bamse spf30 sollotion på sonen (3 år), han fick dock en konstig reaktion i nacken. blev alldeles knottrig. men det var bara där och inte på armarna eller ansiktet. vet inte om det var nåt slags soleksem eller annan tillfällig reaktion. Till Iona har jag inget än. Hon har långärmat, byxor och solhatt. Bra tips där om ACOs. Hittade nåt gammalt test och då var de sämst. Bra att de ändrat. barn under ett år "ska" ju inte ha solskyddsmedel, men så länge det är fysikaliskt så känner iaf jag mig lugn. man kanske skulle skaffa såna där solbadkläder... :/

2010-06-16 @ 22:10:49
URL: http://blog.volatile.se
Postat av: Elin

Ah, jag läste nog inte hela... Aco hade tydligen ändrat inehållet, precis som du skrev.

Ska ta och införskaffa mig en sådan tub idag (ACO), då den jag har till Leopold tydligen var sämst i test :O:O

2010-06-17 @ 11:46:00


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


bloglovin

Varför prenumerera? Läs ->



Läs detta innan du skriver:

Eventuella svar skriver jag här, inte i din blogg.
Försök undvika elakheter, det är så tröttsamt och onödigt.
Rena reklaminlägg/spam undanbedes.

Vill du tipsa om en tävling? Det får du gärna göra men gör det helst genom en kommentar HÄR

Tack för din kommentar :-)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Spara uppgifter?

E-postadress: (Visas bara för Beckah)


URL/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?:

Trackback